امکانات جدید ایرباس برای جلوگیری از ابتلای مسافران به جت لگ

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
امکانات جدید ایرباس برای جلوگیری از ابتلای مسافران به جت لگ

ایرباس، برای افزایش سطح رفاه مسافران خود، ویژگی‌های جدیدی به هواپیمای جدید خود اضافه کرده است تا مانع از ابتلای مسافران به جت لگ شود.

طبق گفته‌های تولیدکنندگان هواپیمای جدیدی که اخیرا تولید شده است، سیستم نورپردازی مخصوص و فیلترهای هوای جدید آن به مسافران کمک می‌کند تا دچار جت لگ نشوند. ایرباس می‌گوید که یک سیستم مدیریت هوای پیشرفته در هواپیمای A350-1000 جدید قطر نصب شده است؛ این هواپیما در روزهای اخیر به خط ناوگان پروازی در خط لندن - دوحه پیوسته است. هوای کابین، هر دو تا سه دقیقه، به‌صورت کامل تهویه می‌شود و نیز رطوبت و دمای نقاط مختلف کابین نیز بهبود می‌یابد.

ایرباس می‌گوید که ارتفاع کابین‌ها در هواپیمای جدید کمتر از هواپیماهای موجود در بازار است و این موضوع باعث می‌شود که بدن‌های مسافرین مقاومت بهتری در سفرهای طولانی داشته باشند و پرواز راحت‌تری را تجربه کنند. چون جت لگ در ارتفاع ۲۰۰۰ متری و در اثر خستگی و تنگی نفس است، بنابراین می‌توان با آن مقابله کرد و علایم آن را از بین برد. همچنین گفته می‌شود که این هواپیما بی‌سروصداترین کابین دو راهروی موجود است که گزینه‌ای عالی برای کسانی محسوب می‌شود که می‌خواهند بخوابند و همچنین، سطح هموار منحصر به فردی دارد که فضای خوبی برای جای پای مسافران فراهم می‌کند.

ایرباس

کابین اقتصادی در هواپیمای جدید A35-1000

مسافران هواپیمای جدید نه تنها تفاوت بین هواپیماها را احساس خواهند کرد، بلکه از سیستم روشنایی LED کامل آن هم لذت خواهند برد. این سیستم روشنایی با امکان انتخاب یک رنگ از میان ۱۶٫۷ میلیون رنگ، به خطوط هوایی این فرصت را می‌بخشد که نورپردازی منحصربه‌فردی داشته باشند و رفاه بیشتری را در هر مرحله از پرواز برای مسافران خود فراهم آورند. این به آن معنی است که می‌توان سبک نورپردازی را به تقلید از طلوع و غروب طبیعی انتخاب کرد و به این ترتیب، تأثیرات جت لگ را کاهش داد.

ایرباس

کابین تجاری در هواپیمای جدید A35-1000

ویژگی‌های دیگر این هواپیما آن است که به لطف وجود پنجره‌های پانورامای بزرگ‌تر، هر صندلی در هواپیما دارای یک پنجره‌ی واقعی است و مسافران می‌توانند در زمان خواب یک کابین کاملا تاریک داشته باشند. A350-1000 اولین ایرباسی است که مجهز به صندلی‌های  Qsuite است؛ این صندلی‌ها، اولین تخت دو نفره در کابین‌های تجاری است. همچنین، همان‌طور که شرکت می‌گوید امکان نصب یک سیستم رطوبت‌ساز فعال در کابین‌های درجه یک و تجاری وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ی پرواز با جت‌های خصوصی را برای مسافران تداعی کند.

ایرباس

خطوط هوایی قطر از تختخواب‌های دو نفره در کابین تجاری رونمایی کرد

فضای محفظه‌ی بار بالای سر مسافران در این هواپیما بزرگ‌تر از سایر هواپیماهایی است که فضای بیشتری برای حمل بار در هر کلاس فراهم می‌کنند. این هواپیما همچنین دارای فیبر نوری با پهنای باند بالا است که به پخش ویدیوهایی با کیفیت بالا در صفحه نمایش‌های ۱۲ اینچی که در کابین‌های اقتصادی تعبیه شده است، کمک می‌کند.

ایرباس

هواپیمای جدید قطر دارای سیستم نورپردازی و فیلتر هوای مخصوصی است که مانع از ابتلای مسافران به جت لگ می‌شود

هواپیمای A350-1000 به همراه هواپیماهای دیگر خط هوایی قطر روزانه شش پرواز در مسیر دوحه - لندن انجام می‌دهند و هر پرواز حدود هفت و نیم ساعت طول خواهد کشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه