یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از مه طلایی در لندن تا گاو شاخ دراز در تگزاس

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از مه طلایی در لندن تا گاو شاخ دراز در تگزاس

در عکس‌های روز هفته گذشته نشنال جئوگرافی، تصویر زیبای مسجد بزرگ شیخ زائد در دبی که پوشیده شده است از مه، دیده می‌شود.

در هفته‌ای که گذشت نشنال جئوگرافی به رسم هر روزه خود عکس‌های جذابی منتشر کرد که در آن عکس‌های زیبایی از حیوانات مانند اردک دم دراز و گاو شاخ دراز در تگزاس و عکس‌های زیبایی از طبیعت مانند زمین‌های سبز زیر کاشت در ویتنام دیده می‌شود.

سلام عسل

عکس روز نشنال جئوگرافی

Terra Fondriest عکاس این تصویر، این عکس را از دخترش، در حالی که به ملاقات دوستانش در کانزاس شرقی رفته بود، گرفته است. او می‌گوید:

دوستانش بیش از ۳۰ سال است که از این کندوها محافظت می‌کنند و نقاب‌هایی را برای بازدید کودکان قرار داده‌اند تا بتوانند از کندوها به‌راحتی بازدید کنند. دختر من اکنون به کندوداری علاقه‌مند شده است. انحا نیز ما را با یک کندوی خالی به‌سمت خانه همراهی کردند.

فراتر از ابرها

عکس روز نشنال جئوگرافی

در تصویر پیش رو مسجد بزرگ شیخ زائد در امارات متحده عربی را مشاهده می‌کنید که به‌طور کامل توسط مه پوشیده شده است. این دقیقا همان چیزی است که شانوف، عکاس این تصویر منتظر آن بود تا تصویری به این زیبایی رقم بزند.

او می‌گوید:

من باید یک سال منتظر می‌ماندم تا چنین روز عالی فرا برسد. مشاهده این تصویر مانند یک معجزه بود.

ایستگاه استراحت

عکس روز نشنال جئوگرافی

در تصویر پیش رو عکس یک مرد مسافر به‌همراه حیوانش را مشاهده می‌کنید که برای استراحت در مغولستان توقف کرده است. خوب است بدانید که مغولستان کم‌جمعیت‌ترین پادشاهی در جهان است که تراکم جمعیت آن تنها ۵ نفر در هر کیلومتر مربع است.

دم بالا

عکس روز نشنال جئوگرافی

تنها پرهای یک اردک دم دراز را روی سطح آب می‌بینید، در حالی که او تلاش می‌کند تا غذای خود را در میان آب پیدا کند. آنجا معمولا می‌توانند غذای کافی در سطح آب پیدا کنند، اما تا عمق ۲۰۰ فوتی هم می‌توانند شنا کنند.

درو کردن سبز

عکس روز نشنال جئوگرافی

در یک باتلاق خارج از شهر هوشی مین، ویتنام، یک کشاورز به کاشت سبزه آبی می‌پردازد. این گیاه بعدها به خوراک خوک‌ها تبدیل خواهد شد.

مه طلایی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در روز یک ژانویه یک غبار و مه طلایی رنگ شهر لندن را پوشانده است. ساختمان‌های بلندی که در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید؛ با ۹۵ طبقه، بلندترین ساختمان در انگلیس است.

گاو شاخ دراز تگزاسی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در تصویر روبه‌رو یک گاو شاخ دراز را می‌بینید که برای ایجاد یک عکس زیبا در تگزاس به‌خوبی ژست گرفته است. گاو شاخ دراز تگزاس یا لانگهورن (Texas Longhorn) از نوادگان گاوهایی است که مستعمران اسپانیایی با خود به آمریکا آورده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه