ازدحام گردشگران در جاذبه های توریستی هلند

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
ازدحام گردشگران در جاذبه های توریستی هلند

گردشگری یکی از منابع اصلی کسب درآمد در هلند است؛ اما مشکلاتی هم برای ساکنان هلند ایجاد کرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده توسط اداره‌ی گردشگری هلند (NBTC)، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هلند با ازدحام بیش از اندازه‌ی مسافران بین المللی مواجه شده‌اند که هر روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این نقاط گردشگری، بار ترافیکی سنگینی را تحمل می‌کنند که منجر به بروز مشکلات بسیاری برای گردشگران می‌شود.

هلند در سال گذشته، ۱۷٫۶ میلیون گردشگر خارجی داشت که در مقایسه با سال قبل، ۱۱ درصد افزایش داشت. امسال، NBTC پیش‌بینی کرده است که بیش از ۱۸٫۵ میلیون مسافر بین المللی از این کشور بازدید کنند و این آمار در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید.

طی دو سال گذشته، NBTC از «استراتژی HollandCity» استفاده کرده است که هلند را به عنوان متروپلی با طبیعت زیبا معرفی می‌کند که شهرها و مناطق روستایی آن فاصله‌ی کمی با هم دارند.

جوز رانکن، مدیر عامل شرکت NBTC، می‌گوید تعداد گردشگران در بعضی از مکان‌های محبوب در روتردام، اوترخت و آمستردام بیش از اندازه است. این امر در مورد روستاهایی مثل ولاندام و کیندر دیاک هم صدق می‌کند.

این موضوع باعث ایجاد ناراحتی‌های برای ساکنان می‌شود. فاصله‌ی بین رندستاد و بخش دیگر هلند، به شکل تهدیدآمیزی رو به افزایش گذاشته است.

او معتقد است که باید تلاش‌های بیشتری برای توزیع برابر گردشگران در همه‌ی بخش‌های کشور انجام شود. او خواستار تصویب دستورالعمل جدیدی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت برابر در مناطق مختلف برای توسعه‌ی محصولات گردشگری خوب است تا نیازهای گردشگران را برآورده کند. وجود یک صندوق ملی برای همکاری با تمام احزاب شرکت‌کننده در گردشگری ضروری به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد که باید مدیریت و کنترل بهتری نسبت به جریان‌های گردشگری انجام شود و با توجه به رشد اقتصادی و وجود بلیط‌های مناسب هواپیمایی، میزان عبور گردشگر از مرزهای کشور در همه‌ی بخش‌ها افزایش خواهد یافت.

طبق گزارشان آژانس خبری منطقه‌ای، مونا کیجزر، وزیر امور اقتصادی، نامه‌ای به مجلس ارسال کرده و بیان کرده است که دولت در حال تعیین سیاستی است تا گردشگران را به نحوی در نقاط مختلف پراکنده کنند که تنها در یک مکان ازدحام نکنند. هدف اصلی این سیاست آن است که گردشگران را به رفتن به مکان‌های دیگری در کشور که ناشناخته باقی مانده‌اند، ترغیب کنند.

کیجزر گفت که این روش برای پراکنده‌سازی گردشگران، نه تنها برای اطمینان یافتن از کیفیت زندگی ساکنان شهرهای بزرگ، به ویژه آمستردام، مهم است؛ بلکه به این شیوه می‌توان امیدوار بود که استان‌های بیشتری بتوانند از منافع اقتصادی گردشگران بهره‌مند شوند.

گردشگری در هلند، ۶۴۱ هزار شغل ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه