بهترین فعالیت هایی که در نپال می توانید تجربه کنید

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین فعالیت هایی که در نپال می توانید تجربه کنید

نپال کشوری در آسیا، واقع در شمال هندوستان که فقط با چین و هند همسایه است. نپال کشوری در حال توسعه که در تاریخ خود بیشتر حکومت پادشاهی را تجربه کرده است.

نپال، یک کشور آسیایی کوچک، بی سروصدا که بیشتر محدوده و وسعت آن روی رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار گرفته است. نپال در هند واقع شده، به همین دلیل می‌تواند مقصد بسیار جذابی برای مسافران باشد. مهم نیست چه نوع مسافری هستید، عاشق ماجراجویی باشید یا به میراث فرهنگی و تاریخ علاقه داشته باشید، تجربه غذا خوردن یا حتی حیات‌وحش برای شما مهم است، نپال مقصدی است که تمامی موارد را در خود جای داده است. حال با بهترین فعالیت‌هایی که در سفر به نپال می‌توانید تجربه کنید، آشنا شوید.

۱. تور تاریخی به کاتماندو (Kathmandu)

نپال

کاتماندو پایتخت اصلی و سابق پادشاهان نواری (Newari) بوده است. در حالی که این پادشاهی چندان طولانی نبوده، اما مکان‌های تاریخی زیادی از آن‌ها به جا مانده که در حال حاضر به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از این مکان‌های تاریخی میدان دوربار (Newari) است که با توجه به وقوع چندین زلزله شدید و تخریب بنا‌ها، هنوز هم برای عاشقان تاریخ دارای جذابیت فراوانی است. بلند‌ترین معبد نپال در میدان دوربار واقع شده، همچنین در خانه‌های اطراف میدان، کنده‌کاری‌های نفیس روی چوب هم به چشم می‌خورد.

۲. بازدید از معابد کاتماندو

نپال

در کاتماندو دو نوع معبد وجود دارد، معبد هندو و بودایی که بازدید از آن‌ها حتی برای افرادی که مذهبی هم نیستند، تجربه‌ای متفاوت و منحصر‌به‌فرد خواهد بود. معبد پاشوپاتینات (Pashupatinath temple) یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معابد در کاتماندو است که نه‌تنها در میان مردم نپال، بلکه در میان گردشگران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

۳. آدرنالین خود را تنظیم کنید

نپال

اگر در جست و جوی هیجان و بالا بردن آدرنالین خود هستید، نپال، منویی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز را در اختیار شما خواهد گذاشت. مثلا می‌توانید در مسیر پیاده‌روی خاص و سخت سارانگکوت (Sarangkot) سفری را آغاز کنید و در یکی از اردوگاه‌های پایه کوه اقامت داشته باشید. تجریه‌ی دوچرخه‌سواری در کوهستان هم جرأت زیادی می‌خواهد. در نهایت می‌توانید در سواحل رودخانه، پاراگلایدر را هم امتحان کنید.

۴. تجربه طلوع خورشید بر فراز هیمالیا در ناگارکوت (Nagarkot)

نپال

هیچ تجربه‌ای مانند حس کردن نور لذتبخش خورشید بر فراز هیمالیای پوشیده شده از برف، نخواهد بود. ناگارکوت، در حدود ۳۲ کیلومتری کاتماندو واقع شده است. حتی دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر از بالکن هتل است. ناگارکوت، توسط قله‌های قدرت‌مند اورست و محدوده آناپورنا (Annapurna range) به‌خوبی احاطه شده است. این شهر کوچک و عجیب و غریب دارای دیدگاهی خیره‌کننده از دره‌ای سبز و زیبا است.

۵. اقامت در باندیپور (Bandipur)

نپال

سفر به شهر کوچک نواری، که به‌خوبی شبیه به استایل اروپایی طراحی شده است را فراموش نکنید. باندیپور، جایی که دارای قوانین خود در راندن خودرو، جاده و پیاده‌رو‌های سنگ‌فرش شده، خانه‌هایی با بالکن و در چوبی، به‌خوبی توانسته ترکیبی منحصر‌به‌فرد را خلق کند. در طبیعت اطراف آن پیاده‌روی داشته باشید، از معابد تاریخی دیدن کنید و اگر تمایل داشتید، پاراگلایدر را هم تجربه کنید.

۶. بازدید از دریاچه‌های بکر پوخارا (Pokhara)

نپال

زمانی را که در طبیعت در کنار آب می‌گذرانید، آرامش خاصی را به شما منتقل می‌کند، حال تصور کنید که در کنار دریاچه‌های روشن و زیبای پوخارا باشید. دریاچه بگناس (Begnas) و فوا (Phewa) از زیبا‌ترین‌ها هستند که جریان زندگی پرندگان را نیز در آنجا می‌توانید ببینید. در اطراف، کوه‌های آناپورنا به چشم می‌خورد که یک توقفگاه طبیعی و بکر برای استراحت کوهنوردان و مسافرانی است که می‌خواهند در این محل اقامت داشته باشند. بازدید از غار‌های اسرارآمیز بت (Bat cave) و ماهندرا (Mahendra Cave) در پوخارا را هم فراموش نکنید.

۷. پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park)

نپال

علاقه‌مندان به حیات‌وحش، قطعا پارک ملی چیتوان را خواهند پسندید. در این پارک می‌توانید حیواناتی نظیر ببر بنگال، گاو وحشی هندی، گوزن، کرگدن و خرس‌های تنبل را از نزدیک ببینید. زندگی پرندگان نیز در این پارک از جذابیت خاصی برخوردار است. حتی می‌توانید انواع ماهی، خرگوش، عقاب و مرغ مگس‌خوار را هم ببینید. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پارک ملی چیتوان، داشتن سافاری با قایق در امتداد رودخانه راپتی است.

۸. شاهد برپایی جشنواره‌های فرهنگی در نپال باشید

نپال

نپال، دارای فرهنگی پرجنب و جوش است که بهترین زمان برای آشنایی با آن، زمان برپایی جشنواره‌ها است. بهتر است هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به نپال، به تاریخ برگزای جشنواره‌های آن دقت کنید. یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های نپال، ایندرا جاترا (Indra Jatra) است که در فصل پاییز برای ادای احترام به یکی از خدایان هندو به نام ایندرا برگزار می‌شود و با رقص و شادی همراه است.

۹. مسیر‌های سرو غذا را فراموش نکنید

نپال

غذای سنتی نپال، ترکیبی شگفت‌انگیز از طعم‌های هند و تبت است. برای شروع می‌توانید از غذای معروف نپال به نام پانی پوری (pani puri) شروع کنید که نانی گرد تهیه شده از خمیر را سرخ کرده و در کنار آن، سبزیجات، سالاد یا دال سرو و میل می‌کنند. از دیگر غذاهای معروف نپال که با ادویه بسیار ادغام و خوش‌طعم شده است، غافل نشوید.

۱۰. خرید کنید تا خسته شوید

نپال

مهم نیست دوست‌دار خرید باشید یا نه، اما مطمئن باشید که بازار‌های زیبای نپال شما را جذب خواهد کرد. قطعا به‌راحتی نمی‌توانید از کنار صنایع دستی نپال که شامل ظروف برنجی، محصولات چوبی کنده‌کاری شده، سفال، لباس‌های پشمی و کفش، بگذرید. حتی اگر در چمدان‌تان فضای زیادی ندارید، یکی از این صنایع کوچک را به‌عنوان سوغاتی و یادگاری از بازار نپال خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه