بازدید و عکاسی از لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها در نیوزیلند

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
بازدید و عکاسی از لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها در نیوزیلند

بیش از ۱۶ سال از انتشار اولین فیلم «ارباب حلقه ها» در سال ۲۰۰۱ گذشته است، اما همچنان طرفداران این فیلم به محل فیلمبرداری آن می‌روند.

یکی از طرفداران پر و پا قرص فیلم «ارباب حلقه‌ها» به اسم بری وایتک، تصمیم گرفت تا در ۲۱ سالگی خودش، از ماساچوست در آمریکا به نیوزیلند برود و دقیقا در همان مکان‌هایی که در این سه گانه‌ی فانتزی استفاده شده بودند، عکس بگیرد؛ نتیجه‌ی کارهای او عکس‌های بسیار چشمگیری است.

این دانشجوی فیزیک به «میل آنلاین تراول» (MailOnline Travel) گفت که او دو هفته در جزایر شمالی و جنوبی نیوزیلند بوده و موفق شده است که تقریبا از همه‌ی سایت‌های فیلمبرداری ارباب حلقه‌ها بازدید کند.

او می‌گوید تلاش کردن برای این که تا حد ممکن لوکیشن‌های بیشتری را تنها در عرض دو هفته ببیند نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی داشت و این کار پرفشاری بود:

من در جزیره‌ی جنوبی متوجه شدم که اینترنت وای فای به ندرت پیدا می‌شود و ماشین را باید از قبل رزرو کرد.

عکس‌های بری وایتک به از مسافرت به «سرزمین‌های میانی» را در ادامه می‌بینید...

ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها

در عکس بالا، او در نقش «فرودو بگینز» و «سم وایز گامگی» در قسمت سوم سه گانه: «بازگشت پادشاه» فرو رفته است که در عکس پایین می‌بینید؛ این همان زمانی که آن‌ها به «موردور» برمی‌گشتند. بسیاری از صحنه‌های موردور در اطراف بزرگ‌ترین آتشفشان فعال نیوزیلند، «Mount Ruapehu»، فیلم‌برداری شده است.

ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها

بری در این عکس تلاش می‌کند تا از فرودو بگینز، زمانی که «شایر» را به همراه «حلقه‌ی نابودگر» ترک می‌کرد، تقلید کند. در این مکان، هابیت‌ها به عنوان یاران حلقه، تحت تعقیب ارواح شرور حلقه هستند که به نام «نازگول» (برده های سائورون) هم شناخته می‌شوند. این مجموعه فیلم‌ها در نزدیکی شهر ولینگتون، پایتخت نیوزلند، فیلمبرداری شده است.

ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها

با كمك فتوشاپ، بری نقش فوردو و هر سه همراهش را به عهده گرفت: مری، پیپین و سم. این اولین برخورد نزدیک هابیت‌ها با نازگول‌ها است که با شنل‌های سیاه و ترسناک‌شان در تعقیب آن‌ها هستند.

ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها

بری می‌گوید تلاش برای این که از لوکیشن‌های بیشتری بازدید کند، کمی استرس‌زا بود. او در این عکس جایی ایستاده است که قلعه‌ی بزرگ «آیزنگارد» در فیلم «دو برج» در آن واقع شده است در ارباب حلقه‌ها، آیزنگارد قلعه‌ی عظیمی است که در دره‌ای در انتهای جنوبی «کوه‌های مه‌آلود» در نزدیکی «شکاف روهان» واقع شده است. در مرکز حلقه‌ی آیزنگارد، برج سنگی «اورتانک» قرار دارد.

ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها

بری این عکس را در حین مسافرت به سمت پوتانیروا پیوناکل در پارک جنگلی آئورانی گرفت. این منطقه به عنوان یکی از صحنه‌های فیلم «بازگشت پادشاه» مورد استفاده قرار گرفت. این ستون‌های فرسوده بخشی از جاده دیمولت را تشکیل می‌دهند که لگولاس، آراگورن و گیملی در اولین برخورد خود با ارتش نامیرا در «بازگشت پادشاه» از آن عبور کردند.

ارباب حلقه ها

نبرد مهم در میدان پلینور در «بازگشت پادشاه» در علفزارهای حوضچه‌ی مکنزی در نزدیکی توئیزل فیلمبرداری شده است. در عکس بالا، بری عکسی از فیلم را در دست گرفته است.

ارباب حلقه ها

بگ اند (Bag End)، حفره‌های هابیت‌ها که خانه‌ی بیلبو بگینز و سپس خانه‌ی فرودو بگینز بود و بعدها، به سموایز و همسرش، رزی کاتن، تعلق گرفت. این خانه در ماتامات در نیوزیلند واقع شده است که در فاصله‌ی دو ساعت رانندگی با اوکلند قرار دارد.

ارباب حلقه ها

بری (که در عکس بالا به همراه دوستش است) می‌گوید اگر طرفدار ارباب حلقه‌ها هستید، ماتاماتا را باید ببینید. در اینجا، بیش از ۴۴ سوراخ منحصر به فرد برای هابیت‌ها وجود دارد که بگ‌اند هم یکی از آن‌ها است.

ارباب حلقه ها

کوه «Ngauruhoe»، در جزیره‌ی شمالی نیوزیلند، به صورت دیجیتالی به کوه آتشین نابودی تبدیل شد که «حلقه» در آنجا ساخته و در نهایت، نابود شد.

ارباب حلقه ها

بری به قله‌ی «کوه نابودی» رفت و متوجه شد که این کوه، به آن اندازه که در فیلم به نظر می‌رسد، ترسناک و تهدیدآمیز نیست.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه