افزایش سهمیه حجاج ایرانی در حج ۹۷

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
افزایش سهمیه حجاج ایرانی در حج ۹۷

به گفته یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، سهمیه حج ۹۷ ایران از ۷۷ هزار و ۹۰۰ نفر به ۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

سیده فاطمه ذوالقدر، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در جلسه یکشنبه کمیسیون، برنامه‌های حج ۹۷ را تشریح و درخصوص امتیازات حج ۹۷ نسبت به حج ۹۶ توضیحات جامعی ارائه کرد.

نظم، سلامت و امنیت حج ۹۷ به گفته نماینده مردم تهران از امتیازات حج سال آینده محسوب شده و با اشاره به سخنان رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد:

موافقتنامه حج ۹۶ با امتیازات بیشتری برای حج ۹۷ اجرا می‌شود. براساس این موافقتنامه تعداد روزهای حضور حجاج در شهر مدینه به شش روز افزایش یافته، تامین مواد غذایی برای حجاج ایرانی از داخل ایران انجام می‌شود، در کلیه بیمارستان‌های عربستان مترجم ایرانی به حجاج خدمات می‌دهند و کارشناسان کنسولی در دفتر حفاظت از منافع ایران در مدینه و مکه حضور می‌یابند.

مراسم برائت از مشرکین بنا به گفته ذوالقدر باشکوه‌تر از سال قبل اجرا خواهد شد و از طرف دولت سعودی برای برگزاری این مراسم مانعیتی وجود نخواهد داشت. همچنین با دشوارتر شدن شرایط پزشکی از حضور افراد ناتوان، مسن و بیماران قلبی و عروقی براساس آزمایشاتی که قبل از پرواز به عربستان انجام خواهد شد، به علت گرفتاری‌های بعدی تا حد امکان از حضور این افراد جلوگیری خواهد شد.

ذوالقدر در عین حال از برخی مشکلات حج ۹۷ برپایه توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت سخن گفت و اضافه کرد:

به دلیل تخریب بخشی از هتل‌های شهر مدینه مشکلاتی برای اسکان حجاج وجود خواهد داشت. البته طبق توضیحات طرف سعودی یک شهرک در سه کیلومتری مسجدالنبی برای اسکان زائران حج در حال احداث است.

او تصریح کرد:

برای برگزاری دعای کمیل، طرف سعودی موافقت نکرده است.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش خبر از بررسی مواد ۹ تا ۱۱ طرح مرمت آثار فرهنگی و تاریخی داد و ادامه داد:

این مواد در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند. اما رای‌گیری به صورت استمراجی انجام شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه