راه اندازی مرکز مبارزه با جرایم سایبری در فرودگاه مونیخ

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
راه اندازی مرکز مبارزه با جرایم سایبری در فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ برای افزایش امنیت خود و دیگر شرکت‌ها مرکز مبارزه با جرایم سایبری راه‌اندازی می‌کند.

مرکز رسمی امنیت اطلاعات مونیخ افتتاح می‌شود. فرودگاه مونیخ در قسمت امنیت فناوری اطلاعات خود بخش جدیدی ایجاد کرده است. امروز در یک مراسم ویژه این فرودگاه، مرکز امنیت اطلاعات (Information Security Hub) خود را راه‌اندازی کرد. در این مرکز متخصصان فناوری اطلاعات با شرکت‌های عملیاتی فرودگاه و همچنین کارشناسان صنعت حمل و نقل اروپا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا راهکارهایی جدیدی برای دفاع در برابر حملات سایبری و جرايم اینترنتی ارائه دهند.

امنیت در فرودگاه مونیخ

با گسترش دیجیتالی شدن در سال‌های اخیر، تعداد حملات بر سیستم‌های اطلاعاتی شرکت‌ها و مقامات دولتی در آلمان افزایش چشمگیری داشته است. فرودگاه مونیخ هر روزه مورد حمله‌های متعدد سایبری قرار می‌گیرد.

توماس وایر، مدیر زیرساخت در FMG، گفت:

به‌عنوان یک شرکت عملیاتی فرودگاه، ما مسئولیت عملکرد زیرساخت‌های حیاتی را داریم و هر روز باید برای مبارزه با حملات سایبری اقدام به مبارزه کنیم. حملات به سیستم‌های آی تی در سال‌های اخیر در سراسر جهان بسیار گسترش یافته است و حملات در ابعاد و کیفیت‌های مختلفی انجام می‌گیرد. ویروس‌ها، کرم‌ها و نرم‌افزارهای مخرب جدید به طور مداوم توسعه می‌یابند و آسیب‌پذیری بالقوه‌ای در سیستم‌های اطلاعاتی ما افزایش می‌یابد.

او در ادامه گفت:

ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رویم و بسیاری از عملیات و فرایندها از طریق شبکه و کامپیوترها انجام می‌گیرد و این باعث می‌شود نقاط بالقوه حملات سایبری در سطح جهانی افزایش یابد و پیامدهای جدی بیشتری ما را تهدید می‌کند.

این مرکز خبره جدید در مونیخ ۴ اتاق آموزشی، آزمایشگاه ای تی، یک مرکز کنترل و یک سالن آمفی‌تئاتر برای جلسات و همایش‌ها دارد. تمام امکانات مجهز به کامپیوتر، سخت‌افزارهای شبکه، دوربین و پروژکتور هستند. با این تجهیزات یک گروه می‌تواند یک حمله واقعی به سیستم‌های ای تی برای اهداف آموزشی انجام دهند و به‌عنوان مثال گروه دوم برای مقابله با این حملات تلاش کنند و اقدامات دفاعی انجام دهند.

امنیت در فرودگاه مونیخ

کار ISH به‌طور انحصاری برای امنیت فناوری اطلاعات در فرودگاه نخواهد بود و فعالیت‌های دیگر بین شرکت‌های مختلف در صنعت نیز شامل می‌شود. شرکت‌ها، مقامات دولتی و سایر مؤسسات فرصتی برای آموزش کارشناسان امنیتی برای سازمان‌های خود و همچنین آزمایش دقیق فن‌آوری‌های نوین و فرایندها را دارند. گروه هدف اصلی مرکز امنیت اطلاعات، فرودگاه‌ها، خطوط هوایی و سایر شرکا از صنعت حمل و نقل هوایی هستند که باید از الزامات قانونی جدید برای بخش حمل و نقل، به عنوان تأمین کننده زیرساخت‌های حیاتی برخوردار شوند. با این حال، امکانات و خدمات برای سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها از هر بخشی در دسترس خواهد بود.

یک مجیط آزمایشی حرفه‌ای با امکانات عملی برای موفقیت ضروری است. همچنین باعث می‌شود تولیدکنندگان ابزارهای امنیتی ابزارهای خود را در محیطی واقع بینانه برای مبارزه با جرایم اینترنتی آزمایش کنند.

البته این مرکز با سه شکرت بزرگ دیگر در زمینه امنیت فناوری اطلاعات همکاری می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه