چگونه ویزای دانمارک بگیریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه ویزای دانمارک بگیریم؟

دانمارک یکی از اعضای پیمان شینگن محسوب می‌شود و از این‌رو، سفر به آنجا نیازمند دریافت ویزا از سفارت این کشور در تهران است.

کشور پادشاهی دانمارک یکی از کشورهای اروپای شمالی است که از نظر اقتصادی، اجتماعی و کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد و یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. ??? ?????? پایتخت این کشور است و نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر از طرف مجله Monocle، یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی معرفی شده است.

علاوه بر رفاه و کیفیت بالای زندگی، تنوع جاهای دیدنی دانمارک نیز این کشور را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. اگر شما نیز قصد سفر به دانمارک را دارید، در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور دانمارک را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

البته دانمارک از سال ۲۰۰۱ به عضویت پیمان شینگن درآمده است و از این‌رو، سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزای شینگن از طریق سفارت دانمارک در تهران است. ویزای شینگن به ویزای کوتاه مدتی گفته می‌شود که دارنده آن می‌تواند حداکثر تا مدت ۹۰ روز در خاک کشورهای اروپایی عضو این پیمان اقامت داشته باشد. البته بسته به هدف سفر انواع مختلفی از ویزای شینگن وجود دارد.

ویزای دانمارکشرح خدمات
انواع ویزاتوریستی، تجاری، پزشکی، فرهنگی-ورزشی، مقام‌های رسمی، تحصیلی، ترانزیت فرودگاهی، ازدواج با شهروندان دانمارکی و کودکان زیر سن قانونی
مراحل صدور ویزااز طریق کارگزار
وقت سفارتدارد
مصاحبه و انگشت‌نگاریدارد
مدارک لازم برای صدور ویزامدارک شناسایی، مالی و...
مدت زمان لازم برای صدور ویزا۱۰ تا ۱۲ روز کاری
سفارت/ کنسولگریدارد

انواع ویزای شینگن دانمارک

کلیه افرادی که قصد سفر به دانمارک را دارند، باید بر اساس هدف سفر خود بریا دریافت یکی از انواع ویزای شینگن دانمارک مانند توریستی، تجاری، پزشکی، فرهنگی-ورزشی، مقام‌های رسمی، تحصیلی، ترانزیت فرودگاهی، ازدواج با شهروندان دانمارکی و کودکان زیر سن قانونی اقدام کنند.

ویزای دانمارک

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانمارک

۱. اصل گذرنامه دارای اعتبار و صفحه خالی برای درج ویزا

۲. اصل شناسنامه، کپی از تمام صفحه‌ها و ترجمه‌ آن به زبان انگلیسی

۳. اصل سند ازدواج یا طلاق. اصل ترجمه‌ رسمی سند ازدواج و کپی رنگی سند در صورت دیدار همسر در دانمارک

۴. اصل مدارک اثبات نسبت خانوادگی با معرف در دانمارک به همراه کپی، مانند شناسنامه‌های والدین

۵. فرم درخواست ویزا که با دقت، کامل و صحیح تایپ شده باشد 

۶. یک قطعه عکس رنگی جدید، تمام رخ با زمینه‌ی روشن، ۴٫۵x۳٫۵ سانتی‌متر که ۸۰٪ آن را چهره تشکیل داده باشد.

۷. دعوت‌نامه‌ جدید از معرف در دانمارک با قید نام و نام خانوادگی، شماره‌ی پرسنلی (CPR)، آدرس، تلفن، ایمیل، طول مدت و تاریخ تقریبی دیدار و توضیح در خصوص پوشش هزینه‌های اقامت متقاضی در دانمارک توسط معرف. در صورت آنلاین بودن دعوت نامه، علاوه بر کد دعوت‌نامه، باید پرینت آن را هم همراه داشته باشید.

۸. کپی واضح و خوانا از کارت اقامت یا گذرنامه‌ی دانمارکی معرف که روی آن شماره پرسنلی (CPR) یا شماره خارجی (UDL) مشخص باشد

۹. کپی گواهی تغییر نام معرف در دانمارک، در صورتی که معرف نامش را تغییر داده باشد

۱۰. برای افراد شاغل یا محصل، گواهی کار یا تحصیل به زبان انگلیسی با ذکر تاریخ استخدام، سمت، مدت مرخصی و تعهد بازگشت به کار پس از پایان مرخصی؛ برای بارنشستگان ارائه‌ اصل و کپی کارت بازنشستگی یا آخرین حکم بازنشستگی یا آخرین فیش حقوقی بازنشستگی و ترجمه به زبان انگلیسی.

۱۱. گردش حساب سه ماه اخیر با مهر بانک مربوطه

۱۲. متقاضیانی که قبلا به دانمارک سفر کرده‌اند یا جواب مثبت یا منفی دریافت نموده‌اند، باید اصل گذرنامه‌ی قبلی، کپی روادیدهای قبلی به دانمارک و نامه‌ سفارت را همراه داشته باشند.

۱۳. اصل و کپی از بیمه مسافرتی پزشکی به مدت روزهای اقامت در منطقه، معتبر برای یک بار ورود به کل کشورهای شنگن، با پوشش حداقل ۳۰‌,۰۰۰ یورو که این پوشش باید روی برگه‌ رسید بیمه‌نامه قید شود.

۱۴. یک پاکت پستی متوسط با نام و نشانی کامل متقاضی به عنوان گیرنده با ذکر کدپستی مربوطه که تمبر کافی روی آن الصاق شده باشد.

ویزای دانمارک

مراحل دریافت ویزای دانمارک

مرحله اول: متقاضی ابتدا باید فرم درخواست را دانلود کرده و پس از تهیه پرینت، آن را تکمیل و امضا کند.

مرحله دوم: تهیه مدارک لازم و تعیین وقت ملاقات برای انجام مصاحبه و ثبت اطلاعات بیومتریک؛ گفتنی است سفارت دانمارک نیز مانند بیشتر کشورهای اروپایی مراحل ابتدایی صدور ویزای خود مانند جمع‌آوری مدارک، تعیین وقت، ثبت اطلاعات بیومتریک و عودت گذرنامه را به کارگزار خدمات ویزا واگذار کرده است. البته تصمیم نهایی درباره صدور ویزا به عهده سفارت خواهد بود.

مرحله سوم: مراجعه حضوری

ویزای دانمارک

مدت زمان صدور ویزا

مدت رسیدگی به درخواست ویزای توریستی دانمارک ۱۰ تا ۱۲ روز طول می‌کشد و اگر شخص از کشوری جز کشور خودش این درخواست را ارائه دهد به مدت یک ماه طول خواهد کشید.

سفارت دانمارک در ایران

  • نشانی: تهران، بالا تر از پل صدر، خیابان هدایت، خیابان دشتی، پلاک ۱۰
  • تلفن: ۲۸۱۵۵۰۰۰ (۰۲۱)
  • نمابر: ۲۲۶۴۰۰۰۷
  • پست الکترونیک: thramb@um.dk
  • پست الکترونیک (امور ویزا): thrambvisa@um.dk
  • وب‌سایت: www.iran.um.dk
  • ساعات کاری سفارت: یکشنبه تا پنجشنبه، ساعت ۹ تا ۱۵
  • وب‌سایت کارگزار سفارت: www.vfsglobal.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه