رونق دوباره گردشگری ترکیه

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
رونق دوباره گردشگری ترکیه

ترکیه در پی به دست آوردن دوباره‌ی مقام خود در صنعت گردشگری است و در این راستا، توانسته است به موفقیت‌هایی هم دست یابد. 

آخرین گزارش منتشرشده از موسسه‌ی آمار ترکیه نشان می‌دهد که درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۸٫۹ درصد افزایش یافته است.

صنعت گردشگری ترکیه، بعد از آن که در سال ۲۰۱۴ به اوج خود رسید و با کسب درآمدی بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار آمریکا توانست رکوردی در این زمینه از خود به‌جای بگذارد، در پی وقوع چند حمله‌ی تروریستی و یک کودتای شکست‌خورده با کاهش قابل‌توجهی مواجه شد.

پس از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید و همچنین تبلیغ رسانه‌های صاحب نام، گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۷ در مسیر احیا قرار گرفت و به درآمد سالانه‌ای برابر با ۲۶٫۳ میلیارد دلار آمریکا دست یافت.

حدود ۲۱٫۵ میلیارد دلار از این درآمد متعلق به سفرهای فردی و مستقل است؛ در حالی که درآمد حاصل از تورهای ترکیه تنها برابر با ۴٫۸ میلیارد دلار بوده است.

بازدیدکنندگان خارجی بیشترین هزینه‌ها را صرف خوراکی، نوشیدنی و حمل و نقل کرده‌اند و هزینه‌های اقامت شبانه مسافرانی که هتل‌ها و متل‌ها را ترجیح می‌دهند (علی‌رغم افزایش محبوبیت اقامتگاه‌های توریستی سلف سرویس) با اختلافی بسیار کمی در مقام بعدی قرار دارد.

گردشگران در ترکیه، مبلغی در حدود ۳ میلیارد دلار آمریکا برای خرید لباس و ۱ میلیارد دلار برای خرید سوغاتی هزینه می‌کنند که این مبلغ شامل ۱۰۰ میلیون دلاری که برای خرید فرش و زیرانداز ترک هزینه می‌شود، نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه