تشریح آخرین وضعیت راه های کشور

سیامک احدی
سیامک احدی شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵
تشریح آخرین وضعیت راه های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و از مداخلات جوی در بعضی استان‌های کشور خبر داد.

«سرهنگ نادر رحمانی» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد آخرین وضعیت جوی راه‌های کشور گفت:

در حال حاضر مداخلات جوی در محورهای اردبیل- خلخال در استان اردبیل و محورهای فیروزکوه،‌ محدوده سواد =کوه،‌ محدوده ولی‌آباد در محور کرج-چالوس، محورهای نور-نوشهر، بابلسر- فریدون‌کنار، محور کیاسر- سمنان و همینطور محور کوهرنگ- مسجد سلیمان در استان چهار محال و بختیاری به صورت بارش باران دیده می‌شود.

رحمانی با اشاره به وجود مه‌گرفتگی در برخی محورها و کاهش دید در آن‌ها به تشریح این محورها پرداخت و گفت:

این وضعیت در محدوده گدوک در فیروزکوه و کندوان هزار چم دیده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ترافیک ورودی‌های تهران گفت:

ترافیک در آزادراه قزوین-کرج و کرج-تهران،‌ از پایانه شهید کلانتری تا گرمدره سنگین است. محورهای قدیم و آزادراهی پاکدشت- تهران، ساوه- تهران و قم- تهران پرحجم و روان است و این وضعیت در محور شهریار-تهران نیز دیده می‌شود. همچنین ترافیک جاده قدیم و مخصوص کرج- تهران نیز نیمه‌سنگین است.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نیز در ادامه گفت:

فردا (۲۰ اسفندماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر هوای ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در شمال شرق، برخی مناطق شرق، زاگرس جنوبی و نواحی مرکزی کشور نیز رشد ابر، رگبار باران و گاهی بارش برف رخ خواهد داد.

وی فردا در برخی از مناطق جنوب شرق و جنوب کشور نیز وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

وظیفه از آغاز فعالیت سامانه بارشی و افت محسوس در نیمه شمالی کشور خبر داد و روند فعالیت سامانه بارشی را طی روز آینده پیش‌بینی کرد.

وی گفت که روز دوشنبه (۲۱ اسفندماه) بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و در این روز در برخی مناطق شرق، زاگرس مرکزی و جنوبی رشد ابر،‌ رگبار باران، گاهی همراه با رعد برق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان شرایط جوی تهران را طی فردا و پس‌فردا تشریح کرد:

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد و با احتمال بارش باران پیش‌بینی می‌شود که بیشتری و کمترین دمای آن ۱۵ و ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود، همچنین پایتخت در روز دوشنبه (۲۱ اسفند ماه) نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه‌ی دمای ۱۵ و ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه