چگونه قبل از سفر از خدمات درمانی اطمینان حاصل کنیم؟

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
چگونه قبل از سفر از خدمات درمانی اطمینان حاصل کنیم؟

چگونه مسافران می‌توانند خود را برای مشکلات پزشکی پیش‌بینی نشده آماده کنند؟ بیمه سفر آرامش خاطر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تصور کنید خدای نکرده در مسافرت مریض شوید یا تصادف کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر شما به مراقبت‌های پزشکی نیاز پیدا کنید، چگونه به یک دکتر یا بیمارستان دست پیدا می‌کنید؟ اگر به زبان محلی صحبت نکنید، چگونه با اعضای پزشکی صحبت می‌کنید؟ چه کسی می‌خواهد هزینه هتلی که شما برای انجام درمان رزرو کرده‌اید، پرداخت کند؟ اگر بیماری یا جراحت شما به‌گونه‌ای شود که مانع برگشت شما شود، چه می‌کنید؟ اگر بیماری یا جراحت مانع استفاده شما از بلیت‌های خریداری شده شود، چه کسی می‌خواهد بقیه هزینه‌های سفر شما را متحمل شود؟

مراقبت‌های مناسب، ارتباط با متخصصان پزشکی و پرداخت هزینه‌های اضطراری در صورت بروز مشکل پزشکی، نگرانی‌هایی است که باید در هنگام برنامه‌ریزی سفر مورد توجه قرار گیرد. از بیمه خود مطمئن شوید و دقت کنید که بیمه درمانی شما تا چه اندازه خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد؟ از خودت سؤالات زیر را بپرسید:

چگونه اطمینان حاصل می‌کنید که در هنگام سفر مراقبت‌های پزشکی باکیفیت دریافت خواهید کرد؟

اگر در خارج از کشور با مشکلات پزشکی یا جراحات اورژانسی مواجه شدید، شما به بهترین مراقبت‌های پزشکی نیاز دارید. اگر خود را بیمه سفر کنید، با یک تلفن رایگان به نزدیک‌ترین خدمات پزشکی ممکن متصل می‌شوید. این خطوط تلفن کمکی، از طریق شبکه‌های بین‌المللی بیمارستان‌ها و پزشکان محلی، تجهیزات پزشکی و پزشکانی که با استانداردهای بالا مطابقت دارند را پیدا می‌کنند. اگر اقدامات محلی کافی واقع نشود، این خطوط برای ارائه خدمات درمانی کافی برون سپاری می‌کنند و از واحدهای بیرونی نیز استفاده می‌کنند.

مراقبت های درمانی درسفر

در مورد هزینه‌ها و تسهیلات مالی چه می‌دانید؟

بدون بیمه مسافرتی هزینه‌های درمانی می‌توانند هزاران دلار هزینه برایتان به بار آورد. بسیاری از بیمارستان‌ها به محض پذیرش بیمار هزینه را دریافت می‌کنند، اما متخصصان بیمه سفر برای پرداخت هزینه‌های درمانی به شما کمک می‌کنند و تا دریافت درمان کامل شما را همراهی می‌کنند. بسیاری از مراکز بیمه‌ای معمولا پس از پرداخت هزینه، هزینه‌های پزشکی شما را باز پرداخت می‌کنند، اما در برخی موارد سیاست آن‌ها به‌گونه‌ای است که به‌صورت مستقیم هزینه‌های درمانی شما را به بیمارستان مورد نظر پرداخت می‌کنند. در برخی موارد که بیمه درمانی شخص بخشی از هزینه را پرداخت می‌کند، بیمه سفر بقیه هزینه درمان را پوشش می‌دهد.

چگونه در هنگام نیاز به مراقبت‌های پزشکی ارتباط برقرار کنیم؟

در مواقع بحرانی ارتباط با پرسنل پزشکی و خانواده بسیار مهم است. در مواقعی که در آن مقصد گردشگری افراد به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند، ارتباط برقرار کردن بسیار دشوار می‌شود. به وسیله تماس با خطوط ۷/۲۴ خدمات ترجمه در زمینه مشکلات درمانی، خدمات و کمک‌های بیمه سفر و سیاست‌های پزشکی را می‌توانید به راحتی دریافت کنید. در بسیار از مواقع در مراقبت‌های درمانی، خبر دادن به خانواده و کارمندان و شرکت‌های بیمه بسیار مفید است.

مراقبت های درمانی درسفر

آیا بیمه درمانی فعلی شما تمامی نیازهای درمانی شما را پوشش می‌دهد؟

برای اطمینان از اینکه آیا به بیمه اضافی نیاز دارید یا خیر، قبل از سفر از بیمه درمانی خود سؤال‌های زیرا بپرسید:

  • آیا این بیمه فعلی شما را در خارج از کشور پوشش می‌دهد؟
  • آیا شما در هنگام خارج شدن از منطقه تحت پوشش فعلی باید هزینه بیشتری را برای بیمه خود پرداخت کنید؟
  • آیا هزینه‌های درمانی مربوط به مراکز دیگر را پوشش می‌دهد و محدودیت‌های آن چیست؟

اگر بیمه درمانی شما موقعیت‌های ذکرشده را پوشش نمی‌دهد، هم برای آرامش خاطر خودتان و هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، خود را بیمه سفر کنید. علاوه بر اداره خدمات و هزینه‌های مستقیم مرتبط با مراقبت‌های پزشکی، بیمه‌های جامع مسافرتی اغلب هزینه‌های مربوط به هتل و غذا را، زمانی که تحت درمان هستید و قادر به مسافرت کردن نیستید، پرداخت می‌کنند. در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر حتما حوادث برنامه‌ریزی نشده را در نظر بگیرید، سیاست‌های درمانی بیمه خود را مرور کنید. توجه کردن به گزینه‌های درمانی موجود قبل از سفر بسیار مهم و حیاتی است.

 

 

 

مطالب مرتبط:

منبع trip.ustia

دیدگاه