ارزان به سئول سفر کنید

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
ارزان به سئول سفر کنید

سئول از شهرهای گران‌قیمت برای گردشگران است. با چند راهکار ساده می‌توان به این پایتخت بی‌نظیر با کم‌ترین هزینه سفر کرد.

سئول پایتخت کره جنوبی یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا است. این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. از سازه‌هایی مدرن و امروزی گرفته تا آثار تاریخی و باستانی. هرساله بیش از چندین هزار نفر از این پایتخت دیدن می‌کنند. سئول ۲۰ امین شهر پربازدید جهان و ۶ امین شهر پربازدید آسیا است. موج کره‌ای یا همان فرهنگ مشهور کره، گردشگران بسیاری را از آسیا و اروپا برای بازدید به این شهر گران قیمت می‌کشاند. این شهر یکی از شهرهای گران قیمت آسیا است که سفر کردن به آن ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله چند راهکار را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا سفری ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر به سئول داشته باشید.

درست همانند پرچم کشور کره جنوبی، سئول هم از دو بخش تشکیل شده است. بخشی گران‌قیمت و لوکس و بخشی دیگر ارزان‌قیمت و پرشور و هیجان است. گردشگران سالانه این شهر بالغ بر ۱۰ میلیون نفر هستند که هرکدام تجربه‌ای متفاوت از گردش در این شهر دارند. برخی به سبک گنگام (بخش ثروتمندنشین سئول) سفر می‌کنند و برخی با کم‌ترین هزینه، بهترین غذاها را میل می‌کنند و بهترین سوغاتی‌ها را میخرند.

۱. کارت تی-مانی (T-Money) را خریداری کنید

سئول

هرچند هزینه تاکسی در سئول از هزینه تاکسی در نیویورک ارزان‌تر است، اما با این حال روش دیگری برای صرفه‌جویی بیشتر نیز وجود دارد. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این پایتخت ارزان‌ترین روش رفت و آمد و گردش در شهر است. قطار و بزرگراه‌های این شهر به قدری ایمن و تمیز ساخته شده‌اند که کم‌ترین هزینه و زمان را برای مسافران فراهم می‌کند و کاملا مقرون به صرفه هستند. اگر فقط مدت کوتاهی در این شهر اقامت دارید، می‌توانید از ایستگاه‌های مترو برای هر بار رفت و آمد بلیت تهیه کنید، اما اگر قصد دارید روزهای بیشتری را در این شهر سپری کنید بهتر است برای صرفه جویی در هزینه‌ها یک کارت تی-مانی (T-Money) تهیه کنید. این کارت را به راحتی می‌توانید در هر فروشگاه یا مناطق گردشگری و ایستگاه‌های مترو خریداری کنید. استفاده از این کارت برای حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه‌تر است و در ایستگاه اتوبوس یا مترو و تاکسی می‌توانید مجدد آن‌ها را شارژ کنید. همچنین با خرید این کارت تخفیف نیز دریافت خواهید کرد.

۲. کار پاره وقت انجام دهید

کار در کره جنوبی

خوشبختانه در سئول خوابگاه‌ها و مسافرخانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت برای گردشگران وجود دارد، اما اگر می‌خواهید که برای اقامت خود هزینه پرداخت نکنید، می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی کار پاره وقتی در این شهر در مدت سفرتان برای خود پیدا کنید. در سئول خانواده‌های بسیاری هستند که به یک معلم خارجی برای تدریس زبان به فرزندان‌شان نیاز دارند و همچنین بسیاری از خارجی‌های مقیم سئول از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند و به دلیل نگهداری از آن‌ها مدت‌ها به کشور خود سفر نکرده‌اند. شما می‌توانید با این افراد ارتباط بگیرید و در مدت زمان سفر آن‌ها در ازای مراقبت از حیوان خانگی‌شان، در منزل آن‌ها اقامت کنید. در فیسبوک شبکه‌ای برای نگهداری از حیوانات در مقابل اقامت رایگان در کره جنوبی (Pet-Sitting Network – South Korea) وجود دارد که گردشگران از طریق آن می‌توانند اقدام کنند.

۳. قهوه‌های ارزان قیمت سفارش دهید

کره جنوبی

اگر شما به نوشیدن قهوه اعتیاد دارید و حتما در سفر نیز باید روزانه قهوه میل کنید، سعی کنید در سئول از اسپرسو استفاده کنید. هنگام گردش در شهر، تهیه آمریکانو ارزان‌قیمت برای گردشگران مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. برای خریدن قهوه‌هایی ارزان‌تر به فروشگاه‌های ماموت کافه (Paik’s Coffee)، (Mammoth Coffee) و کافه من (Coffee Man) سر بزنید، اما اگر می‌خواهید قهوه‌ای گران قیمت‌تر و هیجان‌انگیزتر میل کنید، به (Coffee Bean)، (A Twosome Place) و (Holly’s Coffee) بروید.

۴. غذاهای محلی بخورید

کره جنوبی

در بسیاری کشورها غذاهای محلی اکثرا برای گردشگران گران قیمت‌تر هستند، اما در کره جنوبی متفاوت است. غذاهای محلی در سئول بسیار ارزان هستند و به شما کمک می‌کند تا هزینه کم‌تری خرج کنید. رستوران‌های محلی عموما ارزان‌قیمت هستند و در کنار غذای اصلی برای شما ظرف مخلفاتی نیز به رایگان سرو می‌کنند. رستوران‌های زنجیره‌ای مانند ربات کیم‌باب (School Food)، (Robot Kimbap) و اوکی پرایسز (OK prices) شاید شهرت زیادی نداشته باشند، اما غذاهای محلی را با کم‌ترین قیمت برای شما سرو می‌کنند. یک ظرف غذای بیبیم‌باب (Bibimbap) که شامل برنج، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ است، قیمتی کمتر از ۱۴ هزار تومان دارد. یک رول کیم‌باب (Kimbap) نیز قیمتش کمتر از ۷ هزار تومان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه