روسیه؛ پیشگام در گردشگری فضایی

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
روسیه؛ پیشگام در گردشگری فضایی

آیا شما ۱۰۰ میلیون دلار پول دارید؟ اگر چنین مبلغی داشته باشید، همین الان می‌توانید یک بلیط برای راهپیمایی فضایی تهیه کنید.

به نظر می‌رسد که روسیه به طور جدی تصمیم دارد که در زمینه‌ی گردشگری فضایی پیشگام شود. در ماه دسامبر سال گذشته، شرکت فضایی روسی «Roscosmos» طرحی را مبنی بر ساخت یک هتل لوکس ۲۰ تنی، با ارتفاع ۱۵٫۵ متر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) اعلام کرد که عملیات ساخت آن تا سال ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد. اکنون نیز یک شرکت روسی دیگر به اسم «Energia» اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۹، مشتریان را در ازای پرداخت هزینه برای راهپیمایی فضایی به ISS اعزام خواهد کرد. ولادیمیر سولنسف، رئیس «Energia»، به روزنامه‌ی روسی «Komsomolskaya Pravda» گفت: 

ما در حال بحث و گفتگو در مورد امکان اعزام گردشگر برای راهپیمایی فضایی هستیم. تحلیلگران بازار این موضوع را تایید کرده‌اند که ثروتمندان حاضرند برای این کار پول پرداخت کنند.

ایستگاه فضایی

یک ماژول جدید برای اولین سفر فضایی تجاری از این نوع آماده شده است تا حداکثر شش گردشگر را برای یک سفر ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی در مدار منتقل کند. Energia همان شرکتی است که در سال ۱۹۶۱، نخستین انسان، یوری گاگارین، را به فضا فرستاد و در حال حاضر هم در حال ساخت یک ماژول جدید به نام NEM-2 است که می‌توان از آن به عنوان یک ماژول حمل‌کننده استفاده کرد. اما قبل از این که هیجان‌زده شوید بهتر است بدانید که سفر به فضا، اصلا سفر ارزانی نیست. ولادیمیر بیان می‌کند که هزینه‌ی چنین سفری می‌تواند تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار باشد؛ اما «احتمالا این هزینه برای اولین گردشگر کمتر خواهد بود».

ایستگاه فضایی

بخشی از این هزینه‌ها مربوط به راهپیمایی در خارج از ISS و ساخت کلیپ‌های ویدئویی از سفر گردشگران برای ارسال در رسانه‌های اجتماعی است. اگر شما یک میلیونر (یا حتی یک میلیاردر) باشید، حالا دیگر می‌دانید چه کاری می‌توانید با پول خودتان انجام بدهید.

گردشگری فضا

مطالب مرتبط:

منبع luxurylaunches

دیدگاه