بازدید وزیر گردشگری عمان از سعدالسلطنه قزوین و تقویت روابط ایران و عمان در حوزه گردشگری

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
بازدید وزیر گردشگری عمان از سعدالسلطنه قزوین و تقویت روابط ایران و عمان در حوزه گردشگری

وزیر گردشگری عمان از سعدالسلطنه قزوین بازدید کرده و بر تقویت روابط ایران و عمان در حوزه گردشگری ابراز امیدواری کرد.

احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، شهردار قزوین، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و مدیران سرمایه‌گذاری و فنی صندوق احیا از نزدیک با نوع معماری، پیشینه تاریخی سعدالسلطنه و همچنین چگونگی مرمت و نگهداری از این مجموعه تاریخی، آشنا شد.

فعلا ۲۱۴ نفر در این مجموعه تاریخی احیا شده مشغول به کار هستند و هم‌اکنون تعداد کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم از نظر کمیت کارگاه‌های مرتبط با سعدالسلطنه به ۴۴ کارگاه می‌رسد که باید سه کارگاه آموزشی نیز به این تعداد فعالیت اضافه کرد.

با توجه به اعلام معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیا، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال بالغ بر ۱۴۰ غرفه در فضای تجاری عمارت سعدالسلطنه مشغول به کار شوند که این افزایش سطح بهره‌وری، یکی از عوامل ارتقای اشتغال در این بنای تاریخی خواهد بود.

در راستای این بازدید و با توجه به گفته های وزیر گردشگری عمان، روابط ایران و عمان در حوزه گردشگری تقویت می‌شود.

وزیر گردشگری عمان در حاشیه بازدید از جاذبه‌های گردشگری قزوین گفت:

معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی عمان و ایران به گردشگران دو کشور از جمله اهدافی است که آن را پیگیری می‌کنیم و در سفر به ایران تلاش داریم در این خصوص به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری ایران و عمان ادامه داد:

هر دو کشور از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی برخوردار هستند که این ظرفیت یک فرصت برای تقویت گردشگری به شمار می‌رود.

المحرزی افزود:

کوه‌های پوشیده از برف، جنگل، کویر و دریا و مناظر بکر طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی دو کشور هستند که از آن‌ها باید برای توسعه توریسم استفاده کرد.

وی ایران را پر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دانست و بیان کرد:

باید از این ظرفیت‌ها برای معرفی بیشتر این کشور استفاده کرد. بین دو کشور ایران و عمان اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد که با تقویت گردشگری بین یکدیگر می‌توانیم آن‌ها را پررنگ کنیم.

او همچنین خبر از رشد سفر ایرانیان به کشورش داد و خاطر نشان کرد:

ورود گردشگران ایرانی به کشور عمان در حال افزایش است و امیدواریم میزبان خوبی برای گردشگران این کشور باشیم.

با توجه به گفته های او، استان قزوین از قدمت فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار بوده و آثار تاریخی آن نشان از هویت و فرهنگ ایران‌زمین است.

عبدالمجید زاهدی استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت:

این استان به‌دلیل نزدیکی به مرکز ایران، داشتن بیش از ۱۳۰۰ اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و همچنین طبیعتی دل‌انگیز دارای ظرفیت‌های مناسب برای جذب گردشگران خارجی است. تمدن و فرهنگ غنی ایران‌زمین ظرفیت‌های مناسبی را برای برقراری روابط فرهنگی با کشورهای همسایه فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر همکاری در زمینه‌های فرهنگی در زمینه اقتصاد نیز آمادگی تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه ایران را داریم، افزود:

استان قزوین آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه از جمله عمان است و از سرمایه‌گذاری این کشور نیز در استان خود استقبال می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه