افتتاح نمایشگاه بوم گردی در برج میلاد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
افتتاح نمایشگاه بوم گردی در برج میلاد

نخستین نمایشگاه بوم‌گردی و صنایع دستی در برج میلاد افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه بوم‌گردی و صنایع دستی برج میلاد با همراهی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرعامل برج میلاد افتتاح شد.

علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران گفت:

صنایع دستی ایران از زیبایی بالایی برخوردار است که باید به مردمان جهان معرفی شود و خوشحالیم که در این نمایشگاه گوشه‌ای از هنرهای سنتی و صنایع دستی کشورمان به نمایش درآمده است.

او اضافه کرد:

این هنر صنعت علاوه بر اینکه نشان‌دهنده اصالت فرهنگی و سنت‌های زیبای ما است، در اشتغال‌زایی کارآفرینی و درآمدزایی نیز تأثیرگذار است و می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

درویش‌پور با اشاره به نمایشگاه بوم‌گردی بیان کرد:

در واقع ایران یک قاره کوچک است و آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا باعث شده تا طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد و خوشبختانه در این نمایشگاه این فرصت فراهم شده است تا این ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد:

امیدوارم با برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بتوانیم در جهت اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کار و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان گام برداریم.

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت:

معرفی جاذبه‌های گردشگری، داشته‌های فرهنگی‌تاریخی و ظرفیت‌های صنایع دستی، دستور کار سازمان میراث فرهنگی برای نوروز ۹۷ قرار گرفته است.

محب‌خدایی بیان کرد:

یکی از مهم‌ترین داشته‌هایی که در کشور داریم و باید از این داشته‌ها به‌خوبی استفاده کرد، صنایع دستی و نیز بوم‌گردی است که البته یکی از ضعف‌های ما در این حوزه‌ها به‌رغم برخورداری از داشته‌های مهم و ارزشمند، اطلاع‌رسانی و معرفی این داشته‌ها است.

او افزود:

خوشبختانه با همکاری برج میلاد، بلندترین برج ایران، امسال شاهد برگزاری دو نمایشگاه بوم‌گردی و صنایع دستی هستیم که این نمایشگاه‌ها می‌تواند به معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های مهم کشور کمک کند.

او به اهمیت بوم‌گردی و نقش آن در توسعه صنعت گردشگری اشاره کرده و گفت:

یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری، بوم‌گردی است که این مهم در نشان دادن فرهنگ مهمان‌نوازی و توسعه صنعت گردشگری تأثیرگذار است و باید با توجه به این ظرفیت بتوانیم کدهای جدید جهانی در حوزه گردشگری و میزبانی و مهمان‌نوازی صادر کنیم.

۶۱ غرفه از ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه برپا شده و ظرفیت‌های بوم‌گردی در این نمایشگاه برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران توضیح داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۱ تا ۲۵ اسفند و از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محوطه نمایشگاهی برج میلاد از نمایشگاه دیدن کنند.

عکس کاور از عرفان کوچری

مطالب مرتبط:

دیدگاه