افسانه ای ترین عکس شفق قطبی

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
افسانه ای ترین عکس شفق قطبی

در این مقاله، به تماشای باشکوه‌ترین و افسانه‌ای‌ترین عکس از شفق قطبی که تاکنون گرفته شده است، بنشینید.

دیدن نورهای شمالی یا شفق قطبی در زندگی واقعی، تجربه‌ای خارق‌العاده و منحصربه‌فرد است. رفتن به نمایش بی‌نظیر طبیعت، آن هم در گوشه‌های دوردست این جهان، مطمئنا بسیار هیجان‌انگیز است، اما برای عکاسی به نام اولی تیلور، تجربه دیدن شفق قطبی با پدیده کمیاب و جادویی دیگری، نیز همراه شد. درست در همام زمان که شفق قطبی در آسمان، شروع به درخشیدن کرد، رنگین‌کمانی مسحورکننده نیز ظاهر شد.

به این ترتیب، تیلور توانست در کشور ایسلند، این عکس را که شامل یک دریاچه، یک آبشار، رنگین کمان و شفق قطبی سبز در بالای تمام این‌ها است، ثبت کند.

شفق قطبی

آژانس فضایی اروپا در مورد عکس تیلور، نوشته است:

همان طور که خورشید، مسئول وضعیت آب و هوا در زمین است، فعالیت‌های خورشیدی نیز مسئول اختلالات در محیط فضایی ما هستند.

این موضوع نشان از این دارد که فعالیت‌های جوی فضا، باعث به وجود آمدن شفق قطبی هستند. نورهای شمالی پدیده ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب هستند و معمولا در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که بر اثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یونوسفر زمین به وجود می‌آید.

تیلور به ESA گفت:

من به‌دنبال یک آسمان شفاف برای گرفتن عکسی از قوس ماه بودم. ما حدود ۶۰۰ کیلومتر به‌سمت شمال رانندگی کردیم تا آسمانی صاف را در منطقه دریاچه میوات (Mývatn) و آبشار گودافاس (Godafoss) پیدا کنیم.

در نهایت، پس از ساعت‌ها عکاسی، ما با رنگین‌کمانی درست در زاویه شفق قطبی در آسمان روبه‌رو شدیم و من توانستم این لحظه جادویی را ثبت کنم.

گرفتن این عکس افسانه‌ای و خلق دوباره آن، ممکن است غیرممکن باشد، اما پیشنهاد ما به شما این است که به شمال بروید و شفق قطبی را شخصا ببینید و به عکاسی در شب، یک فرصت تازه بدهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه