اتمام بلیت قطار برای سفر به مشهد در روزهای پایانی سال

سیامک احدی
سیامک احدی دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵
اتمام بلیت قطار برای سفر به مشهد در روزهای پایانی سال

آخرین وضعیت سامانه‌های بلیط قطارهای نوروزی که پیش‌فروش آن‌ها از دیروز برای سفر به مشهد و از صبح امروز برای سایر مسیرهای ریلی آغاز شده بود، حاکی از اتمام بلیط سفر به مشهد در روزهای پایانی سال جاری است.

از ۸ صبح روز یکشنبه (۱۵ بهمن) سامانه‌های فروش بلیط برای سفر به مشهد در نوروز سال ۱۳۹۷ آغاز شده است که بر این اساس متقاضیان می‌توانند به‌شکل حضوری یا اینترنتی نسبت به خرید بلیط خود اقدام کنند.

بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های قطارهایی که در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه از تهران به مقصد مشهد حرکت می‌کنند به پایان رسیده و تنها تعدادی از قطارهای اتوبوسی همچنان ظرفیت سفر به مشهد را دارند.

البته در روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۷ همچنان اکثر قطارها به مقصد مشهد ظرفیت خالی می‌دهند. در دیگر مسیرها نیز که فروش بلیط آن‌ها از صبح امروز آغاز شده وضعیت شبیه به سفرهای مشهد است به این ترتیب که مسیرهای پرتقاضا مانند تهران-تبریز، تهران-یزد و تهران-بندرعباس در روزهای پایانی سال جاری بخش قابل‌توجهی از ظرفیت بلیط خود را به فروش رساندند هرچند هنوز بعضی از قطارها برای سفر ظرفیت خالی دارند.

در مسیر برگشت نیز بخش قابل‌توجهی از ظرفیت قطارهایی که در روزهای سوم و چهارم فروردین‌ماه به مقصد تهران حرکت می‌کنند به فروش رفته، اما همچنان امکان خرید برای برخی از قطارها باقی مانده است.

راه‌آهن اعلام کرده که در نوروز امسال نیز افزایش قیمت بلیتی در نظر گرفته نمی‌شود هرچند شرکت‌ها بر اساس دستورالعمل قبلی در صورتی که به مسافران در ایام معمول سال تخفیف داده باشند، می‌توانند در این ایام تا سقف حداکثر ۲۰ درصد افزایش قیمت بلیط داشته باشند.

بر اساس اعلام راه‌آهن در نوروز پیش‌رو بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار ظرفیت صندلی برای مسافران ریلی در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه