ترس هایی که شما را از رفتن به سفر خارجی منع می‌کند

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
ترس هایی که شما را از رفتن به سفر خارجی منع می‌کند

سفر به خارج از کشور همیشه کمی دلهره‌آور است، اما اگر نکات ایمنی را بدانید و به خوبی رعایت کنید، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

شاید شما هم زمانی که به دوستان‌تان پیشنهاد می‌دهید در یک سفر خارجی همراهی‌تان کنند، با جواب‌هایی مانند: این سفر خیلی گران تمام می‌شود؛ آیا از حملات تروریستی که به تازگی در آن کشور اتفاق افتاده است، خبر داری؟ شاید کسی نمی‌خواهد شما را در این سفر همراهی کند و این‌ها فقط یک بهانه و دروغ است. اما وجود ترس‌های غیر‌منطقی می‌تواند تجربه‌ی سفر شما را به تجربه‌ای تلخ و فراموش‌نشدنی تبدیل کند. برخی از ترس‌ها بی‌دلیل اما برخی دیگر، نیازمند کسب آگاهی بیشتر هستند. ۵ عذری که نباید شما را از رفتن به سفر‌های خارج از کشور منع کند، به شرح زیر است:

۱. امنیت

ترس از سفر

حتی اگر به اولین شهر جهان و مدرن‌ترین هم سفر کنید، باز هم هشدار‌هایی در رابطه با حفظ ایمنی، شنیده می‌شود. مردم فکر می‌کنند سفر به اروپای شرقی، تصمیمی دیوانه‌وار است، اما خوب است بدانید که جنایت خشونت‌آمیز در ایالات متحده، ۱۰۶ بار بیشتر از صربستان است. 

طبق توضیحات بالا آیا می‌توان گفت فریبکاری در صربستان زیاد است؟ و جیب‌بری در بارسلون؟ به‌طور کامل نمی‌توان تایید کرد، زیرا خود شما نیز در بالا رفتن درصد این نا‌امنی‌ها تاثیر‌گذار است. اگر هوشیار و مراقب باشید و از عقل سلیم خود استفاده کنید، می‌توانید با آرامش کامل به هر نقطه‌ای از جهان سفر کنید.

۲. گم شدن

ترس از سفر

شاید خنده‌دار باشد، اما گم شدن را می‌توان به راحتی مدیریت کرد و شاید هم به‌عنوان سرگرمی به آن نگاه کرد. زمانی که مسیر را گم می‌کنید یا از جایی دیگر سر در می‌آورید، خونسردی خود را حفظ کنید، زیرا استرس و نگرانی خیلی زود بر شما غلبه می‌کنید، به همین دلیل نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید. اگر تمامی راه‌ها در سفر را طبق نقشه و برنامه‌ریزی قبلی طی کنید، نیمی از هیجان سفر از بین خواهد رفت. «گم شدن» با «آزاد بودن» تفاوت چندانی ندارد، فقط باید دید‌گاه خود را نسبت به تمامی مسائل خوب کنید.

۳. شوک فرهنگی

ترس از سفر

اگر شدیدا در پی جلوگیری از شوک فرهنگی باشید، باید بدانید که حتما اتفاق خواهد افتاد. خیلی ذهن خود را درگیر شوک‌های فرهنگی نکنید، زیرا چیزی که در برای شما عجیب به نظر می‌رسد، برای مردمان آن کشور کاملا مرسوم و عادی است. اگر می‌خواهید اثرات منفی شوک فرهنگی را به حداقل برسانید، بهتر است بیشتر تحقیق کنید. سعی کنید در مورد کشور مقصد، ویدئو‌هایی را در یوتیوب تماشا کنید تا با فرهنگ آن کشور بیشتر آشنا شوید. به هیچ عنوان از شوک فرهنگی نترسید، برای آن آماده شوید و آن را دریابید.

۴. احساس غربت و دلتنگی

ترس از سفر

حتی زمانی که در یک کشور خارجی زندگی می‌کنید هم دلتنگ خانه و کشور خود هستید، این حس هنگام سفر نیز با شما است. اگر می‌خواهید این دلتنگی نسبت به خانه‌ی خود کمتر شود، در گروه فامیلی عضو شوید، فیلم و فوتبال‌های مربوط به کشور خود را تماشا کنید و وقایع را دنبال کنید. در این صورت، زمانی که به خانه باز می‌گردید، گویی در آنجا حضور داشته‌اید زیرا هیچ چیزی را از دست نداده‌اید. افرادی هم که در مقصد هستند، دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند، پس سعی کنید خود را با شرایط وقف دهید و از تمامی این روز‌ها به خوبی استفاده کنید.

۵. هزینه بالا

ترس از سفر

باید با این واقعیت روبرو شوید که سفر رفتن معمولا گران تمام می‌شود و هزینه‌بر است. در مقابل، باید به این نکته هم توجه کنید که سفر رفتن، نوعی سرمایه‌گذاری است. سفر فقط خوردن غذا‌های لذیذ، گشتن و خرید کردن نیست، بلکه فرصت به دست آوردن تجربه‌ای گران‌بها است. شاید فکر کنید که بهتر است پول سفر را برای خرید خانه یا ماشین سرمایه‌گذاری کنید، اما بعد از سفر رفتن متوجه خواهید شد که تجربه‌های ارزشمندی به دست آورده‌اید که با خرید خانه و ماشین امکان‌پذیر نبوده است.

برای کاهش هزینه‌ها، می‌توانید مقاله‌هایی را که راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و داشتن سفری ارزان را در اختیار شما می گذارند، مطالعه کنید. حتی می‌توانید به جای ماندن در هتلی لوکس و گران، در هتلی معمولی را مهمان‌خانه بمانید، اما در عوض در رستورانی خوب، غذا بخورید. به راحتی می‌توانید با راه‌های کاهش هزینه یا راه‌های جایگزین، سفری با ارزش و خاطره‌انگیز داشته باشید.

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه