مراکز خرید ابوظبی؛ پایتخت امارات

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید ابوظبی؛ پایتخت امارات

نام ابوظبی با خرید گره خورده است. بنابراین تعجبی ندارد که این شهر، ده‌ها مرکز خرید لوکس و جذاب داشته باشد. در مراکز خرید مجلل ابوظبی، خریدی راحت و استثنایی را تجربه کنید.

ابوظبی پایتخت مدرن و زیبای کشور امارات متحده عربی در کرانه دریای خلیج فارس است.

خرید در ابوظبی تجربه‌ی جذابی است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. ده‌ها مرکز خرید بزرگ و مدرن در ابوظبی منتظر حضور گردشگران و عاشقان خرید است. در این مراکز خرید، بهترین محصولات از برترین برندهای دنیا در محیطی مدرن و با امکانات کامل عرضه می‌شود.

مراکز خرید ابوظبی، بسیار بزرگ، مدرن و دارای امکانات تهویه مطبوع هستند درواقع بهترین شرایط را برای خرید و گشت و گذار به خصوص در تابستان‌های داغ امارات دارند. تنوع آن ها چه از نظر محصولات چه از نظر تعداد فروشگاه‌ها به قدری زیاد است که هیچ کمبودی برای خرید حس نمی‌کنید. در ابوظبی، مراکز خرید فقط جایی برای خرید و فروش نیستند. در آن ها می‌توانید همراه با دوستان یا خانواده، یک روز را کامل به تفریح بگذرانید و تا شب از حضور در آن ها لذت ببرید. چون امکانات تفریحی زیادی دارند که باعث می‌شود خسته نشوید و حتی اگر خرید نداشتید یا خریدتان را سریع انجام دادید، باز هم از هزاران جاذبه‌ی دیگر آن ها استفاده کنید.

طراحی مراکز خرید، بسیار مدرن و خلاقانه است. اوت‌لت‌‌های زیادی در بین آن‌ها پیدا می‌شود که بهترین محصولات از برترین برندهای دنیا را با تخفیف‌های قابل توجه دائمی عرضه می‌کنند. مراکز خرید بزرگ‌تر امکاناتی مثل سینما، محوطه بازی و سرگرمی مخصوص بچه‌ها، امکانات ورزشی و... دارند. رویدادهای هنری و فرهنگی، رقص‌های محلی و نمایش‌های فرهنگی زیادی در این مراکز برگزار می‌شود که بخشی از تجربه‌ی لذت‌بخش خرید شما در ابوظبی است. حتی رویدادهای بین‌المللی هم در این مراکز برپا می‌شود که هزاران توریست را از سراسر دنیا به ابوظبی می‌کشاند. این رویدادها جوایز ویژه‌ای مثل خودروهای لوکس یا پول نقد دارند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید ابوظبی آشنا می‌شویم.

یاس مال

مراکز خرید ابوظبی

یاس مال یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین مراکز خرید ابوظبی است. علاوه بر خرید، این مجموعه امکانات تفریحی و صدها رستوران عالی دارد. این مرکز را می‌توان پایتخت خرید، تفریح و سرگرمی در مرکز جزیره‌ی یاس دانست.

فضای وسیع این مرکز خرید با نور طبیعی روشن می‌شود. سه طبقه‌ی این مرکز، میزبان برترین برندهای منطقه‌ای و بین‌المللی  و رستوران‌های برند و زنجیره‌ای است. ۳۷۰ فروشگاه و بیش از ۶۰ رستوران روباز و سرپوشیده و تعداد زیادی کافه، از بخش‌های مهم این مرکز خرید هستند. این مجموعه امکانات رفاهی بی‌نظیر و فراوانی دارد از جمله یک مجموعه‌ی سینمایی کامل و مجهز و منطقه‌ی تفریحی مخصوص خانواده‌ها به اضافه‌ی دسترسی مستقیم به دنیای فراری ابوظبی که بزرگ‌ترین پارک موضوعی فراری در دنیا است.

یاس مال، فروشگاه‌های منحصربه‌فرد و اختصاصی زیادی دارد از جمله اپل استور، دپارتمان استور لوکس TRYANO که شامل کیف، کفش و پوشاک کودکان است به اضافه‌ی فروشگاه‌های بزرگ از برندهای مشهور دنیا از جمله زارا، نایکی، آدیداس، برشکا، شنل، دیور، یونیک، دیزل، فندی، گوچی، گس، لانکوم، لی، لگو، منگو، پیر کاردن و سایر برندهایی که حتما نام آن‌ها را زیاد شنیده‌اید.

این مرکز خرید بزرگ که بازدید از آن را نباید از دست بدهید، بخشی از جزیره‌ی مصنوعی یاس است. در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷، توسط مجله‌‌ی فوربس، در فهرست پنج مرکز خرید بزرگ ابوظبی قرار گرفته است. این مجموعه‌ی تجاری ۲۰ دقیقه از مرکز شهر ابوظبی و ۱۰ دقیقه از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی فاصله دارد. بیش از ۹۰ رستوران در سرتاسر این مجموعه قرار دارد که غذاهایی از سراسر دنیا را عرضه می‌کنند.

ابوظبی مال

این مرکز خرید بیش از ۲۰۰ فروشگاه و به‌طور متوسط روزی ۴۰ هزار بازدیدکننده دارد. این مجموعه‌ی تجاری نیز مانند بسیاری از مراکز خرید بزرگ و مدرن، چیزی فراتر از یک مرکز خرید است. با وجود تعداد زیادی رستوران و کافه، محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان و مجموعه‌ی سینمایی، ابوظبی مال را می‌توان یک مرکز تفریحی و تجاری بزرگ نامید. برندهایی مشهوری در زمینه‌ی مد، پوشاک و لوازم آرایشی و زیورآلات در این مجموعه نمایندگی دارند. حتی در بخشی از مجموعه، فروشگاه‌های متعدد از برندهای مطرح لوازم خانگی قرار دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۷ به انتخاب فوربس جزو برترین مراکز خرید ابوظبی قرار گرفت. ابوظبی مال در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است.

اتاق‌های مخصوص مادر و کودک، نمازخانه، خشکشویی، کارواش، تلفن عمومی، ویلچر، پارکینگ با ظرفیت بیش از ۲ هزار ماشین، مرکز اطلاعات توریستی و سایر امکانات این مجموعه، راحتی و آسیاش بازدیدکنندگان را تامین می‌کنند.

مارینا مال

مراکز خرید ابوظبی

مارینا مال، یک سکوی بازدید ۱۰۰ متری، پیست اسکیت روی یخ، سالن بولینگ، مجموعه‌ی سینمایی، آب‌نمای موزیکال و صدها فروشگاه از برندهای مشهور دارد. مارینا مال یکی از مراکز خرید نمادین ابوظبی است و رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمارش، بهترین فرصت برای استراحت و لذت بردن از فضای اطراف است. با راحتی می‌توانید یک روز کامل را در این مرکز خرید به خرید و تفریح بگذرانید بدون اینکه خسته شوید یا از نظر امکانات رفاهی، کمبودی حس کنید. از فروشگاه‌های پرطرفدار این مرکز خرید می‌توان به فروشگاه باشگاه فوتبال منچستر سیتی اشاره کرد. در این فروشگاه می‌توانید پیراهن و سایر لوازم ورزشی مورد نظر خود را با طرح مورد نظر سفارش دهید. این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و روزهای آخر هفته از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب باز است.

بولینگ، بیلیارد، بازی‌های ویدیویی و تنیس روی میز از فعالیت‌های تفریحی جذابی است که برای خانواده‌ها و بچه‌ها در این مجموعه ارائه می‌شود. تنوع بی‌نظیر کافه‌ها، رستوران‌ها و فست فودهای این مجموعه، فرصتی عالی برای خوردن یک وعده غذای لذیذ در کنار خانواده است و به قدری تنوع دارد که مطمئنا غذایی مطابق ذائقه و سلیقه‌ی خود پیدا می‌‌کنید. دنیای مد و برترین پوشاک برند را در بیش از ۴۰۰ فروشگاه این مجموعه می‌توانید تجربه کنید و از بهترین فروشگاه‌ها خرید کنید. علاوه بر برندهای بین‌المللی، تعداد قابل توجهی از برندهای داخلی در این مجموعه محصولات خود را عرضه می‌کنند. کلوین کلاین، بابی براون، شنل، دیور، کلر، کوچ، فندی، گوچی، گس، اچ اند ام، هوگو باس، لاکوست، لاسنزا و لویی ویتون تنها چند نمونه از برندهایی هستند که در این مجموعه‌ی تجاری می توانید محصولات‌شان را خریداری کنید.

مرکز خرید گالریا

در منطقه‌ی تجاری جدید ابوظبی، این مرکز تجاری با چشم‌اندازها و مناظر زیبا از بندر ساخته شده است که بیش از ۱۳۰ فروشگاه از برندهای مشهور دنیا در آن شعبه دارند. بعضی از این شعبه‌ها، اولین نمونه در ابوظبی هستند. از بین مشهورترین برندهای این مرکز می‌‌توان الکساندر مک کویین، امپوریو آرمانی، پوچی، پوملاتو، مگنولیا بیکری، توماس پینک، مالبری، پاول اسمیت، مارک جاکوبز، سلین و... را نام برد.

علاوه بر این فروشگاه‌های لوکس، تعداد زیادی کافه و رستوران و اوت لت های غذایی در گالریا فعالیت می‌کنند.

الوحده مال

مراکز خرید ابوظبی

این مرکز خرید، طراحی بسیار جذاب و وسیعی دارد با یک بخش فضای باز که دارای راهروهای متعدد با فروشگاه‌های جذاب و فریبنده است که هر فرد مشتاق خرید را راضی می‌کند. تنوع وسیعی از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله یک سپرمارکت بزرگ در این مرکز پاسخگوی نیاز خریداران است.

این مرکز تجاری مثل دیگر مراکز خرید بزرگ، به غیر از واحدهای تجاری و فروشگاه‌های متعدد، امکانات دیگری مثل رستوران و کافه و امکانات تفریحی دارد. در فروشگاه‌ها می‌توانید انواع محصولات از جمله پوشاک و متعلقات مد، ساعت و زیورآلات، لوازم آرایشی، کیف و کفش و چمدان، کتاب و لوازم منزل بخرید. در رستوران‌های بین‌المللی می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را نوش جان کنید و در کافه‌ها، بهترین نوشیدنی‌ها و دسرها را امتحان کنید. امکانات تفریحی این مجموعه شامل سینما، محوطه‌ی بازی کودکان، سالن بولینگ و بیلیارد و سایر امکانات ورزشی است.

مرکز خرید مرکز تجارت جهانی

مراکز خرید ابوظبی

این مرکز خرید، نمونه‌ی معاصر از یک منطقه‌ی تاریخی به نام بازار مرکزی در مرکز شهر است. این بازار مرکزی از زمان‌های قدیم، مرکز تجارت و خرید و فروش شهر بوده و حالا به یک مجموعه‌ی تجاری کامل شامل مرکز خرید، بازار مدرن، دفاتر تجاری و ساختمان‌های مسکونی تبدیل شده است.

مرکز خرید این مجموعه‌ی بزرگ، بهشتی برای علاقه‌مندان به مد است. بیش از ۱۵۰ بوتیک شیک در این مجموعه بهترین محصولات از برترین برندهای دنیا را عرضه می‌کنند. سینما و یک محوطه‌ی روباز و سرسبز از دیگر قسمت‌های این مرکز خرید مدرن است. سینمای این مجموعه ۸ پرده دارد. تعداد  رستوران‌ها و کافه‌های آن بیش از بیست عدد است. بخش فروشگاهی مساحتی معادل ۶۰ هزار مترمربع دارد.  وسعت تراس و فضای سبز این مرکز به بیش از سه هزار مترمربع می‌رسد.

بازار مرکز تجارت جهانی ابوظبی

این بازار در مکان بازار قدیمی شهر ساخته شده و سه طبقه است. در واقع یک نمونه‌ی مدرن از همان بازارهای سنتی است و از طریق پل خلیفه با مرکز خرید WTC در ارتباط است. در این بازار هر آنچه که فکر کنید پیدا می‌شود. از صنایع دستی سنتی گرفته تا ادویه‌جات و زیورآلات، عطرهای عربی، لباس و اکسسوری.

معماری این بازار، ترکیبی از معماری سنتی عربی و معماری مدرن است. بازار مرکز تجارت جهانی یک میدان عمومی، یک آتریوم مرکزی و سقف قابل جمع شدن با باغ‌های روی بام دارد.

الراحه مال

مراکز خرید ابوظبی

این مرکز خرید، مجموعه‌ای از امکانات تفریحی و مراکز تجاری است. در این مراکز تجاری انواع محصولات مرتبط با سبک زندگی به خصوص آخرین محصولات مد عرضه می‌شود. دو مجموعه‌ی سینمایی این مرکز، جدیدترین فیلم‌های روز دنیا را پخش می‌کنند و تعداد زیادی کافه و رستوران و فودکورت از بازدیدکنندگان با تنوع بی‌نظیری از غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرها پذیرایی می‌کنند. یک محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان در این مرکز وجود دارد که با وجود آن، با خیال راحت همراه با همه‌ی اعضای خانواده می‌توانید در این مرکز تجاری خرید کنید و یک روز کامل را به تفریح بگذرانید.

این مرکز خرید یکی از مراکز تجاری پیشگام در ابوظبی است که با فاصله از مرکز شهر قرار دارد. با وجود ارائه‌ی بهترین‌ها در زمینه‌ی مد و پوشاک، زیورآلات، رستوران‌ها و کافه‌های عالی، سینما، کالای دیجیتال، سالن‌های زیبایی، سوپرمارکت و امکانات تفریحی و محیطی دوستانه و جذاب، این مجموعه روز‌به‌روز بهتر از قبل پاسخگوی نیازهای جمعیت روبه‌رشد مناطق اطراف است. این مرکز در بزرگراهی در نزدیکی فرودگاه و ساحل الراحه قرار دارد در نتیجه از نظر موقعیت جغرافیایی در مکانی استراتژیک واقع شده و نقش مهمی در توسعه‌ی ابوظبی خواهد داشت.

در فروشگاه‌های این مرکز خرید هر آنچه که نیاز داشته باشید از بهترین برندها و با بهترین کیفیت پیدا می‌شود از کتاب و هدیه و سوغات گرفته تا لوازم آرایشی، کالای دیجیتال، عینک‌های طبی و آفتابی، پوشاک سنتی، پوشاک کودکان، بانوان و آقایان، لوازم منزل و وسایل دکوری، کیف و کفش، لوازم ورزشی، اسباب بازی، عطر و...

رستوران‌های سنتی و بین‌المللی، کافه‌های جذاب با بهترین دسرهای روز دنیا، قنادی‌ها و نانوایی‌ها با بهترین نان‌ها و شیرینی‌های سنتی و بین‌المللی جزو امکانات این مجموعه است که نباید از دست بدهید. مجموعه‌ی سینمایی این مرکز، جدیدترین فیلم‌های هالیوود، بالیوود و فیلم‌های عربی را پخش می‌کند. در محوطه‌ای به نام فان زون (Fun Zone) انواع تفریحات و سرگرمی‌های جذاب برای بچه‌ها و اعضای خانواده ارائه شده است. 

دیرفیلدز مال (Deerfields Mall)

این مرکز خرید ۱۵ دقیقه با ماشین از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی فاصله دارد و بخشی از پروژه‌ی ساحل الراحه است. این مرکز خرید جذاب، با وجود بیش از ۲۰۰ فروشگاه در پنج طبقه، محوطه‌ی روباز برای غذا خوردن و رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و بین‌المللی، یک مرکز تفریحی و تجاری کامل و هیجان‌انگیز برای گشت و گذار و خرید است. این مجموعه ۸۰ هزار مترمربع وسعت دارد و پاسخگوی اکثر نیازهای بازدیدکنندگان است. انواع محصولات در زمینه‌های مختلف مد و پوشاک، لوازم الکترونیکی، عطر و لوازم آرایش، زیورآلات و ساعت و لوازم منزل و وسایل دکوری در این مرکز عرضه می‌شود. چندین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ از جمله سنترپوینت و کارفور در این مرکز تجاری دارای نمایندگی هستند.

مشرف مال

مراکز خرید ابوظبی

این مرکز خرید بزرگ، یک مجموعه‌ی تجاری سه طبقه‌ است که مجموعه‌ای از بهترین فروشگاه‌ها، رستوران، کافه و فود کورت و امکانات تفریحی متععد را گرد هم آورده است. در این مرکز تجاری، هر محصولی که فکر کنید با بهترین کیفیت پیدا می‌شود. از برندهای لوکس مد گرفته تا بهترین محصولات الکترونیکی و لوازم منزل، کیف و کفش، عینک و زیورآلات، لوازم ورزشی، سوغات، لباس‌های سنتی، لوازم آرایشی و...

 یکی از بزرگترین فودکورت‌های ابوظبی در این مرکز خرید واقع شده است. بستنی فروشی و قنادی و رستوران‌های بین‌المللی و سنتی بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهند. این مجموعه‌ی تجاری، یکی از جدیدترین مراکز خرید ابوظبی است و در حاشیه‌ی شهر قرار دارد. ۱۸۰ هزار مترمربع وسعت دارد. یک سوپرمارکت بزرگ در این مجموعه وجود دارد که بازار مواد غذایی تازه‌ی آن ۲۵ هزار مترمربع وسعت دارد. در این بازار، تازه‌ترین محصولات پروتئینی، ماهی و میوه و سبزی به فروش می‌رسد. یک محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان در این مرکز در نظر گرفته شده است تا خانواده‌ها با خیال راحت، خرید کنند.

دلما مال

این مرکز تجاری فاصله‌ی کمی تا فرودگاه بین‌المللی ابوظبی دارد و بهترین مقصد برای خرید، تفریح و خوردن لذیذترین غذاهای سنتی و بین‌المللی است. فروشگاه‌های این مجموعه، بهترین محصولات از برترین برندهای دنیا را عرضه می‌کنند و امکانات تفریحی آن برای همه‌ی اعضای خانواده با سنین مختلف در نظر گرفته شده است.

این مرکز یکی از بزرگترین مراکز تجاری ابوظبی است و بیش از ۴۵۰ فروشگاه و کیوسک دارد. آن را با عنوان مرکز خرید محبوب ابوظبی هم می‌شناسند. مساحت این مرکز به ۲۵۰ هزار مترمربع می‌رسد. سینما، فود کورت، رستوران و کافه و محدوده‌ی مخصوص بازی کودکان تنها گوشه‌ای از امکانات این مجموعه‌ی تجاری و تفریحی است.

بخش فان سیتی در طبقه‌ی دوم این مجموعه، برای بچه‌های یک تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است و به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام برای سنین مختلف، مناسب است. مجموعه‌ی سینمایی این مرکز، جزو بزرگترین سینماهای ابوظبی است و ظرفیت بیش از ۲۵۰۰ نفر دارد. سالن‌های وی‌آی‌پی و صفحه مایش سه بعدی از امکانات دیگر این مجموعه است.

بخش ادونچر (Adventure HQ)، یک بخش فضای باز برای انجام تفریحات و ورزش‌های مختلف است. دوچرخه سواری، ورزش‌های آبی و پیاده گردی از تفریحات جذاب این بخش است.

دلما مال فقط یه مرکز تجاری ساده نیست و امکانات متعدد آن باعث شده که خانواده‌ها برای تفریح و گشت و گذار و گذراندن یک روز کامل برای سر زدن به این مجموعه برنامه‌ریزی می‌کنند.

بوابه الشرق مال

این مرکز خرید جذاب، بخشی از پروژه‌ی بوابه الشرق، یک پروژه‌ی چندین میلیارد دلاری و چند منظوره در منطقه‌ی بنی یاس ابوظبی است.  بوابه الشرق مال، فضایی بسیار گسترده و روباز دارد و میزبان تعدادی از بهترین برندهای دنیا است. بیش از ۱۵۰ فروشگاه شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهوری مثل کارفور و بیش از ۲۲ رستوران و کافه در این مرکز خدمات و محصولات خود را ارائه می‌کنند. خرید از این مرکز، تجربه‌ای جذاب و متفاوت است و به همه‌ی نیازهای شما پاسخ خواهد داد. هر محصولی که فکر کنید از عطر و لوازم آرایش گرفته تا جدیدترین محصولات مد، زیورآلات، کیف و کفش، اسباب بازی و لوازم ورزشی در این مجموعه عرضه می‌شود.

مزید مال (Mazyad Mall)

مزید مال، اولین مرکز خرید در شهر محمد بن زاید است که دارای فضای باز وسیع و تنوع وسیعی از فروشگاه‌ها است که انواع محصولات از جمله مد و پوشاک، لوازم ورزشی، محصولات آرایشی، زیورآلات، کتاب، لوازم منزل، کالای دیجیتال و  سایر لوازم مورد نیاز خریداران را عرضه می‌کنند. یک هایپرمارکت بزرگ نیز در این مجموعه بهترین مواد غذایی را عرضه می‌کند. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، در این مرکز مثل سایر مراکز خرید بزرگ، تعداد زیادی رستوران، کافه و فست فود وجود دارد که در آنها می‌توانید بهترین غذاهای سنتی و مدرن و باکیفیت‌ترین دسرها و نوشیدنی‌ها را امتحان کنید و بین خرید، کمی استراحت کنید. 

لیوا سنتر

مرکز خرید این مجموعه‌ی تجاری، به لوازم منزل و اکسسوری تزیینات داخلی اختصاص دارد. در این مرکز تجاری نام‌های معروفی در زمینه‌ی ارائه‌ی این محصولات را خواهید دید از جمله هوم سنتر و هوم باکس.

حامد سنتر

این مرکز تجاری یکی از اولین مراکز خرید ابوظبی است ولی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به خاطر عرضه‌ی محصولات باکیفیت از برندهای مشهور دنیا، مورد توجه قرار دارد. این مرکز خرید نسبتا فشرده و کوچک، انواع محصولات متنوع از جمله زیورآلات، لوازم الکترونیکی، عطر، پوشاک و محصولات مشابه را عرضه می‌کند. ضمن اینکه تعدادی رستوران محبوب و تفریحات خانوادگی نیز دارد.

مطالب مرتبط:

منبع visitabudhabi

دیدگاه