حمل و نقل عمومی در ولگوگراد؛ روسیه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی در ولگوگراد؛ روسیه

ولگوگراد، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه است که در جنوب غرب این کشور قرار دارد. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر شامل تراموای سریع‌‌السیر، اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا و دوچرخه است.

ولگوگراد از قرن ۱۸ به یک شهر صنعتی تبدیل شد و از فرهنگ و تاریخچه‌ای غنی برخوردار است. استادیوم ولگوگراد آرنا یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه است که قرار است میزبانی چند دیدار را بر عهده داشته باشد. به همین دلیل قصد داریم شما را با حمل و نقل عمومی این شهر آشنا کنیم تا سفری راحت‌تر و به یادماندنی داشته باشید.

فرودگاه

حمل و نقل ولگوگراد

فرودگاه بین‌المللی ولگوگراد در شمال غرب شهر واقع شده و ۲۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. بزرگراه « Shosse Aviatorov»، فرودگاه را به شهر متصل می‌کند. برای اینکه با تاکسی از فرودگاه به شهر بروید، باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ روبل بپردازید. اتوبوس‌های شماره ۶ و ۶k نیز از فرودگاه تا شهر تردد می‌کنند. انتهای خط ۶k به Ulitsa Kosmonavtov می‌رسد و خط شماره ۶ تا محدوده ایستگاه تراموای سریع‌السیر  Komsomolskaya و ایستگاه قطار به مسافران خدمات می‌دهد. زمان حرکت این اتوبوس‌ها هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

اتوبوس شماره ۱۳۳ از فرودگاه به برخی از نقاط حومه شهر نیز می‌رود. می‌توان از طریق این اتوبوس‌ به ایستگاه قطار یا ایستگاه اتوبوس رفت که در کنار هم قرار دارند. کرایه اتوبوس را می‌توانید به صورت نقدی به راننده یا شخصی که کرایه را جمع می‌کند، بپردازید یا از کارت مسافرتی شهر استفاده کنید. یک ایستگاه راه‌آهن نیز در نزدیکی فرودگاه قرار دارد؛ اما نزدیک‌ترین ایستگاه آن به اندازه ۵ ایستگاه اتوبوس (۲۰ دقیقه) با فرودگاه فاصله دارد. البته قرار است ایستگاه قطار تا جام جهانی 2018 به فرودگاه برسد.

تراموای سریع ‌السیر

حمل و نقل ولگوگراد

خط تراموای سریع‌السیر یا مترو-تراموا از Prospekt Lenina در سمت راست ولگا حرکت کرده و ۵ منطقه شهر را پوشش می‌دهد. این سیستم در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد و ۱۷٫۳ کیلومتر طول دارد و شامل ۲۰ ایستگاه می‌شود. البته در طول جام جهانی 2018 فقط ۱۶ ایستگاه فعالیت خواهند کرد. ۵ ایستگاه مترو-تراموا در زیر زمین قرار دارد. مترو-تراموای Pionerskaya تا استادیوم ولگوگراد آرنا و amayev Kurgan به مسافران خدمات می‌دهد.

ایستگاه‌های TRK Evropa و Ploshchad Vozrozhdeniya، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به این دو محل در طول مسابقات هستند که فقط ۵ دقیقه با آن‌ها فاصله دارد. با استفاده از مترو-تراموا می‌توان به بسیاری از نقاط معروف شهر رفت. در هر ایستگاه، اتوبوس یا اتوبوس برقی مهیا است تا مسافران را جابه‌جا کند. علاوه بر این، در بسیاری از ایستگاه‌های مترو-تراموا، به خصوص در بخش شمالی این خطوط، ایستگاه‌های قطار نیز قرار دارند. کرایه این وسیله حمل و نقل عمومی معادل ۲۵ روبل است که با کارت مسافرتی ۲۳ روبل خواهد بود.

اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا

حمل و نقل ولگوگراد

مسیرهای متعدد اتوبوس به طور کامل شهر را پوشش داده‌اند. از هر نقطه شهر می‌توانید سوار اتوبوس شده و به مقصد خود در شهر یا حومه شهر بروید. اتوبوس تنها گزینه حمل و نقل عمومی موجود در فرودگاه است (اتوبوس شماره ۶ و ۶k). مسیرهای تراموا و اتوبوس برقی، شمال و غرب شهر را به مرکز شهر متصل می‌کنند. در جنوب شهر نیز یک سیستم تراموا (شماره ۱۱) در منطقه Krasnoarmeiskiy District فعالیت می‌کند که از سایر مسیرها و مناطق جدا است. کرایه اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی، ۲۰ روبل است که می‌توانید به صورت نقدی بپردازید و در صورتی که از کارت مسافرتی استفاده می‌کنید، ۱۸ روبل می‌شود.

علاوه بر این، تعداد زیادی وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی که معمولا اتوبوس‌های کوچک  یا مینی‌بوس هستند نیز در ولگوگراد وجود دارد. این وسایل در داخل شهر فعالیت دارند و مسیرهای اصلی را به مناطق دورافتاده شهر یا بخش‌های حومه‌ای مرتبط می‌کنند. به این وسایل، تاکسی Marshrutnoye گفته می‌شود که فقط باید به صورت نقدی کرایه خود را بدهید.

کارت مسافرتی

حمل و نقل ولگوگراد

یک کارت مسافرتی کلی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، کرایه اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا و تراموای سریع‌السیر را بپردازید. ۷۲ اوت‌لت کارت مسافرتی در تمام مناطق ولگوگراد مستقر است. البته این کارت‌ها در دفاتر بلیت Metroelectrotrans، مرکز خدمات ولنا در Ulitsa Sovetskaya 7، دفاتر پست روسیه و روزنامه فروشی‌های Soyuzpechat نیز به فروش می‌رسد. هنگام خرید این کارت باید ۱۰۰ روبل بابت هزینه ارتباط الکترونیکی بپردازید و کارت را حداقل ۵۰ روبل شارژ کنید.

قطار برقی

حمل و نقل ولگوگراد

قطار برقی راهی آسان برای رفت‌و‌آمد در ولگوگراد است، زیرا از کلیه مناطق شهری عبور می‌کند. با این وسیله نقلیه می‌توانید به همه نقاط مهم شهر سر بزنید؛ به خصوص که بخش‌های جنوبی شهر به شبکه مترو-تراموا متصل نیستند. قطارهای راه دور از ایستگاه راه‌آهن ولگوگراد ۱ به ۵ منطقه شهر تردد می‌کنند. این ایستگاه در مرکز شهر قرار گرفته و به اندازه ۵ دقیقه پیاده‌روی با ایستگاه مترو-تراموا  Komsomolskaya فاصله دارد و در کنار ایستگاه اتوبوس قرار دارد.

حمل و نقل ولگوگراد

ایستگاه قطار Mamayev Kurgan، نزدیک‌ترین ایستگاه به استادیوم ولگوکراد آرنا در جام جهانی  2018 است که فقط چند دقیقه با آن فاصله دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه به فرودگاه نیز ایستگاه Gumrak است که به اندازه ۵ ایستگاه اتوبوس با فرودگاه فاصله دارد؛ هر چند قرار است تا جام جهانی 2018 تا فرودگاه امتداد یابد و آن را به مرکز شهر وصل کند. کرایه قطار در داخل شهر معادل ۴۰ روبل است. برای تهیه بلیت می‌توانید به دفاتر فروش بلیت و ترمینال‌های سلف سرویس مستقر در هر ایستگاه مراجعه کنید. برای اطلاع از برنامه قطارهای ولگوگراد از اپلیکیشن Yandex.Elektrichki استفاده کنید.

رانندگی

حمل و نقل ولگوگراد

ترافیک در خیابان‌های این شهر خیلی روان است و شاید در برخی از نقاط مرکز شهر از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و ۵ تا ۷ عصر کمی شلوغ شود؛ اما ترافیک سنگین به ندرت اتفاق می‌افتد. در هر نقطه از شهر می‌توانید به رایگان خودروی خود را پارک کنید. محل‌های پارک ممنوع با علامت مشخص شده است. در ضمن رانندگی در پیاده‌رو و پارک، توقف در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی یا رانندگی در خطوط این وسایل ممنوع است.

دوچرخه

با سفر به این شهر، علاوه بر تعداد زیاد دوچرخه سوارها، شاهد صفوف دوچرخه خواهید بود. مردم محلی علاقه زیادی به دوچرخه سواری در مناطق مختلف شهر و پارک‌ها دارند. چندین شرکت کرایه دوچرخه در ولگوگراد وجود دارد که اکثر آن‌ها در مرکز شهر مستقر هستند.

مطالب مرتبط:

منبع welcome2018

دیدگاه