مسابقات برف بازی در روسیه آغاز شد

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۰
مسابقات برف بازی در روسیه آغاز شد

رقابت‌های هیجان انگیز نبرد برفی در روسیه آغاز شد.

مسابقات سالانه Yukigassen برفی در شهر شمالی روسیه، Murmansk آغاز شده است. Yukigassen بین دو تیم با هفت بازیکن در هر بازی انجام می‌شود. در این بازی بازیکنان سعی می‌کنند به بازیکنان حریف با توپ‌های برفی کوچک ضربه بزنند و پرچم خود را از طرف مقابل بردارند. هر ست بازی از ۳ نبرد ۳ دقیقه‌ای تشکیل می‌شود . بین هر نبرد یک دقیقه استراحت می‌کنند. ۹۰ توپ برفی از پیش ساخته شده در هر نبرد وجود دارد.

Natalia Smetanina سر داور مسابقات می‌گوید:

متأسفانه این یک ورزش رسمی در روسیه محسوب نمی‌شود، زیرا هنوز آن‌چنان شناخته شده نیست، حتی در سطح بین‌المللی؛ اما تیم‌هایی هستند که با این ورزش به‌صورت جدی رفتار می‌کنند؛ آن‌ها معتقد هستند اگر فقط یک خوراکی بخورند، تیم از دست خواهد رفت  و این چیزی است که آن‌ها را برای این مسابقه آماده می‌کند. برخی از تیم‌ها قبل از شروع خود را گرم می‌کنند و حرکات کششی انجام می‌دهند. برای تیم‌های شرکت‌های بزرگ بیشتر همکاری تیمی، روحیه تیمی و سرگرمی برای خارج از منزل محسوب می‌شود، اما بقیه برای نتیجه، بازی می‌کنند تا سرگرمی. این افراد  Yukigassen  را یک ورزش واقعی در نظر می‌گیرند.

شرکت‌کنندگان برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی  از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. کسانی که ضربه می‌خورند، از بازی حذف می‌شوند. رقابت در Murmansk در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد در میان بارش‌های فراوان رخ داده است.

امسال ۲۴ تیم در مسابقات شرکت کردند ازجمله: دانش‌آموزان محلی و تیم‌های شرکتی .همچنین تیم‌هایی از کالج‌های محلی و همچنین کارخانه‌ها و مغازه‌های خرده فروشی حضور داشتند.

ریشه این مسابقات از ژاپن است و هر ساله از سال ۲۰۰۶ در Murmansk برگزار می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیو این مسابقات را تماشا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع euronews

دیدگاه