تفریحات کشور اسپانیا که می توانید با کودکان تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
تفریحات کشور اسپانیا که می توانید با کودکان تجربه کنید

در سفر به اسپانیا دیگر نیازی نیست نگران کودکان خود باشید، چراکه این کشور زیبا، سرگرمی‌های جالبی نظیر شهربازی پورت آوِنتورا، پارک تِرا میتیکا، استادیوم سانتیاگو برنابئو و... را برای شما مهیا کرده است.

مسافرت با کودکان گاهی اوقات دشوار است، هر چند در کشور اسپانیا با دردسر کمتری مواجه خواهید شد. مقصدی ایده‌آل برای خانواده‌ها است و سرگرمی‌های جالبی برای هر سن و سالی دارد، در ضمن جاذبه‌های متعدد مهیجی داشته و از فرهنگ و تاریخی غنی برخوردار است. هر یک از مناطق این کشور متمایز با دیگری است و تفریحات متفاوتی را به شما عرضه خواهد کرد که شامل جاذبه‌های جالب برای کودکان نیز می‌شود. در ادامه تعدادی از این تفریحات را به ما معرفی خواهیم کردیم تا در کنار فرزندان خود اوقات به ماندنی داشته باشید.

۱. پورت آوِنتورا، تاراگونا

تفریحات اسپانیا

شهربازی بسیار بزرگ «پورت آوِنتورا» (PortAventura) در تاراگونا قرار دارد و شما می‌توانید بلندترین ترن هوایی اروپا را در آن پیدا کنید. یک پارک آبی نیز در این مجموعه وجود دارد که با بازی‌های هیجان‌انگیز و انواع و اقسام نمایش‌ها و سرگرمی‌ها میزبان خانواده‌ها است. شما می‌توانید بلیت‌های ترکیبی یا چند روزه خریداری کنید. فراموش نکنید که این پارک در ماه‌های ژانویه و فوریه بسته است.

۲. تِرا میتیکا، بِنیدورم

تفریحات اسپانیا

پارک «ترا میتیکا» (Terra Mítica) در «آلیکانته» (Alicante) در نزدیکی «بنیدورم» (Benidorm) قرار دارد و بزرگ‌ترین پارک موضوعی در اسپانیا است. این پارک شبیه به یک دیزنی‌لند مدیترانه‌ای است که با سواری‌های ترسناک و نمایش‌های متنوع از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند. بخش‌های مختلفی نیز دارد که به مصر باستان، یونان، رم، ایبری و غیره  اختصاص دارد. برای اطلاع از زمان فعالیت این مجموعه در فصول شلوغ سال می‌توانید به سایت پارک مراجعه کنید.

۳. استادیوم سانتیاگو برنابئو، مادرید

تفریحات اسپانیا

همه می‌دانند که مردم اسپانیا علاقه خاصی به فوتبال دارند و طرفداران فوتبال که به این کشور سفر می‌کنند، فرصت بازدید از استادیوم معروف «سانتیاگو برنابئو» (Santiago Bernabéu) را از دست نمی‌دهند. این استادیوم خانه رئال مادرید است و در نتیجه بازدید از این محل یکی از سرگرمی‌های فوق‌العاده در سفر به اسپانیا  به‌شمار می‌رود.

۴. باغ وحش-آکواریوم، مادرید

تفریحات اسپانیا

باغ وحش-آکواریوم مادرید شاید بهترین باغ وحش اسپانیا باشد که در یک پارک سرسبز بزرگ قرار دارد. انواع حیوانات از کشورهای مختلف در این محل وجود دارد و یکی از جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود که مورد علاقه خانواده‌ها است. بعد از اینکه یک روز خود را در پارک و باغ وحش گذراندید، سوار تلکابین شوید و به مرکز شهر بروید.

۵. شهر علم و هنر، والنسیا

تفریحات اسپانیا

مجموعه ساختمان‌های فوتوریستیک معروف را می‌توانید در شهر شرقی والنسیا پیدا کنید که بخش زیادی از آن‌ها را معمار معروف، «سانتیاگو کالاتراوا» (Santiago Calatrava) طراحی کرده است. نمایشگاه‌های تعاملی جالبی در موزه علم و دنیای زیر آب «اوسئانوگرافیک» (Oceanografic) برگزار می‌شود که قطعا لحظات خوشی را برای فرزندان شما به یادگار خواهد گذاشت. دوچرخه‌سواری از میان باغ سر سبز «توریا» (Turia) را نیز از دست ندهید که مهیج‌ترین بخش این مجموعه است.

۶. پارک گالیور، والنسیا

تفریحات اسپانیا

شهر والنسیا این فرصت را به شما می‌دهد تا داستان گالیور را بازسازی کنید، در اینجا بود که مردم لی‌لی‌پوت، گالیور غول پیکر را به زمین بستند و روی او رفتند. در پارک بازی بزرگ گالیور می‌توان یک مدل عظیم‌الجثه از گالیور را در حالت خوابیده دید. کودکان عاشق این هستند که به سربالایی و سرپایینی و راه‌های مخفی آن سرک بکشند. پدر و مادرها هم نگران نباشند، چون می‌توانند در این هیجان و سرگرمی با کودکان خود سهیم شوند.

۷. موزه شکلات، بارسلون

اسپانیا

افراد عاشق شکلات دوست دارند مستقیم به بارسلون بروند و موزه شکلات آن را ببینند. در حین بازدید از این محل به دورانی می‌روید که ارتش شاهان بوربون برای صبحانه شکلات می‌خوردند. مجسمه‌های شکلاتی شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید در یک کارگاه شرکت کرده و برای یک روز نقش یک شکلات‌ساز را داشته باشید.

۸. خانه‌های معلق، کوئِنکا

تفریحات اسپانیا

در کوئِنکا (Cuenca) می‌توانید یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های اسپانیا یعنی خانه‌های معلق (las Casas Colgadas) را مشاهده کنید. این خانه‌های جالب به نظر در لبه یک صخره عمودی به‌صورت آویزان قرار دارند و به همین دلیل تخیل فرزندان شما را تحریک خواهد کرد. برخی از این خانه‌ها به عنوان هتل و رستوران استفاده می‌شود که امکان تماشای مناظر فوق‌العاده مناطق اطراف را به شما هدیه می‌دهد. البته از پل «سن پل» (Saint Paul) می‌توانید بهترین دید را نسبت به این خانه‌ها داشته باشید.

۹. کاستیو دِلوآره، آراگون

تفریحات اسپانیا

«کاستیو دلوآره» (Castillo de Loarre) در قلمروی پادشاهی سابق آراگون و بالای یک تپه قرار دارد. با دیدن این قلعه فکر می‌کنید که شبیه به داستان‌های خیالی است. قدمت آن به قرن ۱۱ می‌رسد و سرگذشت جالبی داشته است، به‌طوری که برای پیر و جوان مهیج و شنیدنی خواهد بود.

۱۰. آلکاسار، سِگوویا

تفریحات اسپانیا

«آلکاسار» (Alcázar)، یکی دیگر از قلعه‌های جالب و معرکه اسپانیا است که الهام‌بخش قلعه فیلم زیبای خفته شد. این سایت که جزو میراث جهانی است، بالای یک تخته سنگ بزرگ قد برافراشته که در پایین آن می‌توان تقاطع دو رود در لبه یک رشته‌کوه را مشاهده کرد. قدمت این اثر به قرن ۱۲ برمی‌گردد و به‌واسطه‌ی شکل آن که شبیه به جلوی کشتی است، یکی از قلعه‌های متمایز اسپانیا محسوب می‌شود.

۱۱. مینی هالیوود اوئاسیس، آلمِریا

تفریحات اسپانیا

پارک‌های معدودی با موضوع غرب وحشی در اسپانیا وجود دارد که با چشم‌انداز بیابانی و بایر آن تناسب داشته باشد، در این بین مینی هالیوود اوئاسیس (Oasys Mini Hollywood) جزو بهترین‌ها است. در این محل کابوهایی را خواهید دید که مشغول تیراندازی هستند و از این باغ وحش بزرگ دیدن می‌کنند. بزرگ‌ترها نیز می‌توانند در فصول گرم از استخر این مجموعه استفاده کنند.

۱۲. مدرسه سلطنتی هنر اسب سواری اندلس، کادیز

تفریحات اسپانیا

مدرسه سلطنتی هنر اسب‌سواری اندلس، یکی از معروف‌ترین مدارس اسب‌سواری اسپانیا است که به تربیت اسب و اسب‌سوار می‌پردازد و افراد عاشق اسب می‌توانند رویای خود را در این محل تحقق ببخشند. تماشای اسب‌های باشکوه و سوارکاران ماهرشان خالی از لطف نیست و در ادامه می‌توانید اجرای کلاسیک اسب اندلسی را مشاهده کنید که با موسیقی کلاسیک همراه است. از موزه آن نیز دیدن کنید که تعدادی نمایشگاه فوق‌العاده دارد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه