افزایش همکاری های UNWTO با اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
افزایش همکاری های UNWTO با اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری

توسعه‌ی گردشگری پایدار در سرتاسر اروپا موضوع محوری مطرح شده در توافقنامه‌ی بین سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و پارلمان اروپا است.

دبیر کل UNWTO، زوراب پولیلیکاچویلی، در طی اولین دیدار رسمی خود در بروکسل (۲۷ تا ۲۸ فوریه) با آنتونیو تجانی، رئیس پارلمان اروپا الجبیتا بیانکوسکا، عضو کمیسیون بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و SME ها در پارلمان اروپا ایستوان یوجلی، معاون کمیته‌ی حمل و نقل و گردشگری و مسئول کارگروه گردشگری و هچنین، نمایندگان مانیفست گردشگری اروپا ملاقات کرد. آقای پولیلیکاچویلی که در کارگروه گردشگری پارلمان اروپا سخنرانی می‌کرد به لزوم یکپارچه‌سازی، ایجاد پیوند و فن‌آوری برای به حداکثر رساندن نقش گردشگری برای ایجاد شغل و تسریع در روند رشد اتحادیه‌ی اروپا تاکید کرد.

اروپا، مهم‌ترین مقصد گردشگری جهان است که نیمی از ۱٫۳ میلیارد ورودی بین‌المللی را پذیرا است. در سال ۲۰۱۷، گردشگری بین‌المللی در اروپا رشد ۸ درصدی را تجربه کرد که یک درصد بالاتر از میانگین جهانی (۶۷۱ میلیون گردشگر) است.

آقای پلولیکاشویلی در زمان امضای توافقنامه بر این نکته تاکید کرد که

بهترین راه برای تضمین تاثیر مثبت گردشگری بر مردم، همکاری تنگاتنگ با اتحادیه‌ی اروپا به عنوان نماینده‌ی مردم اروپا است.

وی افزود:

تلاش می‌کنیم که تا برای ایجاد گردشگری و به ویژه گردشگری فرهنگی که عامل رفاه، ایجاد فرصت و تقویت معیشت مردم در سرتاسر اتحادیه اروپا است، به شدت با هم مشارکت کنیم.

UNWTO و پارلمان اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌ی ترویج شیوه‌های خوب و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات در این خصوص با هم همکاری می‌کنند. این توافق در سال ۲۰۱۸ و همزمان با سال میراث فرهنگی اروپا امضا شد و فرصتی برای تاکید بر اهمیت گردشگری فرهنگی است که برای کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، دارایی بسیار مهمی محسوب می‌شود.

آنتونیو تجانی گفت:

طی ۱۰ سال آینده، گردشگری می‌تواند بیش از ۵ میلیون شغل جدید ایجاد کند، چرا که طوری برنامه‌ریزی شده است که تعداد گردشگران دو برابر افزایش یافته و به بیش از ۲ میلیارد نفر برسد. اروپا نباید این فرصت را از دست بدهد. در اثر رشد گردشگری، می‌توانیم فرصت‌های جدیدی برای نسل‌های آینده فراهم کنیم و بخش‌های استراتژیک اقتصاد، مانند حمل و نقل، تجارت، کالاهای لوکس، کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی، مواد غذایی کشاورزی و صنایع فرهنگی و بخش‌های نوآورانه را توسعه بخشیم. ما نمی‌توانیم فقط صبر کنیم تا این اتفاق بیفتد. بلکه باید همراه UNWTO تلاش کنیم تا ویژگی‌های رقابتی و مهارت‌های خود را برای مقابله با چالش‌های ناشی از دیجیتالی‌شدن تقویت کنیم و اروپا را به عنوان مقصد گردشگری شماره یک جهان معرفی کنیم.

گردشگری اتحادیه اروپا و سال گردشگری اتحادیه اروپا – چین

دبیر کل UNWTO در دیدار با عضو کمیسیون اروپایی برای بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و SME ها، الجبیتا بیانکوسکا، به تبادل نظر با اعضای کارگروه گردشگری پارلمان اروپا و سرمایه‌گذاران بخش‌های عمومی و خصوصی پرداخت که در حاشیه‌ی نمایشگاه گردشگری اروپایی گرد هم آمده بودند.

به همین مناسبت، دبیر کل UNWTO بر اهمیت همکاری با موسسات اروپایی با اولویت پایداری، نوآوری و تکنولوژی، ایمنی و امنیت، آموزش و ایجاد شغل تاکید کرد.

آقای پلولیکاشویلی که به مناسبت روز سال گردشگری اتحادیه‌ی اروپا و چین در تقویم پارلمان سخنرانی می‌کرد، گفت:

امسال، فرصتی است که می‌توانیم اروپا را به عنوان بهترین مقصد گردشگری برای گردشگران چینی معرفی کنیم و از گردشگری برای افزایش درک بین اروپا و چین استفاده کنیم.

به گزارش کمسیون سفر اروپایی، ۱۲٫۴ میلیون گردشگر چینی از سال ۲۰۱۷ از اتحادیه‌ی اروپا بازدید کرده‌اند. با میانگین بیش از یک میلیون گردشگر در ماه و با توجه به چشم‌انداز توسعه، تاثیر گردشگران چینی بر گردشگری اتحادیه اروپا، عامل مهمی برای توسعه‌ی گردشگری اروپا و تقویت روابط دو جانبه‌ی آن با چین است.

مطالب مرتبط:

منبع 4hoteliers

دیدگاه