باتومی در یک نگاه؛ شهر ساحلی گرجستان

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
باتومی در یک نگاه؛ شهر ساحلی گرجستان

باتومی پایتخت تابستانی گرجستان است که با طبیعت بکر و بی‌نظیرش و ساحل‌ رویایی‌اش یکی از محبوب‌ترین مقاصد در این کشور است.

امروزه باتومی یکی از شهرهای مورد توجه گردشگران سراسر دنیا شده است و گردشگران ایرانی نیز به گردش و جستجو در این شهر ساحلی علاقه‌ بسیاری نشان داده‌اند. باتومی شهری کوچک است که ساحل درخشان و جذابی دارد که در کناره دریای سیاه واقع شده و عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. جاذبه‌های جذاب باتومی که تلفیقی از مدرنیته و سنت است در کنار طبیعت بکر و فوق‌العاده‌اش و تپه‌های پوشیده از مه در دامنه رشته‌کوه‌های قفقاز، هر کسی را تشویق به سفر به این شهر زیبا می‌کند.

اگر قصد به گرجستان را دارید، انواع تورهای گرجستان و تور باتومی را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان تورهای آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی باتومی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم، سفر راحت‌تر و بهتری به باتومی داشته باشید.

باتومی

زبان مردم باتومی گرجی است و پول رایج در این شهر لاری است؛ اختلاف ساعت در این شهر با ایران حدود ۳۰ دقیقه جلوتر است. در طی آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۱، جمعیت این شهر ۱۲۵,۸۰۰ نفر ارزیابی شده است. فرودگاه بین‌المللی باتومی نیز یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تردد گردشگران خارجی در این شهر به شمار می‌رود.

باتومی مرطوب‌ترین شهر در گرجستان است و چون آب و هوای آن تحت‌تاثیر جریان‌های دریای سیاه است، بارندگی زیادی تقریبا در تمام طول سال دارد. در واقع آب و هوای آن را می‌توان در دسته‌ی نیمه‌ گرمسیری مرطوب دسته‌بندی کرد. اگر دوست دارید در آب و هوای گرم و آفتابی به باتومی سفر کنید، بهترین زمان سفر از ابتدای تابستان است، یعنی در ماه‌های مه، ژوئن و انتهای تابستان در ماه سپتامبر. در ماه‌های جولای و آگوست، از آنجایی که رطوبت و دمای هوا بالا است، ممکن است در طول سفر احساس ناراحتی کنید.

باتومی

این بهشت کوچک، از نظر تاریخی و طبیعی، اهمیت زیادی دارد و جاذبه‌های آن، گردشگران مشتاق را از سراسر دنیا به گرجستان می‌کشاند. از جاذبه‌های دیدنی باتومی می‌توان به این موارد اشاره کرد: موزه استالین (Stalin Museum)، تندیس مدیا (Medea Monument)، بلوار باتومی (Batumi Boulevard)، پارک میراکل (Miracle Park)، قلعه گونیو (Gonio)، میدان پیازا (Piazza Square)، پارک آبی باتومی (Aquapark)، میدان اروپا (Europe Square)، موزه باستان‌شناسی باتومی (Archaeological Museum)، دلفیناریوم باتومی (Dolphinarium)، باغ گیاه‌شناسی باتومی (Botanical Garden)، موزه هنرهای زیبای آجارا (Adjara Arts Museum)، دریاجه نوریگلی (Nurigeli Lake)، آبشار ماخونتستی (Makhuntseti Waterfall)، پل ماخونتستی (Bridge Makhuntseti)، تله کابین آرگو (Argo Cable Car)، برج الفبا (Alphabetic Tower)، کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl).

مثل همه شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، مراکز خرید باتومی هم چیزی فراتر از یک مکان تجاری ساده هستند. برای خرید در باتومی می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید: مرکز خرید کاپارول سنتر، باتومی مال، مرکز خرید باتومی پلازا، هوپا بازار، فروشگاه آرت گالری.

باتومی

سوغاتی‌های متنوعی را در این شهر خواهید دید که می‌توان به زیورآلات میناکاری، اکسسوری‌های دست‌ساز و شال‌های پشمی، جوراب با طرح خینکالی، ادویه، زیورآلات نقره، رومیزی‌های سنتی آبی، اشیای سرامیکی، چورچخلا و کانتاسی (جام نوشیدنی ساخته شده از شاخ) اشاره کرد.

فرهنگ غذایی گرجستان با تنوع، سبک پخت، میزآرایی و آداب مربوط به خود شناخته می‌شود و در این کشور انتخاب‌های زیادی برای غذا خوردن وجود دارد؛ از غذاهای این شهر حتما پوری (Puri)، خاچاپوری، آچارولی خاچاپوری، پنیر سولگونی، دلمه، خینکالی یا سوپ دامپلینگ، لوبیو و سوپ مرغ (Chikhirtma) را امتحان کنید.

اگر به این شهر زیبا سفر کردید، ما را با تجربه‌های سفر خود آشنا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه