آموزش با بیل گیتس در پروازهای آلاسکا ایرلاینز

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
آموزش با بیل گیتس در پروازهای آلاسکا ایرلاینز

ایرلاین آلاسکا در قراردادی با وب‌سایت Code.ir تصمیم به ارائه آموزش کامپیوتر در قالب ویدیوهای کوتاه در طول پروازهایش کرده است. این آموزش مخصوص کودکان و بزرگ‌سالان است و بیل گیتس در این ویدیوها به افراد آموزش می‌دهد.

فرض کنید در طول پرواز سه الی چهارساعته خود، هزاران نکته جدید بیاموزید و در رابطه با مسئله‌ای اطلاعاتی به دست بیاورید که قبل از سوارشدن به هواپیما هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداشته‌اید.

این طرح، یکی از طرح‌های خوب ایرلاین آلاسکا است که در ماه آوریل بررسی آن شروع شده است. طرح اولیه این ایده، با همکاری وب‌سایت Code.ir و ایرلاین آمریکایی مطرح شده است. ویدیوهای آموزشی در قالبی ساده و کوتاه، حدود ۶ دقیقه ارائه می‌شود و در طول این ویدیوها موضوعاتی نظیر «کامپیوتر چگونه کار می‌کند؟» و بسیاری موضوعات دیگر بررسی می‌شود. بیل گیتس در طول این ویدیو آموزشی کوتاه، تجربیات خود را با مسافران به اشتراک می‌گذارد.

در این ویدیوها علاوه بر آموزش نحوه عملکرد کامپیوتر، مسائلی نظیر نقش حافظه، عملکرد CPU و مسائل دیگر مطرح می‌شود. علاوه بر حضور بیل گیتس در این ویدیوها، بزرگان دیگر عرصه تکنولوژی نظیر طراح سابق اپل و طراح ایکس باکس هم‌صحبت‌هایی کرده‌اند.

وب‌سایت Code.ir در زمینه آموزش تکنولوژی به کودکان فعالیت دارد و تاکنون آموزش‌های بسیار خوبی از این مجموعه ارائه‌شده که در عین کارآمدی بسیار ساده بوده‌اند. هادی پرتویی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Code.ir در رابطه با این همکاری و نمایش ویدیوهای آموزشی در هواپیما به این موضوع اشاره‌کرده که آموزش‌های ساده Code.ir برای بزرگ‌سالان و کودکان به یک اندازه مفید خواهد بود و هر دو طیف سنی به‌خوبی نکات موردنظر را از ویدیوهای آموزشی دریافت می‌کنند.

آموزش بیل گیتس در طول پرواز

پرتویی به این موضوع هم اشاره کرده که ارائه فیلم‌های آموزشی در کشتی، از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

Code.ir راهی آسان و سریع برای یادگیری تکنولوژی است و حالا در هر پرواز مسافران هم از تجربیات آموختن بهره‌مند می‌شوند. شرکت‌های هوایی مستقر در سیاتل در این پروژه همکاری دارند و در پروازهایشان ویدیو آموزشی «اینترنت چگونه عمل می‌کند؟» را نمایش می‌دهند.

ویدیوهای آموزشی کوتاه ارائه‌شده توسط وب‌سایت Code.ir در یوتیوب قرار دارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع geekwire

دیدگاه