امکان بازدید از نوش آباد علی رغم پلمب بودن!

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
امکان بازدید از نوش آباد علی رغم پلمب بودن!

شهر زیرزمینی اویی نوش‌آباد علی‌رغم پلمب شدن، از طریق ورودی دوم آن آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

«قاسم کوهی» در خصوص اتفاقات اخیر پیرامون پلمب شهر زیرزمینی اویی، گفت:

با اختلافات پیش آمده بین اداره اوقاف شهرستان و شهرداری نوش‌آباد آب‌انبار دوم که به‌عنوان ورودی استفاده می‌شد توسط دادستانی پلمب شده است، ولی رفت و آمد و بازدید گردشگران کماکان ادامه دارد.

کوهی افزود:

شهر زیرزمینی اویی از دو آب‌انبار گذر می‌کند و با توجه به اینکه آب انبارها در اختیار اوقاف است مشکلی مبنی بر تأخیر اجاره بهای آب‌انبار بین شهرداری و اداره اوقاف پیش آمد که در حال مرتفع کردن این مشکل هستیم.

کوهی ادامه داد:

ورود و خروج به شهر زیرزمینی اویی از این دو آب‌انبار امکان‌پذیر است و تا زمان رفع مشکل، ورود و خروج و بازدید گردشگران و مسافران از طرف آب‌انبار شماره یک انجام می‌شود و کماکان این شهر زیرزمینی در خدمت علاقه‌مندان و گردشگران است.

وی این اتفاق را ناخوشایند دانست و افزود:

شایسته است هرچه سریع‌تر این مشکل مرتفع شود، زیرا این شهر تاریخی و قدیمی از بزرگ‌ترین شهرهای زیرزمینی دست‌کن دنیاست و به زمان ساسانیان باز می‌گردد و گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای بازدید از این بنا به شهر نوش‌آباد می‌آیند.

وی در پایان گفت:

به‌همراه همکاران در شهرداری و دیگر ادارات شهر به‌دنبال رفاه حال مسافران و گردشگران هستیم. وظیفه همه است تا به رونق گردشگری کمک کنیم تا در این شرایط اقتصادی از این صنعت نهایت استفاده را داشته باشیم و با رونق گردشگری به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اجتماعی شهر کمک کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه