ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل جدید در اندونزی در نتیجه سفر و گردشگری

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل جدید در اندونزی در نتیجه سفر و گردشگری

اندونزی، برای افزایش سهم درآمد خود از گردشگری، اهداف بلندپروازانه‌ای را برای خود تعیین کرده است.

آمار منتشر شده توسط شورای جهانی سفر و گردشگری حاکی از آن است که سفر و گردشگری، ۶٫۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اندونزی، برابر با ۷۷۰ تریلیون روپیه را به خود اختصاص داده است. جاکارتا، به تنهایی، ۴۱ درصد از درآمد ناشی از سفر و گردشگری اندونزی را تأمین می‌کند.

گلوریا گوارا، رئیس و مدیر عامل شرکت WTTC در سخنانی در کنفرانس پانوراما مگا در جاکارتا گفت:

سفر و گردشگری، سهم بزرگی در اقتصاد اندونزی دارد که بیش از ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را تامین می‌کند. افزون بر این، گردشگران خارجی بیش از ۲۲۰ تریلیون روپیه وارد اقتصاد این کشور می‌کنند، در نتیجه سفر و گردشگری بیش از ۵۵ درصد از بخش خدمات اندونزی را به خود اختصاص داده است.

من به دولت رئیس جمهور ویدودو، به ویژه به آریاف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی، به خاطر اولویت بخشیدن به صنعت ما تبریک می‌گویم. به خاطر حمایت‌های آن‌ها از بخش سفر و گردشگری، ۲٫۴ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد.

ویدودو، ریاست جمهوری اندونزی، هدف این کشور را جذب ۲۰ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تقریبا دو برابر تعداد گردشگران در سال ۲۰۱۶ است. او همچنین خواستار سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در این بخش برای سرعت بخشیدن به روند توسعه‌ی آن شد. از سال ۲۰۱۶، اخذ ویزای اندونزی برای اتباع ۱۶۹ کشور رایگان اعلام شد و این کشور، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بیشتری گشود.

خانم گوارا ادامه می‌دهد:

اندونزی نمونه‌ای عالی از دولتی است که با سرمایه‌گذاری استراتژیک برای حمایت از رشد پایدار و اتخاذ سیاست‌هایی که به تسهیل سفر کمک می‌کند، رویکرد مناسبی برای توسعه‌ی گردشگری پیش رو گرفته است. هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود و لزوم همکاری بین مقامات دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی برای دست یافتن به اهداف بلندپروازانه‌ای که دارند، حس می‌شود.

WTTC خشنود است که از تلاش‌های بخش سفر اندونزی حمایت می‌کند.

قبل از کنفرانس، خانم گوارا در یک جلسه‌ی خصوصی با وزیر یحیی شرکت کرد تا در مورد فرصت‌ها و اولویت‌های بخش سفر و گردشگری اندونزی صحبت کنند. او همچنین از اقدامات دولت برای کنترل شرایط ناشی از فوران آتشفشان‌های اخیر در کوه آگنگ در بالی قدردانی کرد.

بنیاد حفاظت از خلیج مرجانی پوموتران (Pemuteran) در بالی به عنوان برنده جایزه‌ی گردشگری WTTC برگزیده شد. این جایزه در نشست آتی WTTC در بوئنوس آیرس، آرژانتین، در ۱۸ و ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ اعطا خواهد شد. WTTC، مجموعه‌ای متشکل از نمایندگان بخش خصوصی سفر و گردشگری در سطح جهانی است. 

مطالب مرتبط:

منبع 4hoteliers

دیدگاه