قانون متروی دهلی به سبک فرودگاه شد

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
قانون متروی دهلی به سبک فرودگاه شد

آیا می‌خواهید با متروی دهلی سفر کنید؟ شاید بهتر باشد که وزن کیف و ساک خودتان را دوباره چک کنید. اگر وزن آن‌ها بیشتر از ۱۵ کیلوگرم باشد، اجازه نخواهید داشت که با مترو مسافرت کنید.

در دهلی از ماه مارس به بعد مسافران باید مراقب باشند که کیف‌هایی بیشتر از ۱۵ کیلوگرم با خود نداشته باشند؛ چون در ۲۰ ایستگاه منتخب در دهلی، مانع از مسافرت این افراد با مترو خواهند شد.

شرکت راه‌آهن متروی دهلی (DMRC) می‌گوید که مسافران اجازه‌ی حمل بارهای سنگین‌تر از ۱۵ کیلوگرم را ندارند و طول، عرض و ارتفاع آن‌ها نیز نباید به ترتیب بیشتر از ۶۰، ۴۵ و ۲۵ سانتی‌متر باشد.

به نقل از TOI، سخنگوی DMRC اعلام کرد:

این کار برای اطمینان از پیروی از هنجارهای مربوط به اندازه‌ی بار مجاز در قانون عملیات و نگهداری DMRC و شرایط تعیین‌شده توسط نیروی امنیت مرکزی صنعتی (CISF) انجام می‌شود.

متروی دهلی

در حال حاضر، DMRC اقدام به نصب میله‌های فلزی به شکل U در جلوی دستگاه‌های بررسی بار کرده است تا وزن کیف‌ها را اندازه‌گیری کند. این کار در ایستگاه‌های چاندی چاوک (Chandni Chowk)، کشمیر گیت (Kashmere Gate)، باراکامبا رود (Barakhamba Road)، اناند ویهار (Anand Vihar) و شادارا (Shahdara) انجام شده است.

ایستگاه‌های دیگری که از قوانین جدید پیروی می‌کنند، عبارت هستند از آدارش ناگار (Adarsh Nagar)، آزادپور (Azadpur)، بادارپور (Badarpur)، باغ گیاه‌شناسی (Botanical Garden)، چوئری بازار (Chawri Bazar)، باغ دیلشاد (Dilshad Garden)، گویندپوری (Govindpuri)، مرکز شهر هودا (HUDA City Centre)، اندرلوک (Inderlok)، کارول باق (Karol Bagh)، لال کویلا (Lal Quila)، ننگلو (Nangloi)، آر. کی. آشرام مارگ (R K Ashram Marg)، ریتالا (Rithala) و دهلی نو.

همان مقام رسمی در DMRC می‌گوید:

از امروز، ما مسافرانی که دارای کیف‌هایی بزرگ‌تر از اندازه‌ی استاندارد باشند را از پنج ایستگاهی که دارای موانع نصب‌شده هستند، سوار نمی‌کنیم. این بارها به‌صورت فیزیکی توسط پرسنل ما بررسی می‌شوند. ما در تلاشیم تا به مسافران اطلاع‌رسانی کنیم تا دیگر با بارهای غیر استاندارد مسافرت نکنند.

همچنین متروی بنگلور، ۳۰ روپیه در ازای هر کیلوگرم بار سنگین‌تر از ۱۵ کیلوگرم، از مسافران دریافت خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع dnaindia

دیدگاه