دیزنی لند هنگ کنگ برنامه های توسعه ویژه ای برای گردشگران در نظر دارد

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
دیزنی لند هنگ کنگ برنامه های توسعه ویژه ای برای گردشگران در نظر دارد

دیزنی‌لند هنگ کنگ با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار، به زودی به یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین دیزنی‌لندهای جهان تبدیل خواهد شد.

زمانی که دیزنی‌لند هنگ کنگ اعلام کرد که قلعه زیبای خفته در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۶ بسته خواهد شد تا تغییراتی بر روی آن انجام شود، طرفداران از سراسر جهان اعتراضات بسیاری از خود نشان دادند. این اولین بار بود که دیزنی یکی از شش قلعه خود را می‌بست و این واکنش‌ها نیز از طرفداران قابل پیش‌بینی بود.

دیزنی‌لند هنگ کنگ، شبیه به دیزنی‌لند آناهایم در کالیفرنیا ساخته شده است و در حال حاضر تغییراتی برای توسعه و گسترش در این دیزنی‌لند در حال انجام است تا نمونه‌ای بزرگ‌تر و جذاب‌تر را به گردشگران ارایه کند. این برنامه توسعه تا ۶ سال آینده در سال ۱۴۰۸ گزینه‌ها و جاذبه‌های جدیدتری به مجموعه دیزنی‌لند هنگ کنگ اضافه خواهد کرد.

دیزنی لند هنگ کنگ

استفان زوانزگز شخصی است که به ۳۵۰ دیزنی‌لند در ۱۰۰ کشور جهان سفر کرده است؛ او در این باره گفته است:

تبدیل یک قلعه کوچک به بزرگ از کارهای غیر قابل پیش‌بینی دیزنی بوده است که تا به حال شبیه به آن را انجام نداده بود. این ایده‌ی بزرگی برای دیزنی‌لند هنگ کنگ بوده است تا قلعه‌ای بسیار بزرگ‌تر از قبل بسازد. قلعه آناهایم کالیفرنیا به دلیل وجود کوه‌ها در پشت سرش همیشه بزرگ‌تر به نظر می‌رسید.

این قلعه جدید و بزرگ‌تر در سال آینده معرفی خواهد شد و معماری آن الهام گرفته از فرهنگ‌های متفاوتی خواهد بود. این قلعه داستان‌های شاهزاده‌های مختلف دیزنی همچون سفید برفی، سیندرلا، راپونزل، السا، آریل، مولان و بسیاری شخصیت‌های کارتونی دیگر را به نمایش خواهد گذاشت.

بازدیدکنندگان از این دیزنی‌لند همچنان می‌توانند قلعه زیبای خفته را ببینند؛ اما اطراف قلعه با حصارهای آبی رنگ پوشیده شده است و ساخت و سازهایی در حال انجام است. در کنار این محوطه تابلویی برای گردشگران قرار گرفته که روی آن نوشته شده است:

جادو اتفاق می‌افتد.

این نوشته نشان از خلاقیت بالای دیزنی است که گردشگران را منتظر و هیجان‌زده می‌کند. بودجه‌ای حدود ۱.۴ میلیارد دلار برای برنامه توسعه دیزنی‌لند هنگ کنگ در نظر گرفته شده است. این توسعه دیزنی سبب افزایش رقابت و جذب گردشگران در منطقه خواهد شد. دولت هنگ کنگ از سرمایه‌گذاران اصلی این پارک است و طبق اعلام رسانه‌های محلی، برای سه سال متوالی با زیان مواجه شده است و سال گذشته ۴۵ میلیون دلار کسری بودجه داشته است.

دیزنی لند هنگ کنگ

در بهمن ماه اعلام شد که جاذبه‌های جدیدی از فیلم‌ها و کمیک‌های مرد مورچه‌ای، زنبورک و شیلد در بخش تومارولند در هنگ کنگ راه‌اندازی و جایگزین ترن نور این مجموعه خواهد شد. پس از افتتاح بخش مرد آهنی در سال گذشته و با ساخت این مجموعه جدید تا سال ۱۴۰۸، دیزنی‌لند هنگ کنگ بخش عمده‌ای از آثار انتشارات کمیک مارول را پوشش خواهد داد. از دیگر برنامه‌های توسعه این دیزنی‌لند، ساخت مجموعه یخی از زمین اسکیت، رستوران، فروشگاه‌ها و سرگرمی‌ها است که براساس داستان و شخصیت‌های انیمیشن یخ‌زده (Frozen) تا سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

در این پارک به نسبت پارک‌های کالیفرنیا و فلوریدا، جاذبه و سرگرمی‌های کمتری ساخته شده بود هرچند در سال‌های اخیر با اضافه شدن بخش داستان اسباب بازی‌ها و میستیک پوینت (Mystic Point) این دیزنی‌لند توسعه یافت و بیشتر حال و هوای جادویی پیدا کرد.

استفان زوانزگر در باره دیزنی‌لند هنگ کنگ می‌گوید:

پارک هنگ کنگ یکی از جذاب‌ترین دیزنی‌لندهای جهان است که با کوه‌ها و اقیانوس احاطه شده است. باتوجه به بودجه‌ای که توسط دولت خرج این مکان می‌شود و ساخت جاذبه‌های جدید، این دیزنی‌لند می‌تواند به یکی از بهترین‌ها تبدیل شود. هرچند دیزنی‌لند شانگهای از جهاتی بهتر است؛ اما نمی‌توان آن را با دیزنی‌لند هنگ کنگ مقایسه کرد، چراکه در محیطی روستایی و منفعل بنا شده است. از زمان افتتاح این دیزنی‌لند در هنگ کنگ، برنامه‌های توسعه‌ی زیادی برای آن طراحی شده است که همگی منجر به بهبود این پارک شده‌اند.

دیزنی لند هنگ کنگ

علاوه بر بخش قدیمی دیزنی مانند دامبو فیل پرنده، جاذبه‌های بسیار دیگری در این پارک وجود دارد که در سایر دیزنی‌لندها پیدا نخواهد شد. سواری در خانه رمز که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد از سواری در خانه ارواح دو پارک دیزنی در آمریکا و توکیو الهام گرفته شده بود. این سواری (ترن در خانه رمز) از تکنولوژی پیشرفته (RFID) بهره می‌گیرد که اولین بار بود دیزنی از چنین سیستم پیشرفته‌ای در جهان استفاده می‌کرد. موسیقی پس زمینه این سواری توسط دنی الفمن ساخته شد که موسیقی متن فیلم‌های ادوارد اسکیزوفرونس و کابوس قبل از کریسمس را نیز ساخته است.

سرزمین داستان اسباب بازی‌ها که در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد، شامل ترن‌های شگفت‌انگیز و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز است. دره گریزلی نیز در سال ۱۳۹۰ در این دیزنی‌لند افتتاح شد که هیجان‌های بسیاری را برای گردشگران فراهم کرده است. اما تومارولند در حال حاضر مکانی است که برنامه‌ی جدید توسعه دیزنی‌لند هنگ کنگ در آن در حال انجام است. این بخش شامل کمیک‌های مارول و جنگ ستارگان خواهد بود. جدیدترین بخشی که سال گذشته در پارک افتتاح شد، بخش مرد آهنی بود که در آن گردشگران در آسمان به مبارزه با نیروهای شیطانی می‌پردازند. نمایشگاه استارک نیز در این پارک جدیدترین آثار پیشرفته تونی استارک را به نمایش می‌گذارد.

بازدید کامل از این پارک در یک روز امکان‌پذیر نیست. در سال ۱۳۸۳ با افتتاح دیزنی‌لند در هنگ کنگ، گفته شد که می‌توانید این پارک را در نصف روز ببینید اما این گفته کاملا اشتباه بود. در حال حاضر در محل ساخت و ساز قلعه جدید برای گردشگران آتش بازی اجرا می‌شود. همچنین در تعطیلات معمولا این دیزنی‌لند بسیار شلوغ است.

دیزنی لند هنگ کنگ

با استفاده از وای‌فای رایگان در دیزنی‌لند، گردشگران می‌توانند اپلیکیشن جدید این پارک را دانلود کنند و از نقشه و زمان برنامه‌ها آگاه شوند. همچنین گردشگران اگر بخواهند به صورت خصوصی و به دور از شلوغی از این مجموعه استفاده کنند، می‌توانند در تور خصوصی دیزنی‌لند هنگ کنگ ثبت‌نام کنند که سه ساعت طول می‌کشد.

در بخش‌هایی از این پارک مانند گردش در جنگل رودخانه کروز، گردشگران خود می‌توانند انتخاب کنند که راهنمای محل آن‌ها به انگلیسی یا ماندارین صحبت کند. همچنین برای رفاه بیشتر گردشگران، در این پارک رستوران‌هایی ساخته شده است که همبرگر، هات‌داگ، پاپ‌کورن و بسیاری غذاهای متنوع دیگر سرو می‌کنند.

این دیزنی‌لند شامل سه هتل مجهز است. هتل دیزنی‌لند، هالیوود و کلبه اکتشاف سه هتل این مجموعه هستند. هتل دیزنی‌لند از دوره ویکتوریا الهام گرفته است و از هتل هالیوود مهیج‌تر است. کلبه اکتشاف، ۷۵۰ اتاق دارد و به بخش‌های آسیا، اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و آفریقا تقسیم شده است و تم این کلبه از این قاره‌ها الهام گرفته است. اتاق‌های این کلبه با میکی موس طراحی شده‌اند و آسانسور آن شبیه به یک بالون ساخته شده است. رستوران‌های آن غذاهای شرقی و غربی سرو می‌کنند. همچنین برای رفت و آمد از این محل تا دیزنی‌لند برای مسافران اتوبوس تهیه شده است.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه