تماشا کنید: سیر و سفر در دشت های ایسلند

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید: سیر و سفر در دشت های ایسلند

کلیپی کوتاه از سفر خانوادگی دو خانواده‌ی انگلیسی در دشت‌های سبز و زیبای ایسلند را تماشا کنید.

ایسلند یکی از مکان‌های منحصربه‌فرد دنیا است. وقتی در دشت‌های ایسلند قدم می‌گذارید، کاملا احساس می‌کنید که پا در سیاره‌ای دیگر نهاده‌اید! این کشور در شمالی‌ترین نقطه اروپا، جزیره‌ای کوهستانی در شمال اقیانوس اطلس است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایسلند، ریکیاویک است و جمعیتی ۳۲۰ هزار نفری دارد. ایسلند به اسم «سرزمین آتش و یخ» شناخته می‌شود و برخی از بزرگ‌ترین یخچال‌های طبیعی اروپا و فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان در این سرزمین قرار دارند. ایسلند را سرزمین نور و تاریکی نیز می‌دانند. روزهای تابستان طولانی و نزدیک به ۲۴ ساعت آفتابی است؛ در مقابل روزهای زمستان کوتاه‌اند و در روز، تنها چند ساعت نورانی است.

سنگ بنای فرهنگ ایسلندی، زبان ایسلندی است که یک سنت ادبی را ایجاد کرده که به دوران باستان ایسلند بر می‌گردد. حکایت‌هایی درباره خشونت‌ها، سنت‌ها، خانواده‌ها و شخصیت‌های دلیر این سرزمین تا به امروز بر سر زبان‌ها است. هنوز هم سنت ادبی قوی در ایسلند مدرن در حال پیشرفت است. نویسندگان ایسلندی بیش از هر کشور دیگری در جهان، کتاب‌های شناخته‌شده‌ای در سرتاسر دنیا منتشر می‌کنند. ایسلند همچنین دارای صنعت موسیقی موفق و صنعت فیلمسازی روبه روشدی است.

به جرات می‌توان گفت ایسلند یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار کم است و مراقبت‌های پزشکی عالی است. با این حال، هنگام مسافرت در ایسلند به علت خطرات طبیعی ناشی از آب و هوا و طبیعت، احتیاط لازم است. طبیعت یکی از جاذبه‌های بسیار مهم ایسلند برای مسافران است و در عین اینکه زیبا است، می‌تواند سخت و غیرقابل پیش‌بینی باشد. بدین ترتیب مهم است آماده خطرات احتمالی باشید و بدانید که چگونه به این شرایط واکنش نشان دهید یا ترجیحا از بروز مشکلات جلوگیری کنید. 

آب و هوای ایسلند به شدت غیرقابل پیش‌بینی و متغیر است؛ بنابراین همیشه توجه به پیش‌بینی آب و هوا و شرایط سفر الزامی است. به ویژه در ارتفاعات و در زمستان. اداره هواشناسی ایسلند (IMO) و اداره راه و ترابری ایسلند (IRCA) اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهند.

بیش از نیمی از جمعیت ایسلند که در حدود ۳۲۰,۰۰۰ نفر است، ساکن ریکیاویک پایتخت آن هستند؛ بنابراین بیشتر بخش‌های این کشور غیرمسکونی است. در حقیقت، تنها ۲۰ دقیقه رانندگی از مرکز ریکیاویک، شما را از زندگی شهری به مناظر چشمگیر جزیره ایسلند می‌رساند. رودخانه‌های ایسلند برای قایقرانی، ماهیگیری و غواصی مناسب هستند؛ کوه‌ها، آتشفشان‌ها و یخچال‌های طبیعی آن برای پیاده‌روی، کوهنوردی، سورتمه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه برفی عالی‌اند. در ادامه می‌توانید کلیپی کوتاه اما زیبا از سفر دو خانواده‌ی انگلیسی به دشت‌ها و ارتفاعات زیبای ایسلند ببینید.

دانلود 480P

مطالب مرتبط:

دیدگاه