سفرهای هوایی خود را به پروازی لوکس تبدیل کنید

رضا اردو
رضا اردو یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
سفرهای هوایی خود را به پروازی لوکس تبدیل کنید

راهکارهایی وجود دارد تا با کمترین هزینه، سفرهای هوایی کلاس اقتصادی را به تجربه‌ی پروازهای درجه یک و کلاس تجاری نزدیک کرد.

همه دوست دارند با کلاس درجه یک یا کلاس تجاری (business class) پرواز کنند. اما متأسفانه بیشتر ما از پس هزینه‌ی بلیط هواپیما آن برنمی‌آییم و پرواز با درجه‌ی اقتصادی (economy class) جزو حقایق سفرهای ما است.

اما کیست که در یک پرواز دور و دراز دلش کمی تجمل نخواهد؟ اینکه مثلا جای بیشتری برای لم دادن داشته باشد یا غذایی بهتر از آنچه در کلاس اقتصادی می‌دهند بخورد.

در ادامه، روزنامه‌ی فیمیل (FEMAIL) راه‌های ارزان و ساده‌ای را برای بهتر شدن تجربه‌ی پرواز در میان می‌گذارد.

برای مشاهده فهرستی جامع از انواع بلیط هواپیما به مقصد موردنظرتان از کجارو کمک بگیرید. از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، جست‌و‌جوی آسان بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای قیمت بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری به مقصد دلخواه و همچنین انتخاب ارزان‌ترین گزینه فراهم شده است.

پرواز درجه یک

۱. از سالن استراحت لوکس لذت ببرید

می‌توانید بدون آنکه هزینه‌ای برای عضویت بپردازید، از مزایای سالن استراحت (lounge) هواپیمایی لذت ببرید.

خدماتی مثل Loung Pass، DragonPass یا Priority Pass، که با مبلغی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان گذرنامه می‌دهند را چک کنید.

اگر مدام در حال سفر هستید (بسته به نوع عضویت‌تان) می‌توانید از این خدمات استفاده‌ی بیشتری ببرید.

آرامشگاه پرواز

اعضای (از نوع طلایی و دیگر عضویت‌های ویژه) Qantas Club و Frequent Flyer در ساعات پیش از پرواز می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات سالن استراحت استفاده کنند. Virgin Australia نیز همین مزایا را برای اعضای درجه یکش در نظر گرفته است.

آن‌ها که آویوس (Avios)، نوعی پول مبتنی بر امتیاز، جمع می‌کنند می‌توانند از آن در سالن‌های استراحت فرودگاه‌های مختلف استفاده کنند.

هواپیماباز حرفه‌ای، الکس مکراس (Alex Macheras)، می‌گوید تنها با آویوس می‌توان به بسیاری از بهترین سالن‌های استراحت راه یافت. او می‌گوید:

جوایز کارت اعتباری سریع‌ترین راه برای دستیابی به امتیازهای آویوس است.

آرامشگاه فرودگاه

۲. صندلی مهم است

مطمئن شوید که راحت‌ترین صندلی را رزرو کرده‌اید.

صندلی کنار پنجره به این معنی است که دیگر افراد مدام از جلوی دست و پایتان رد نمی‌شوند. صندلی رو به دیوار جای پای بیشتری دارد اما فضایی جلویش ندارد تا وسایل دم دست را در آن قرار دهید. صندلی‌های موازی در خروج فضای بیشتری دارند، اما رو به جلو یا عقب خم نمی‌شوند.

سایت‌هایی مثل SeatGuru اطلاعات دقیقی از وضعیت صندلی‌ها در هواپیما می‌دهند تا بتوانید صندلی‌ مناسب نیازهایتان را انتخاب کنید.

صندلی هواپیما

۳. راحتی سرآمد همه چیز است

کیست که ساعت‌ها درگیر پیدا کردن حالت راحت برای خواب نبوده باشد و تازه پس از بیدار شدن از خواب هم احساس درد و کوفتگی نکرده باشد؟

با در نظر گرفتن چند مورد کلیدی می‌توانید حداقل احتمال راحتی را افزایش دهید.

بالش مسافرتی اساسی است و داشتن زیرپایی بادی در پرواز می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

زیرپایی کمک می‌کند تا پایتان کمی بالا بیاید و جریان یافتن خون را راحت‌تر می‌کند. همچنین احتمال تورم قوزک و درد مفصل را کاهش می‌دهد.

علاوه بر آن، پتوی گرم، جوراب‌های نرم و متراکم، چشم‌بند مناسب و هدفون ضد صدا می‌توانند خواب راحت شبانه را برایتان فراهم کنند.

صندلی هواپیما

۴. وسایل آرایشی - بهداشتی خود در پرواز را آماده کنید

پرواز کلاس اقتصادی می‌تواند روی پوست‌تان تاثیر بگذارد، پس چرا قبل از خروج از هواپیما دستی به سر و روی خود نکشیم؟

معمولا به مسافران کلاس‌ تجاری و درجه یک کیف‌هایی می‌دهند که درونش محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر مسواک و شانه‌ی مسافرتی قرار دارد.

اما کاملا شدنی است که خودتان چنین کیفی برای خود تهیه کنید.

از بعضی وسایل ابتدایی در اندازه‌ی کوچک مسافرتی شروع کنید؛ شامل بسته‌های کوچکی از دستمال مرطوب، خمیردندان و مسواک مسافرتی و چرب‌کننده‌ی لب. ۱۰ میلی‌لیتر عطر هم به مجموعه اضافه کنید کامل می‌شود.

کیف هواپیما

۵. بخورید و بیاشامید و سرگرم باشید

غذاهای پرواز کلاس اقتصادی محدود است، اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای هیجان‌انگیز از غذا خوردن در پرواز داشته باشید می‌توانید خوراک خودتان را به هواپیما بیاورید.

سالاد، میوه‌ی تازه یا حتی شکلات لوکسی که از فروشگاه‌های فرودگاه خریده‌اید، می‌تواند به غذای ساده‌ی هواپیما رنگ و طعم تازه‌ای دهد.

حتی اگر حوصله‌ی آماده کردن اینجور چیزها را ندارید، می‌توانید کمی هله هوله مثل قالب‌های شکلاتی یا پروتئینی یا آجیل با خود ببرید تا بین وعده‌های غذایی گرسنه نشوید.

همچنین می‌شود قبل از وعده‌ی غذایی‌تان در هواپیما با کمی نوشیدنی خود را سرگرم کنید.

ارزش یادآوری دارد که بگوییم پرواز می‌تواند موجب کم شدن آب بدن شود پس در هر صورت آب اضافی بنوشید.

برخی پروازها مثل هواپیمایی‌های انگلستان و آمریکا و استرالیا (به‌ترتیب British، Virgin و Qantas) برای پروازهای طولانی برنامه‌های سرگرم‌کننده دارند، اما بقیه ممکن است چنین امکاناتی نداشته باشند.

دانلود ویدیو

دستگاه‌های الکترونیکی خود را از فایل‌های صوتی، سریال یا فیلم پر کنید تا حوصله‌تان سر نرود و ساعت‌ها سرگرم باشید.

ارزان‌ترین بلیط هوایپما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان به کمک کجارو تهیه کنید. ما با همکاری آژانس‌‌های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با جست‌و‌جوی ساده و مقایسه قیمت‌ها، بلیط هواپیما موردنظرتان را به‌سادگی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه