جاذبه های گردشگری زوریخ؛ پرطرفدار میان کاربران اینستاگرام

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
جاذبه های گردشگری زوریخ؛ پرطرفدار میان کاربران اینستاگرام

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است که در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها به‌عنوان یکی از شادترین و مرفه‌ترین شهرهای جهان شناخته‌شده است. زوریخ امروز به‌عنوان مهم‌ترین قطب اقتصادی سوئیس شناخته‌شده است.

زوریخ بزرگ‌ترین شهر سوئیس و مرکز کانتون زوریخ، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که سالانه هزاران توریست را جذب می‌کند. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی است و همچنین در سال‌های اخیر این شهر زیبا به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان شناخته‌شده است. زوریخ تنها قلب اقتصاد و رفاه سوئیس و اروپا نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین شهرها در تاریخ هنر به‌خصوص هنر مدرن است، مکتب هنری دادائیسم از زوریخ به دنیا معرفی شد و بسیاری از نمایشگاه‌های مهم این گروه در زوریخ برپا شد.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی در زوریخ وجود دارد که بارها توسط کاربران اینستاگرام در این صفحه مجازی به اشتراک گذاشته شده است. بسیاری از اولین‌ها، در زوریخ وارد دنیای ما شده‌اند، اولین رستوران گیاه‌خواری در سال ۱۸۹۸ در زوریخ افتتاح شد. با ما همراه باشید تا از دریچه کاربران اینستاگرام، نگاهی به جاذبه‌های زوریخ بیندازیم.

کلیسای فریمونستر

کلیسای فریمونستر

ستون باریک کلیسای فریمونستر، به نماد زوریخ تبدیل شده است و توجه بسیاری از کاربران را جلب می‌کند. این کلیسا در بین قرون ۱۳ تا ۱۵ میلادی ساخته شد. دستور ساخت کلیسا در سال ۸۳۵ به دست امپراتور لودویگ برای دخترش هیلگارد صادر شد و هدف از ساخت این کلیسا، ساخت صومعه‌ای برای زنان بود. کلیسا با سبک معماری رومی و گوتیک ساخته شد و امروز به دیدنی‌ترین کلیسای زوریخ تبدیل شده است. ستون باریک این کلیسا، تنها جاذبه تاریخی آن نیست، نقاشی‌های شیشه‌های کلیسا اثر هنرمند مشهور مارک شاخال است که در سال ۱۹۷۰ نقاشی شده و محتوای نقاشی‌ها شامل صحنه‌های زندگی مسیح و روز رستاخیز است.

میدان مونسترهف

میدان مونسترهف

 میدان مونسترهف در مرکز شهر زوریخ قرار دارد و پاتوق محبوب بسیاری از ساکنان زوریخ است. پل مانتستر بروک و رودخانه لیمات هم در نزدیکی این میدان زیبا قرار دارد. این منطقه در گذشته محل فروش خوک یا بازار خوک بوده است و خانه‌های قدیمی زیادی در این ناحیه دیده می‌شود. موزه ملی سوئیس و بسیاری از مغازه‌های محبوب سوئیس در نزدیکی میدان مونسترهف قرار دارند.

ناحیه قرون وسطایی آگوستینرگاسه

ناحیه قرون‌وسطایی آگوستینرگاسه

قدم زدن در ناحیه قرون وسطایی آگوستینرگاسه در زوریخ، قدم زدن در دل تاریخ است؛ نمای بیشتر خانه‌های این منطقه چوبی است و رنگ‌های زیادی در ساختار خانه‌ها دیده می‌شود. بیشتر بناهای این محله از قرن ۱۶ میلادی به‌جای مانده‌اند.

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر یکی از زیباترین کلیساهای اروپا است و بزرگ‌ترین ساعت کلیسا در اروپا، متعلق به این بنا است. قطر ساعت برابر با ۲۸٫۳ فوت است، این در حالی است که قطر ساعت بیگ بن چیزی حدود ۲۳ فوت است.

موزه ملی سوئیس، زوریخ

موزه ملی سوئیس، زوریخ

موزه ملی سوئیس، یکی از مهم‌ترین موزه‌های تاریخ هنر اروپا است که در زوریخ قرار دارد و سالانه هزاران علاقه‌مند به تاریخ و هنر را به زوریخ می‌کشاند. ساختمان این موزه در سال ۱۸۹۸ به دست گوستاو گول به شیوه معماری فرانسوی در عصر رنسانس ساخته شد و در این موزه ارزشمند بیش از ۸۲۰۰ اثر نگهداری می‌شود. این موزه در کنار ایستگاه قطار هاپتباهنهوف، قرار دارد که یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار سوئیس است.

کلیسای گروس مونستر

کلیسای گروس مونستر

کلیسای گروس مونستر یکی از سه کلیسای مشهور در زوریخ است که تقریبا در مرکز شهر واقع شده است. قدمت این کلیسا به دوره کارولنژی و شارلمانی بازمی‌گردد و بازسازی آن در سال ۱۱۰۰ میلادی شروع شده است. در این کلیسای زیبا، سه شهید مسیحی دفن شده‌اند که بر اساس روایاتی در قرن سوم میلادی کشته شده‌اند. نقاشی شیشه‌های این کلیسا اثر آگوستو جاکومتی است که یکی دیگر از جاذبه‌های این کلیسای زیبا است.

برج فریتگ

برج فریتگ

برج فریتگ مرکز خریدی است که شبیه آن را در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌کنید. این برج که از ۱۹ کانتینر ساخته شده در سال ۱۹۹۳ به دست دو برادر با نام‌های مارکوس و دنیل فریتگ بنا شد. برادران فریتگ ایده ساخت کیف‌های بادوام و ضدآب را در سر داشتند و برای اجرای این ایده از متریال دورریختنی مثل برزنت و کمربند ایمنی هواپیما استفاده کردند. همان‌طور که اشاره کردیم، این فروشگاه در بلندترین بنای زوریخ که از ۱۹ کانتینر ساخته شده است، قرار دارد.

ایستگاه راه‌آهن مرکزی زوریخ

ایستگاه راه‌آهن مرکزی زوریخ

ایستگاه راه‌آهن مرکزی زوریخ، قبل از اینکه محدوده‌ای مهم برای حمل و نقل شهروندان و توریست‌ها باشد، یک اثر هنری به تمام‌عیار است. این ایستگاه در سال ۱۸۴۷ میلادی تأسیس شد و به خطوط راه‌آهن سراسر یوروسیتی متصل است. در این ایستگاه قطار روزانه ۳۰۰۰ قطار به مسافران سرویس می‌دهد. ورودی ایستگاه قطار دریکی از خیابان‌های اصلی زوریخ قرار دارد و فاصله ایستگاه قطار با فرودگاه تنها ۱۵ دقیقه است.

حمام‌های عمومی

حمام‌های عمومی

زوریخ از شهرهایی است که آمار بیشترین حمام عمومی را دارد. در این شهر چیزی حدود ۴۰ حمام عمومی وجود دارد که امروز ۱۸ حمام برای استفاده عموم آزاد است. بسیاری از توریست‌ها برای بازدید از حمام‌های عمومی قدیمی سوئیس به زوریخ می‌آیند و آب بسیاری از این حمام‌ها دارای مواد معدنی است و خاصیت پزشکی دارد. در کنار مفید بدون حمام کردن در حمام‌های عمومی زوریخ، این حمام‌ها به‌عنوان یک اثر تاریخی هم به‌حساب می‌آیند و بسیاری از آن‌ها قدمتی طولانی دارند.

فرودگاه زوریخ

فرودگاه زوریخ

شاید برایتان عجیب باشد ولی در میان عکس‌هایی که در اینستاگرام از زوریخ ثبت شده است، تصاویر زیادی از فرودگاه این شهر دیده می‌شود. فرودگاه زوریخ تقریبا در نزدیکی شهر قرار دارد و کوه‌هایی که در پشت آن قرار دارند، منظره این منطقه را بسیار زیبا کرده است و بسیاری از کاربران این صحنه را ثبت می‌کنند و در حساب‌های کاربری خود به اشتراک می‌گذارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه