اقدامات جدید اداره گردشگری تایلند در هند برای جذب گردشگر

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
اقدامات جدید اداره گردشگری تایلند در هند برای جذب گردشگر

تایلند، جذب گردشگران هندی را برای سال ۲۰۱۸ هدف خود قرار داده و در این مسیر، اقداماتی اندیشیده است.

 بمبئی - اداره‌ی گردشگری تایلند (TAT) مفهوم بازاریابی جدید خود را در هند رونمایی کرد: «آمادگی برای پذیرش روح جدید تایلند شگفت‌انگیز». یوتاساک سوپاسورن، مدیر اداره‌ی گردشگری تایلند، ریاست تیم مدیریت گردشگری تایلند را در مراسم افتتاح این رویداد در «JW Marriott Airocity» در دهلی نو به عهده داشت. مدیران ارشد شرکت‌های مسافرتی هند، رسانه‌های مسافرتی و مهمانانی از جامعه‌ی کسب و کار هند، وی را در این رویداد همراهی می‌کردند.

تانیس پتسوان، معاون مدیر اداره‌ی گردشگری تایلند در خصوص ارتباطات بازاریابی، در سخنرانی خود در مورد این محصول گفت:

ایده‌ی «پذیرش روح جدید» یعنی از بازدیدکنندگان بخواهیم ذهن و قلب خود را برای عمیق‌تر و وسیع‌تر کردن تجربیات خود نسبت به درک جدید از جاذبه‌ها و تنوع تجربه‌ها در تایلند، آماده کنند.

این کمپین ارتباطاتی با اجرای برنامه‌های خلاقانه، محصولات جدید یا هویت جذابی از مقاصد گردشگری معروف به آن‌ها را به بازدیدکنندگان معرفی خواهد کرد. هدف این کمپین جذب بازديدكنندگان قدیمی و جدید است. بازدیدکنندگان، چشم‌اندازهای جدیدی در جاذبه‌های فعلی مشاهده خواهند کرد یا از تجربیات منحصر به فردی که در جاذبه‌های گردشگری جدید وجود دارند، لذت خواهند برد. تانس، به صورت خلاصه، محصولات گردشگری مختلفی را در زمینه‌های غذا، طبیعت و ساحل، هنر و صنایع دستی و فرهنگ و شیوه‌ی زندگی تایلندی معرفی کرد که بازدیدکنندگان هندی به طور یقین از آن‌ها لذت خواهند برد.

در ادامه، کوح ساکسمن، ساکسوفونیست مشهور تایلندی به همراه یک نوازنده‌ی هندی به اجرای برنامه‌ی زنده پرداختند. روزنامه‌نگار مشهور هندی، ویر سانگهاوی، یکی از گردشگران همیشگی تایلند که عاشق غذاهای تایلندی است درباره‌ی علاقه و اشتیاق خود نسبت به این کشور پادشاهی صحبت کرد و برخی از تجاربی را که طی سال‌ها در این کشور به دست آورده بود، برای مهمانان نقل کرد. همچنین، مهمانان این رویداد شاهد نمایش‌هایی از فرهنگ تایلندی بودند، مثل نقاشی الگوی تایلندی روی دست، تزیین میوه و سبزی و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای (رقص کلاسیک تایلندی و موی تای).

تایلند

دفاتر اداره‌ی گردشگری تایلند در بمبئی و دهلی نو مشغول همکاری با شرکا و اپراتورهای تورهای گردشگری هستند تا مفهوم جدید بازاریابی را تبدیل به فروش بیشتر در میان مشتری‌های خاص کنند؛ مشتری‌هایی مثل سفرهای لوکس، عروسی و ماه عسل، مسافرهای خانم و خانواده‌ها. دانشجویان هم یکی از بخش‌های جدیدی هستند که مورد هدف بازاریابی جدید قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، اداره‌ی گردشگری تایلند بازدیدکنندگان ساکن در شهرهای دیگر هند را هم هدف قرار داده است. با توجه به این که شهرهای زیادی در هند دارای جمعیتی بیش از سه میلیون نفر هستند، می‌توان هند را منبع مهم گردشگر برای تایلند در سال‌های آینده دانست.

یوتاساک گفت:

هند اکنون یکی از ده منبع مهمی است که گردشگران ما از آن کشور وارد تایلند می‌شوند. همچنین، این کشور عضو باشگاه کوچکی متشکل از کشورهایی است که بیش از یک میلیون بازدیدکننده در سال تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۷، تایلند به رکورد ۱٫۴۱ میلیون ورودی گردشگر از هند و ۱۲۹ میلیارد روپیه درآمد ناشی از گردشگری دست یافت که ۱۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است. ما می‌خواهیم به رشد درآمدی ۱۲ درصد از بازار هند در سال ۲۰۱۸ دست یابیم.

هر روز، مسافران هندی بیشتری از بازدید از نقاط گردشگری سنتی خود در بانکوک و پاتایا منصرف می‌شوند و به گردش در چیانگ رئی، ریانگ، ترات، هوآ هین و ساموت سونکرم می‌پردازند. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۸، سفرهای تجاری دوجانبه و MICE در اثر رشد اقتصادی هند افزایش یابد و شرکت‌های هواپیمایی جدید، پروازهای دو طرفه‌ی بیشتری را انجام دهند. اتمام ساخت‌وساز بزرگراه آسیایی از طریق میانمار باعث می‌شود که نسل جدیدی از مسافران امکان استفاده از مسیرهای جدید مسافرتی بین مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا را داشته باشند.

در پایان این رویداد، آقای یوتاساک سوپاسورن، جوایزی را برای حمایت از همکاران خود و آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی، رسانه‌ها و شرکت‌های برنامه‌ریزی‌کننده‌ی مراسم عروسی اعطا کرد.

هندوستانی‌ها می‌توانند به محض ورود به تایلند در ایستگاه‌های بین‌المللی ویزا دریافت کنند. خطوط هوایی دو طرفه در همه‌ی زمان‌ها با ۲۴۰ پرواز هفتگی بین تایلند و ۱۷ شهر بزرگ در هند و توسط ۱۱ شرکت هواپیمایی زیر با حداکثر ظرفیت در حال خدمات رسانی به مشتریان هستند: تای ایرویز، بانکوک ایرویز، ایر ایندیا، جت ایرویز، ایرلاینز ایندیگو، اسپایس جت، تای ایر ایشیا، بوتان ایرلاینز، دروک ایر، گارودا ایندونزیا و تای اسمایل.

مطالب مرتبط:

دیدگاه