چگونه در سفر به بارسلون صرفه جویی کنیم؟

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
چگونه در سفر به بارسلون صرفه جویی کنیم؟

اگر قصد سفری مقرون به صرفه و ارزان به شهر زیبای بارسلون دارید، بهتر است قبل از سفر برای چند نکته ساده برنامه‌ریزی کنید.

بارسلون یک شهر باورنکردنی است، اما یکی از گران‌ترین شهرهای اسپانیا است و پول زیادی در سفر به این کشور باید خرج کنید؛ بنابراین ما هفت روش فوق‌العاده برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به بارسلونا را شرح می‌دهیم.

بلیت T-10 بخرید و از فرودگاه با قطار جا به جا شوید

بارسلون

یک تاکسی از فرودگاه بارسلونا به Plaça Catalunya، در مرکز شهر بیش از ۳۰ یورو هزینه دارد. ارزان‌ترین راه برای رفتن به مرکز شهر، خرید یک بلیت متروی T-10 از ایستگاه قطار در ترمینال ۲ فرودگاه است. به‌وسیله قطار به ایستگاه Sants یا Passeig de Gracia بروید، سپس با مترو به هر مکانی که می‌خواهید بروید. از این طریق کل هزینه جابه جایی شما بیشتر از ۱ یورو نمی‌شود. قیمت بلیت T-10 تقریبا ۱۰٫۲ یورو است و برای ۱۰ سفر ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه‌ای قابل استفاده است. این شامل عوض کردن خطوط مترو، اتوبوس و خطوط تراموا در منطقه ۱ نیز می‌شود. شما همچنین می‌توانید از آن برای چند نفر استفاده کنید، بنابراین اگر دو نفره مسافرت می‌کنید، با این بلیت می‌توانید پنج سفر را با هم انجام دهید.

مواد غذایی را از بازارهای محلی بخرید

بارسلون

هر محله بارسلونا بازارهای محلی خودش را دارد و پر از خوراکی‌های تازه و تنقلات وسوسه‌برانگیز است. بازار Boqueria در La Rambla محبوب‌ترین مکان برای گردشگران است و ارزش یک بار دیدن را دارد. شما می‌توانید در این بازار هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید، اما برای پیدا کردن قیمت‌های ارزان‌تر بهتر است غرفه‌های پشتی را جستجو کنید. به دنبال آن، سایر بازارهای محلی Santa Caterina در نزدیکی کلیسای جامع، سان آنتونیو یا Gracia را برای یافتن میوه‌های ارزان و تازه، سبزی‌ها، گوشت و ماهی دنبال کنید.

در مکان‌هایی که مردم محلی غذا می‌خورند، غذا بخورید

بارسلون

از خیابان‌های شلوغ La Rambla و Passeig de Gracia دوری کنید و به جای آن به سمت خیابان‌های محلی مانند: Poble Sec و Sants و Gracia بروید تا برخی از بهترین رستوران‌ها در شهر را با قیمت بسیار ارزان‌تر از سایر مکان‌ها پیدا کنید.

در اولین یکشنبه‌های هر ماه به بازدید بروید

بارسلون

بسیاری از موزه‌های بارسلون در اولین یکشنبه هر ماه رایگان است، بنابراین شما می‌توانید از موزه‌ پیکاسو، موزه تاریخ کاتالون، بیمارستان سانت پاو، موزه هنرهای ملی کاتالون MNAC و موزه تاریخی بارسلون و دیگر موزه‌ها به‌صورت رایگان بازدید کنید. از قبل برای موزه پیکاسو به‌صورت آنلاین بلیت رزرو کنید؛ چراکه این موزه بسیار محبوب است. آن‌ها همچنین در عصر پنج از ساعت ۶ تا ۹:۳۰ رایگان هستند.

آثار گائودی را به صورت رایگان ببينيد

بارسلون

آنتونی گائودی، معمار کاتالونیایی از بزرگ‌ترین معماران دو قرن اخیر شناخته می‌شود. عمده شهرت او به‌خاطر سبک منحصربه‌فرد و غریب آثارش در شهر بارسلون است. تمامی آثار او از ابتدایی‌ترین تا آخرین کار ناتمامش شاهکار شگفت‌انگیزی است که ارزش زیادی برای افراد بیرونی دارند. برخی از موزه‌ها مانند Palau Guell در اولین یکشنبه هر ماه رایگان هستند، اما برای اطمینان بیشتر بلیت خود را آنلاین رزرو کنید. پارک Parc Guell برای عموم باز است و شما می‌توانید در پارک راه بروید و به‌صورت رایگان از برخی از مناظر بی‌نظیر شهر دیدن کنید، اما مجسمه‌های معروف را در بخش پولی می‌توانید ببینید.

یک تور رایگان بگیرید

بارسلون

تنوع تورها در بارسلون بسیار زیاد است، اما برخی از آن‌ها بسیار گران است، با این حال تعداد متعددی از تورهای پیاده‌روی رایگان در بخش گوتیک و در کنار برخی از آثار گائودی وجود دارد. تعدادی تور رایگان دوچرخه‌سواری در سراسر شهر وجود دارد. 

به دنبال رویدادهای رایگان در بارسلون بگردید

بارسلون

معمولا برخی رویدادهای ویژه ، مخصوصا در طول فصل تابستان، در بارسلون برگزار می‌شود. از سینماهای آزاد گرفته تا جشن‌های زنده در ساحل و جشن‌های خیابانی مختلف در این شهر برگزار می‌شود.

هر محله میزبان فستیوال‌ها و جشن‌های خیابانی مخصوص خود است؛ یکی از بهترین آن‌ها در ماه اوت در Gracia برگزار می‌شود. ساکنان محلی خیابان‌ها را بر اساس یک موضوع خاص تزئین می‌کنند و کنسرت‌های زنده، کلاس‌های رقص و شام در خیابان برگزار می‌کنند.

دیگر جشنواره‌های مهم عبارت‌اند از: La Merced در ماه سپتامبر که همراه با موسیقی در اطراف شهر برگزار می‌شود. Las Festes de Santa Eulàlia در ماه فوریه و San Joan در ماه ژوئن، زمانی که همه به سمت آتش بازی کنار ساحل می‌روند، برگزار می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه