فرودگاه شهر لندن به صف عدم استفاده از پلاستیک پیوست

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
فرودگاه شهر لندن به صف عدم استفاده از پلاستیک پیوست

فرودگاه شهر لندن، در اقدامی دوستدار محیط زیست، استفاده از نی‌های پلاستیکی در کافه‌ها و رستوران‌های خود، ممنوع کرده است. 

نی‌های پلاستیکی دیگر در فروشگاه‌های غذا و نوشیدنی فرودگاه شهر لندن، مشاهده نمی‌شود و تمام آن‌ها با نی‌های کاغذی قابل تجزیه زیستی که براساس درخواست‌ها ارائه می‌شوند، جایگزین شده‌اند.

تصمیم به حذف نی‌های پلاستیکی در فرودگاه، در اثر آگاهی اجتماعی بر آثار زباله‌های پلاستیکی یکبار مصرف گرفته شد. این تصمیم همچنین در پی فعالیت‌های کمپین «آخرین نی» با هدف اتمام استفاده نامحدود شهروندان لندنی‌ از نی‌های نوشیدنی، در فرودگاه شهر لندن اتخاذ شد.

تا اتخاذ این تصمیم، هر سال، حدود ۱۰۰ هزار نی پلاستیکی در فرودگاه شهر لندن توسط ۴٫۵ میلیون نفر مسافر، استفاده و دور انداخته می‌شد.

فرودگاه شهر لندن، اولین فرودگاه اصلی کشور انگلستان است که با برقراری این ممنوعیت استفاده، به صف حمایت از محیط زیست و عدم استفاده از مصنوعات پلاستیکی، پیوسته است.

لوئیس چنری، مدیر اجرایی بخش محیط زیست فرودگاه شهر لندن، می‌گوید:

ما از حذف نی‌های پلاستیکی در فرودگاه شهر لندن، بسیار خشنود هستیم و این طرح ما را برای پیوستن به برنامه مدیریت زباله کمک خواهد کرد.

علاقه اجتماعی در مورد حذف زباله‌های پلاستیکی، باعث شد که تمرکز زیادی روی این مساله انجام شود و ما به دنبال این هستیم که مشارکت خودمان در کاهش استفاده از پلاستیک را افزایش دهیم و در همین حین، راهنمایی‌های جدیدی برای رستوران‌ها و فروشگاه‌های خودمان، فراهم کرده‌ایم.

ما همچنین متعهد هستیم که نرخ بازیافت خودمان را تا انتهای امسال به ۷۰ درصد افزایش دهیم.                                 

گروه SSP، که مسئول چندین رستوران، بار و کافه از جمله سیتی بار، پایلوتس بار اند کیچن (Pilots Bar & Kitchen)، اسپرسمنته الی (Espressamente Illy) و پاناپولیس در فرودگاه است، هم‌اکنون، تنها از نی‌های کاغذی جایگزین استفاده می‌کند.

کافه و بار بریک لین بروز (Brick Lane Brews) که توسط ترومن بروری تاسیس شده است، به همراه کافه نرو و پرت آ منجر (Pret A Manger) نیز نی‌های پلاستیکی را از مغازه‌های خودشان حذف کرده‌اند.

به همین ترتیب، تمام کافه‌ها و رستوران‌های جدید نیز مجبور خواهند شد که از نی‌های غیرپلاستیکی استفاده کنند.

فرودگاه همچنین در تمام غرفه‌های غذا و نوشیدنی خود، امکان دوباره پر کردن آب آشامیدنی را برای مشتریان خود فراهم کرده است (به غیر از پرت آ منجر) تا به کاهش زباله‌های پلاستیکی یک بار مصرف کمک کند.

پارچ‌های آب آشامیدنی سلف سرویس، نیز در دسترس مسافران خواهد بود. آن‌ها همچنین می‌توانند از کارکنان پشت صندوق، بدون نیاز به هزینه برای خرید آب، درخواست لیوان آب کنند.

ماریوت (Marriott)

مجموعه هتلداری بین‌المللی ماریوت، نیز اعلام کرده است که تمام نی‌های پلاستیکی از ۶۰ هتل این مجموعه در انگلستان جمع شده‌اند.

از مدیریت این هتل‌ها درخواست شده که به سرعت، نی‌های پلاستیکی را از چرخه مصرف خود حذف کنند.

مایکل میسرز، معاون کل گروه بین‌المللی هتل ماریوت در انگلستان و ایرلند، می‌گوید:

هتل‌های ما در انگلستان در سال گذشته، ۳۰۰ هزار نی پلاستیکی استفاده کرده‌اند.

با حذف نی‌های پلاستیکی از هتل‌های ماریوت در انگلستان، ما قصد داریم اقدامی کوچک اما موثر در جهت کاهش حجم زباله‌های پلاستیکی که به محیط زیست و حیات وحش، آسیب جدی‌ای وارد می‌کنند، انجام دهیم.

گروه بین‌المللی ماریوت، مسئولیتی جهانی و همچنین فرصتی منحصربه‌فرد برای اعمال این محدودیت در تمام جنبه‌های تجارت، دارد.

ما می‌دانیم اینکه چگونه این تجارت را انجام می‌دهیم به اندازه آثار این تجارت در جهان اطراف ما، مهم است.

از این پس، به مشتریانی که نی می‌خواهند، نی‌های کاغذی یا نی‌های قابل تجزیه زیستی ارائه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه