یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از سفر مجازی تا بازی توله سگ‌ها

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از سفر مجازی تا بازی توله سگ‌ها

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته را برای شما تهیه کرده‌ایم که هر یک داستانی جالب و خواندنی در پس خود دارد، از  مارمولک‌هایی که سر جفت با هم می‌جنگند تا صید ماهی با قره غاز که شیوه سنتی چینی‌ها است.

در هفته‌ای که گذشت نشنال جئوگرافی عکس‌های هیجان‌انگیزی از سفر مجازی به اقیانوس آرام گرفته تا ماهیگیرهای قره غاز، دعوای  مارمولک‌ها و... را پیشکش نگاه بینندگان خود کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا این تصاویر زیبا را ببینید.

سفر مجازی

نشنال جئوگرافی

در این تصویر، «بازدیدکنندگان نشنال جئوگرافی انکونتر: اقیانوس ادیسه» را مشاهده می‌کنید که در اسکوئر تایمز شهر نیویورک سیتی مشغول تماشای «توپ طعمه» هستند. انکونتر، بازدیدکنندگان را به یک تور مجازی در اقیانوس آرام برده است.

توله سگ های دوست داشتنی

نشنال جئوگرافی

سه توله سگ وحشی در حال بازی با هم در  MKUZE آفریقای جنوبی هستند. به اسباب‌بازی آن‌ها نگاه کنید. پای یک ایمپالا (آهوی بومی آفریقای جنوبی) بخت برگشته است.

ماهیگیرهای قره غاز

نشنال جئوگرافی

در یک شب پاییزی در گویلین کشور چین، دو ماهیگیر و قره غاز (پرنده ماهی خوار) تربیت شده آن‌ها روی یک قایق الواری مشغول استراحت هستند. صید با قره غاز یک سنت چینی است که قدمتی بیش از هزار سال دارد. این ماهیگیرها، دام کوچکی را دور گردن این پرنده می‌بندند، این پرنده پرواز کرده و با منقارش یک ماهی می‌گیرد، اما آن را قورت نمی‌دهد. بعد به قایق برمی‌گردد و صید خود را به ماهیگیرها تحویل می‌دهد.

جنگ مارمولک ها

نشنال جئوگرافی

دو مارمولک نر کومودو در ساحل جزیره کومود در حال جنگیدن هستند. احتمالا دعوای آن‌ها بر سر جفت‌گیری با یک مارمولک ماده است، البته فقط یکی از آن‌ها پیروز میدان خواهد بود.

قله کوهی در هیمالیا

نشنال جئوگرافی

Saulius Damulevicius عکاس این تصویر از کمپ ۲ است که هنگام پایین آمدن از کوه آما دابلام در هیمالیا گرفته است. قله این کوه که به ۶۸۱۲ متر می‌رسد، سومین قله معروف هیمالیا است که کوهنوردی در آن امکانپذیر است.

تلاش آتش نشان ها برای مهار آتش

نشنال جئوگرافی

چهار نفر از گروه Wyoming Hotshots از حریق کنترل شده استفاده می‌کنند که بک فایرینگ نامیده می‌شود تا آتش‌سوزی گسترده کوستر در داکوتای جنوبی را مهار کنند. آتش نشان‌ها با این روش می‌توانند پوشش گیاهی و مواد آتش‌زا را در مسیر اصلی آتش بسوزانند و سرعت آتش را کاهش دهند.

آویزان شدن مردم از قطار

نشنال جئوگرافی

مردم داکا، بنگلادش به حدی مشتاق بازگشت به روستای خود هستند تا عید را جشن بگیرند که سوار هر قطاری می‌شوند که جای خالی داشته باشد. این تعطیلی مسلمانان در پایان ماه رمضان برگزار می‌شود و آن را با افرادی که دوست‌شان دارند، جشن می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه