ملبورن؛ میزبان جشنواره میوه دوریان

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
ملبورن؛ میزبان جشنواره میوه دوریان

دوریان، علی‌رغم اینکه از نظر خیلی از افراد طعم ناخوشایندی دارد، اما در برخی از کشورهای آسیای شرقی به عنوان یک خوراک بسیار لذیذ شناخته می‌شود. 

خطرناک‌ترین میوه جهان از مدت‌ها پیش بین گردشگران کوله به دوش آسیای جنوب شرقی شهرتی فراوان دارد؛ چرا که بوی بسیار بد و زننده‌ای دارد و افراد بسیاری تلاش کرده‌اند که آن را امتحان کنند. طعم و مزه‌ی آن برای غالب افرادی که برای اولین بار آن را امتحان می‌کنند، مزه‌ی خوشایندی نیست. اما اگر شما قبلا آن را چشیده‌اید و حالا دل‌تان برای این میوه تنگ شده است، ملبورن در ماه مارس میزبان جشنواره‌ی میوه‌ی دوریان است.

جشنواره‌ی دوریان در حال حاضر در سال دوم برگزاری خود است و تصمیم دارد از یک هزار نفر را در تاریخ ۱۰ مارس در منطقه داکلندز پذیرایی کند. در این جشنواره، همه‌ی خوراکی‌ها از دوریان تهیه شده است: دوریان کباب شده، کیک دوریان و دوریان تازه و هر وقت که از خوردن این میوه خسته شدید، میوه‌های گرمسیری دیگری هم هستند که می‌توانید بچشید. عطم غالب آن‌ها، طعم خوراکی‌های چینی است.

چهار مراسم جداگانه برگذار خواهد شد و قیمت بلیط جشنواره، از ۸۹ دلار تا ۹۹ دلار متغیر خواهد بود. صبح‌ها، صبحانه به همراه یک پرفورمنس سنتی چینی سرو خواهد شد، دو نمایش بعدازظهر برای خانواده‌ها و به همراه اجرای موسیقی زنده و پرفورمنس کودکان خواهد بود و مراسمی که ساعت ۷ عصر برگزار می‌شود یک «نمایش لباس زنانه» خواهد بود، شاید این برنامه به این خاطر در جشنواره گنجانده شده است که دوریان را به عنوان دارویی برای تقویت قوای جنسی می‌شناسند.

جشنواره دوریان

فستیوال سال ۲۰۱۷ موفق شد ۸۰۰ نفر بازدیدکننده داشته باشد

سازمان‌دهندگان این جشنواره به خبرنگار «Lonely Planet News» گفتند:

جشنواره‌ی سال گذشته، با موفقیت زیادی همراه بود و تقریبا ۸۰۰ نفر در آن حضور داشتند، به همین دلیل است که ما امسال هم این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

همچنین، یک نمایش لباس روی عرشه‌ی قایق برای روی ۳۰ مارس برنامه‌ریزی شده است که همزمان با تعطیلات عید پاک است.

اکثر مردم طعم این میوه را نسبت به ذائقه‌ی خود خیلی تند و تیز می‌دانند. اما عده‌ی خیلی کمی از مردم هستند که عاشق آن هستند و آن را دیوانه‌کننده می‌دانند و معتقدند که بعد از خوردن، مزه‌ای مثل پنیر یا پیاز احساس می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه