پورتوریکو میزبان مهم ترین رویداد گردشگری منطقه کارائیب

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
پورتوریکو میزبان مهم ترین رویداد گردشگری منطقه کارائیب

پورتوریکو میزبان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد گردشگری منطقه است و تلاش‌های زیادی جهت بهبود و رشد صنعت گردشگری خود انجام داده است.

شرکت گردشگری پورتوریکو (PRTC) اعلام کرده است که تلاش‌های زیادی برای بهبود سریع و چشم‌انداز مثبت سال ۲۰۱۸ انجام خواهد داده است. چه چیزی بهتر از آنکه ۱۵امین دوره بازار گردشگری کارائیب (Caribbean Travel Marketplace)، مهم‌ترین رویداد منطقه‌ای کارائیب، در سال جاری با میزبانی پورتوریکو انجام می‌شود. این امر باعث شده است که پورتوریکو آماده پذیرایی مهمانان از سراسر جهان شود.

Carla Campos، مدیر اجرایی PRTC، گفت:

ما کارهای بزرگی انجام داده‌ایم و استراتژی‌های جامعی اتخاذ کرده‌ایم و منتظر بازده امیدوارکننده‌ای در جزیره هستیم. پورتوریکو به دستاوردهای بزرگی رسیده است که این امر بدون پشتیبانی Ricardo Rossello فرماندار و شرکای بخش خصوصی گردشگری امکان‌پذیر نبود. بیش از ۱٫۹ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

این دستاوردهای بزرگ به دلایل زیر برای رهبران و تجارت گردشگری اهمیت دارد:

کشتی‌های دریایی (کروز)

پورتوریکو نه تنها پس از دو و نیم هفته پس از طوفان ماریا، عملیات خود را از سر گرفت بلکه در پایان ماه ژوئن ۲۰۱۸، پورتوریکو ۱٫۰۴ میلیون مسافر دریافت خواهد کرد. در این زمستان ۱۴ کشتی (۴ کشتی بیشتر از فصل قبلی) وارد San Juan شدند. فصل تعطیلات ۲۰۱۸/۲۰۱۹ به یک رکورد۱٫۷ میلیون نفری مسافرمی رسد که انتظار می‌رود تقریبا ۲۵۰ میلیون دلار درآمد برای اقتصاد تولید کند.

خطوط هواپیمایی

صنعت هواپیمایی به سرعت در حال بهبود و رشد است. دو هفته پس از طوفان ماریا، فرودگاه بین‌المللی مریخ لوئیس مونوز، ۲۰ پرواز روزانه داشته است، اما امروزه این هواپیما به‌طور متوسط ۱۱۰ پرواز روزانه دارد. این ظرفیت در حال افزایش است؛ با حجم صندلی ماهانه در حال حاضر ۳۹۱۰۰۰ نفر است و تا جولای ۲۰۱۸ ظرفیت صندلی‌ها به ۸۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. بسیار امیدوارکننده است که در تابستان ۲۰۱۸ سیستم هوایی به سطح متعادل‌تری نسبت به تابستان گذشته برسد. پورتوریکو نسبت به مقاصد قابل مقایسه، رشد سریع‌تری داشته است. این پیشرفت سریع به دلیل افزایش مسیرهای تازه و هواپیماهای بزرگ‌تر است که باعث افزایش تعداد صندلی‌ها می‌شوند.

هتل‌ها

در حال حاضر بیش از ۱۲۲ هتل، معادل ۱۲۴۵۸ اتاق در دسترس است. بعد از بازسازی تعداد اتاق‌ها به ۲۶۷۰ می‌رسد. در آینده شرکت گردشگری پورتوریکو قرار است ۲۵ درصد به حجم اتاق بیفزاید که این برابر است با ۳۸۰۰ اتاق جدید. تقریبا ۱٫۹ میلیارد دلار به پیشرفت‌ها و بازسازی‌های جدید تزریق می‌شود و باعث ایجاد ۳۸۳۱ شغل جدید می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری

یک ماه پس از طوفان ماریا، شرکت گردشگری پورتوریکو اعلام کرد ۲۲ جاذبه گردشگری باز است، اما امروزه بیش از ۱۲۰ جاذبه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، ۱۳ زمین گلف و ۱۵ کازینو برای تفریح نیز باز است. مسافران اصلا نباید نگران غذا در پورتوریکو باشند، زیرا ۴۰۰۰ رستوران فعال در آنجا وجود دارد.

PRTC اعلام کرد که با اجرای واقعیت و برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول مدیریت مقصد و مشارکت قوی با بخش‌های دولتی و خصوصی که نشان‌دهنده افزایش تعهد و اعتماد به پورتوریکو است، نقاط قوت قابل توجهی به دست آورده است. این رویکرد پیش رو باعث می‌شود مقصد به نوآوری بیشتری در دستیابی به اهدافش برسد و همچنین مشخص می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های ما بیشترین بازدهی رادارند.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه