بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی ساری

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی ساری

ساری، شهری در شمال ایران و مرکز استان مازندران است که در آن مراکز خرید و بازارهای سنتی متعددی برای تهیه‌ی انواع وسایل مورد نیاز، قرار دارد.

شهرستان ساری، مرکز استان مازندران، همواره به‌عنوان یکی از مناطق محبوب گردشگری شمالی کشور است که با جاذبه‌های دیدنی و مشهوری همچون دریاچه‌ی خورت، چشمه‌های باداب سورت و پناهگاه‌های حیات وحش، جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی کسب کرده است. در این شهر دیدنی و دوست‌داشتنی کشور، بازارهای سنتی و مراکز خرید متعددی نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند هنگام حضور در آن پس از سیاحت مناطق دیدنی ساری، از خریدی خاطره‌انگیز نیز لذت ببرند.

بازار ترکمن‌های ساری

مرکز خرید ساری

بازار ترکمن‌ها، یکی از مشهورترین بازارهای شهرستان ساری است که به‌عنوان بورس لباس‌های زنانه و نیز محل فروش صنایع دستی این شهرستان مخصوصا مردم ترکمن شناخته می‌شود. وسایل آشپزخانه، انواع بدلیجات و وسایل تزیینی، لوازم بهداشتی و آرایشی و... از دیگر اجناسی است که در بازار ترکمن‌ها می‌توان تهیه کرد.

  •  آدرس: ساری، خیابان ملا مجدین، بازار ترکمن‌ها

بازار بزرگ امام رضا (ترکمن مرکزی)

مرکز خرید ساری

بازار بزرگ امام رضا، یکی دیگر از بازارهای مشهور ساری و مراکز خرید مازندران است که به نام بازار ترکمن مرکزی نیز شناخته می‌شود؛ چراکه اکثر بازرگانان ترکمن در این بازار به عرضه‌ی کالاهایی که از مرز اینچه برون وارد این بازار می‌شود، فعالیت دارند. در این بازار انواع پوشاک زنانه، کودکان، آقایان، انواع زیورآلات، صنایع دستی، لوازم تزیینی، بدلیجات و... به فروش می‌رسد.

  • آدرس: ساری، بلوار امام رضا، قبل از پل فراورده‌های نفتی، بازار بزرگ امام رضا

بازار بزرگ ماهی فروشان

مرکز خرید ساری

بازار ماهی‌فروشان ساری، یکی دیگر از بازارهای شلوغ و پرتردد در این شهرستان است که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار ماهی فروشان در شمال کشور نیز شناخته می‌شود. در این بازار امکاناتی همچون استخر ماهی و رستوران ماهی ایجاد شده است که حاضران و گردشگران می‌توانند از تازه‌ترین ماهی‌ها و نیز محصولات دیگر دریایی آن‌ها استفاده کنند.

  • آدرس: ساری، ۶ کیلومتری اتوبان ساری- قائم شهر، بازار بزرگ ماهی‌فروشان ساری

بازار نرگسیه و رجایی

مرکز خرید ساری

از دیگر بازارهای قدیمی و البته بسیار پرتردد در شهر ساری، بازار نرگسیه‌ی این شهرستان است که در نزدیکی یکی از آثار تاریخی کشور به نام «کاخ قدیمی آقا محمد خان قاجار»، قرار دارد. این بازار عموما به‌عنوان عرضه‌‌کننده‌ی مجموعه‌ای از وسایل مورد نیاز از جمله وسایل مربوط به بافندگی مانند نخ کاموا، پوشاک، پارچه، طلا و جواهرات، کیف و کفش شناخته می‌شود. در این بازار بزرگ‌ترین کاموافروشی در مرکز شمال ایران که به شهر کاموا شهرت دارد، فعالیت می‌کند. همچنین در قسمتی از بازار، بخش تره‌بار دایر است. جالب است بدانید که بخشی از بازار را مسجد جامع ساری تشکیل داده است.

  •  آدرس: ساری، خیابان انقلاب، کوچه نواب نادر، پشت استانداری، جنب کاخ آقا محمدخان قاجار، بازار نرگسیه

بازار روز راه‌آهن و کشاورز

مرکز خرید ساری

بازار روز راه‌آهن و کشاورز، از قدیمی‌ترین و البته از مشهورترین بازارهای شهر ساری است که در گذشته بخشی از مجموعه‌ی بازار منطقه‌ای این شهرستان محسوب می‌شد. امروزه نیز این بازار بسیار پررونق و شلوغ است و جمع زیادی از مردم و گردشگران برای تهیه‌ی اجناس مورد نیاز خود به این بازار سر می‌زنند. در واقع در بازارهای روز، یکی از ایام هفته به‌عنوان روز اصلی انتخاب می‌شود و عرضه‌کنندگان محصولات مختلف از جمله فروشندگان شهری، روستائیان و... برای ارائه‌ی محصولات خود به این بازار مراجعه می‌کنند.

  • آدرس: ساری، بلوار کشاورز، بازار روز راه‌آهن و کشاورز

پاساژ الهیه

مرکز خرید ساری

یکی از مشهورترین مراکز خرید در شهر ساری، پاساژ الهیه‌ی این شهرستان است که در مهم‌ترین منقطه‌ی تجاری ساری ساخته شده است. پاساژ الهیه مکانی است بسیار شیک، لوکس و بزرگ که در ۶ طبقه احداث شده است. ۳ طبقه‌ی آن تجاری بوده و ۳ طبقه‌ی دیگر آن به پارکینگ اختصاص داده شده است. در این پاساژ بالغ بر ۹۰ واحد تجاری مشغول فعالیت است که اکثر آن‌ها مختص کیف، کفش و پوشاک بانوان است. همچنین در یکی از طبقات پاساژ فروشگاهی وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توان تمامی ملزومات خانه و آشپزخانه را با قیمتی مناسب تهیه کرد. وجود یک کافی‌شاپ در این مرکز خرید و حضور در آن می‌تواند خاطره‌ی یک خرید لذت‌بخش را در ذهن گردشگران ثبت کند.

  •  آدرس: ساری، خیابان قارن، پاساژ الهیه

مرکز خرید پردیس ساری

یکی دیگر از مراکز خرید مشهور و شناخته‌شده‌‌ی شهر ساری، مرکز خرید این شهرستان شمالی کشور است که در مجاورت دریا قرار گرفته و دارای محیطی کاملا آرام و دوست‌داشتنی است. این مرکز خرید با وجود داشتن واحدهای تجاری کم، عرضه‌ کننده‌ی برندهای خوب با قیمتی قابل‌قبول است.

  •  آدرس: ساری، جاده‌ی دریا، بعد از دانشگاه آزاد ساری، مرکز خرید پردیس

پاساژ چهل ستون

مرکز خرید ساری

پاساژ چهل ستون ساری را به‌عنوان بورس انواع گوشی‌های تلفن همراه می‌شناسند. در این مرکز خرید می‌توان تنوع جالبی از گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن‌ها را تهیه کرد.

  •  آدرس: ساری، خیابان جمهوری، حد فاصل بین چهار راه دروازه بابل و میدان ساعت، نبش کوچه‌ی نعلبندان، پاساژ چهل ستون

مرکز تجاری مفیدی

مرکز خرید ساری

یکی دیگر از مراکز تجاری معروف در شهر ساری، مرکز تجاری مفیدی است که قدمت زیادی ندارد و تازه احداث شده است. مردم می‌توانند با حضور در این مرکز تجاری، انواع لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنند.

  •  آدرس: ساری، میدان ساعت، ابتدای خیابان انقلاب، مرکز تجاری مفیدی

مجتمع تجاری انقلاب

مجتمع تجاری انقلاب، از دیگر مراکز خرید در شهر ساری است که به‌عنوان بورس انواع پوشاک از جمله پوشاک بانوان، آقایان، کودکان و انواع کیف و کفش شهرت دارد. همچنین در این مجتمع تجاری سایر لوازم مورد نیاز با قیمت‌هایی مناسب و قابل‌قبول ارائه می‌شود.

  •  آدرس: ساری، خیابان انقلاب، مجتمع تجاری انقلاب

پاساژ سعدی

یکی دیگر از مراکز خرید قدیمی در شهر ساری، مرکز خرید سعدی است. پاساژ سعدی شاید نسبت به دیگر مراکز خرید ساری در مساحت بزرگی ساخته نشده باشد، ولی می‌توان با مراجعه به واحدهای تجاری آن، بسیاری از لوازم مورد نیاز را به‌راحتی و با قیمتی مناسب تهیه کرد.

  •  آدرس: ساری، سه راه قارن-انقلاب، پاساژ سعدی

پاساژ پرشیا

  •  آدرس: ساری، میدان شهدا، ابتدای خیابان ملا مجدالدین، پاساژ پرشیا

مجتمع تجاری خوان خان

  •  آدرس: ساری، خیابان حافظ، خیابان مگنولیا، مجتمع تجاری خوان خان

پاساژ تقوی

  •  آدرس: ساری، خیابان فرهنگ، پاساژ تقوی

پاساژ گل

  •  آدرس: ساری، خیابان قارن، پاساژ گل

مرکز تجاری شهر

  • آدرس: ساری، خیابان فرهنگ، مرکز تجاری شهر

مرکز خرید مهر ۱

  •  آدرس: ساری، خیابان قارن، مرکز خرید مهر ۱

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه