رکوردشکنی بوئینگ با تولید ده هزارمین هواپیمای ۷۳۷

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
رکوردشکنی بوئینگ با تولید ده هزارمین هواپیمای ۷۳۷

بوئینگ ۷۳۷ یکی از محبوب‌ترین هواپیماهای باریک پیکر و تک راهروی جهان است که بیش از ۲۵٪ از ناوگان تجاری هوایی جهان را به خود اختصاص داده است.

هزاران نفر از کارکنان بوئینگ در روز سه شنبه در کارخانه‌ی آن در رنتون، واشینگتن، گرد هم جمع شدند تا تولید ده هزارمین (۱۰,۰۰۰) هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را جشن بگیرند. با تولید هواپیمای 737 MAX 8 برای شرکت هواپیمایی سوت وست، این ??????? موفق شد به رکورد جهانی پرتولیدترین مدل هواپیمای جت تجاری دست یابد و اسم خود را در گینس ثبت کند.

کوین مک آلیستر، مدیرعامل و رئیس شرکت هواپیمایی تجاری بوئینگ، گفت:

این نقطه‌ی عطف باور نکردنی، مدرکی است که تمام کارهایی را که ما هر روز انجام می‌دهیم تا قابل اطمینان‌ترین و کارآمدترین هواپیمای تک-راهروی جهان را بسازیم، به دیگران ثابت می‌کند. آن، نشان‌دهنده‌ی بیش از ۵۰ سال موفقیت و دستاوردهای هزاران نفر از کارکنان بوئینگ، شرکای تامین کننده‌ی ما و مشتریان خطوط هوایی ما، در گذشته و حال و در همه‌ی نقاط جهان است که که به هواپیمای ۷۳۷ اعتماد کردند.

هواپیمای ۷۳۷ قبلا این عنوان را در سال ۲۰۰۶ و برای اتمام تولید پنج هزارمین (۵,۰۰۰) هواپیما در کارخانه‌ی رنتون به دست آورده بود و این عنوان را تقریبا به مدت چهار دهه در اختیار داشت. با توجه به افزایش تقاضای بازار و نرخ تولید بالاتر، هواپیمای ۷۳۷ توانست تنها در عرض ۱۲ سال به تولید ده هزارمین هواپیما برسد.

میچل امپریک، داور رسمی رکوردهای جهانی گینس، گفت:

سرعت بوئینگ برای دست یافتن به این موفقیت بزرگ، بسیار چشمگیر است. از این که یک بار دیگر ۷۳۷ خبرساز شد و همچنین، به نقش مهم آن در هواپیمایی تجاری، افتخار می‌کنیم.

در اواخر امسال، کارخانه‌ی بوئینگ، تولید ۷۳۷ را از میزان فعلی که ۴۷ هواپیما در ماه است به ۵۲ هواپیما در ماه افزایش خواهد داد. ۷۳۷، هنوز بیش از ۴۶۰۰ سفارش ثبت شده برای تولید جدیدترین نسخه‌ی ۷۳۷، یعنی MAX 737 دارد.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه