بوتیک هتل های برتر آتن، یونان

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
بوتیک هتل های برتر آتن، یونان

هتل‌های بوتیک که به علت سبک معماری خاص‌شان، مشهور هستند، این روزها طرفداران بسیاری در میان گردشگران پیدا کرده‌اند. با شماری از آن‌ها در آتن، پایتخت تاریخی یونان، آشنا شوید.

آتن، ممکن است فوتوژنیک‌ترین شهر قاره اروپا نباشد، اما شما باید بدانید که به کجا نگاه کنید. در گذرگاه‌های باریک پلاکا، آنافایوتیکا (Anafiotika) و سیری (Psyri) غرق شوید و الماس‌های حقیقی منحصر به فرد پایتخت یونان را کشف کنید. البته باید بدانید هر بخشی از شهر را که نگاه کنید، با حجم عظیمی از تاریخ روبه‌رو خواهید شد.

چه در راه رفتن به جزایر یونان از آتن در حال گذر باشید و چه در خود شهر به دنبال کاوش، باید بدانید که این شهر پتانسیل‌های زیادی برای اکتشاف دارد. در ادامه شما را لیستی از بهترین بوتیک هتل‌های شهر آتن، آشنا خواهیم کرد تا بتوانید برای سفر بعدی به این شهر مسحورکننده، برنامه‌ریزی کنیداین هتل‌ها از وبلاگ یک گردشگر برداشت شده است. این مقاله توسط یکی از نویسندگان وب‌سایت broganabroad نوشته شده است. 

۱. هتل کوکو مات آتنز (Coco-Mat Athens Hotel)

هتل کوکو مات آتنز، واقع شده در منطقه پرطرفدار کولوناکی (Kolonaki)، طراحی شیک و مطابق مد روزی دارد. برای دسترسی به آن، از یک فروشگاه مبلمان با دکورهای زیبای خانگی و وسایل چوبی عبور می‌کنید و تمام این مسیر، برای تجربه بخشی از کوکومات است و شما در اتاق‌تان از وسایل چوبی همین فروشگاه استفاده خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید، موضوع فقط نگاه کردن نیست، هتل دارای یک منو با ۱۲ گزینه مختلف است که باید از میان آن‌ها انتخاب کنید. هتل کوکومات به تشک‌های راحت خودش می‌بالد و باید بگویم، که من کاملا این مساله را ضمانت می‌کنم. ترک کردن تخت خواب در صبحگاه، واقعا مشکل بود!

هتل کوکو مات آتنز

سوئیت بلوار (Boulevard Suite)

من در یکی از سوئیت‌های بلوار اقامت داشتم که به سبک شیک صنعتی مبله شده بود. اتاق مجهز به یک قهوه‌ساز نسپرسو و یک مینی‌بار پر از خوراکی بود. بهتر است به منوی خدمات اتاق هم اشاره کنم که دارای غذاهای بین‌المللی بود (این موضوع نشان از ملیت‌های متفاوتی دارد که در این هتل اقامت می‌گزینند). با وجود تمام این‌ها به علاوه یک مبل راحتی و فضای باز و بزرگ اتاق، اصلا حس نمی‌کنید که نیازی به ترک اتاق‌تان دارید.

هتل کوکو مات آتنز

مبل‌های راحتی در سوئیت بلوار در بوتیک هتل کوکو مات آتنز

اما حتما بیرون بروید! حتی اگر این خروج از اتاق تنها تا تراس پشت بام طبقه هفتم هتل باشد. از مناظر منحصر به فرد و باورنکردنی شهر از این چشم‌انداز، لذت ببرید. با وجود منظره کوه لیکابتوس (Lycabethus Hill) در نزدیکی هتل، آکروپلیس و دریای اژه در دوردست، تراس پشت بام طبقه هفتم، نقطه‌ای فوق‌العاده برای ریلکس کردن و غرق شدن در غروب خورشید است.

هتل کوکو مات آتنز

منظره تماشایی غروب در آکروپلیس از تراس پشت بام بوتیک هتل کوکو مات آتنز

۲. بوتیک هتل زیلرز آتنز (The Zillers Athens Boutique Hotel)

بوتیک هتل زیلرز آتنز، شاید دارای بهترین چشم‌انداز در سراسر شهر آتن باشد. این هتل که در منطقه پلاکا واقع شده، درست در مقابل کلیسای جامع شهر (Metropolitan Cathedral) است. این بدین معنا است که از این هتل دید بازی به میدان متروپولیوس (Mitropoleos Square) و آکروپلیس دارید.

این هتل در یک خانه شهری نئوکلاسیک قرار دارد؛ خانه سابق ارنست زیلر، معمار مشهور که ساختمان‌های شهرداری و سلطنتی‌ای مانند تئاتر ملی یونان و تالار شهر ارموپولیس (Ermoupolis City Hall) در جزیره سیروس (Syros) را طراحی کرده است.

خدمات در هتل زیلرز، بسیار بی‌عیب و نقص و شخصی است. کارمندان این هتل طوری با شما رفتار می‌کنند که حس می‌کنید جزوی از خانواده هستید. آن‌ها با یک نوشیدنی تازه در بدو ورود به شما خوش‌آمد می‌گویند و شما را به یک گشت در این هتل محافظت شده زیبا دعوت می‌کنند.

بوتیک هتل زیلرز آتنز

اتاقی روشن و دلباز

اتاق من بسیار شیک مبله شده بود، به همراه یک مینی‌بار، یک دستگاه نسپرسو، یک کتری برقی، حوله حمام، لوازم آرایشی و بهداشتی یونانی و یک حمام فوق‌العاده و البته بهتر از همه یک چشم‌انداز نفس‌گیر از آکروپلیس که می‌توانید از تخت خواب‌تان یا بالکن زیبای اتاق، آن را تماشا کنید.

بوتیک هتل زیلرز آتنز

چشم‌انداز آکروپلیس از تخت در بوتیک هتل زیلرز، آتن

اما شگفت‌انگیزترین نکته این هتل، رفتن به رستوران روی پشت بام است. منظره این رستوران، مغز شما را منفجر خواهد کرد. شما به قدری به پارتنون (Parthenon) نزدیک هستید که حس می‌کنید می‌توانید آن را لمس کنید. البته باید بدانید تنها نکته مهم این رستوران، چشم‌انداز آن نیست؛ صبحانه که می‌توانید آن را در زمان رزرو هتل، در لیست خدمات خود انتخاب کنید، بسیار خوشمزه و فراوان است. رفتن به رستوران شیک و مجلل در عصرگاه را فراموش نکنید. اینجا مکانی است که حتما باید در آتن، آن را ببینید.

بوتیک هتل زیلرز آتنز

صبحانه با چشم‌اندازی از آکروپلیس در تراس روی پشت بام بوتیک هتل زیلرز، آتن

۳. هتل آتنز واز (Athens Was Hotel)

اگر به دنبال محیطی شیک، آراسته و پر زرق و برق به همراه خدمات شخصی هستید، هتل آتنز واز، مناسب شما است.

یونانی‌ها در این مواقع، جمله‌ای دارند که می‌گوید: «عطر با کیفیت در ظرف‌های کوچک است» و این جمله دقیقا در مورد این بوتیک هتل کوچک، صدق می‌کند. بوتیک هتل آتنز واز، در قلب بخش تاریخی آتن، با فاصله کمی از موزه آکروپلیس قرار دارد.

هتل آتنز واز

لابی

هتل آتنز واز، محیطی جذاب و مهیج را برای مهمانان فراهم کرده است. بوتیک هتل آتنز واز، طوری طراحی شده است که خدمات شخصی را در یک محیط باشکوه و طبق مد روز در اختیار مهمانان خود، قرار دهد و مرزهای میان تجملات و مهمان‌نوازی گرم را با هم ترکیب کند... بالاخره، این در ژن یونانی‌ها است!

هتل آتنز واز

چشم‌انداز اتاق بوتیک هتل آتنز واز

این تجربه بوتیک هتل، هر مسافر فهمیده و سختگیری را با چشم‌اندازهایی از کوه لیکابتوس و آکروپلیس از رستوران روی پشت بام، راضی خواهد کرد . هر اتاق، برای مسافران مدرن به همراه یک بالکن و تمام امکانات مورد نیاز، طراحی شده است.

هتل آتنز واز

اتاق بوتیک هتل آتنز واز

۴. هتل هرودیون (Herodion Hotel)

رای من برای بهترین بوتیک هتل شهر آتن، به هتل هرودیون می‌رسد؛ هتلی با طراحی زیبا و ۸۶ اتاق درست با چند قدم فاصله از آکروپلیس.

اتاق‌های هتل تمام چیزهایی که برای چند شب در شهر احتیاج دارید را دارا است: یک تخت راحت، حمام و سرویس بهداشتی بسیار تمیز و یک میز مطالعه برای نوشتن برنامه‌ریزی روزتان. هزینه هتل، شامل صبحانه نیز می‌شود، پس هر روز صبح می‌توانید از بوفه صبحانه با انواع شیرینی، ماست و مجموعه‌ای از غذاهای گرم، لذت ببرید.

غذا، ساده و خوش طعم است و درست همان چیزی است که قبل از یک روز پر گشت و گذار در پایتخت یونان، به آن احتیاج دارید.

 هتل هرودیون (Herodion Hotel)

یکی از وان‌های حمام آب گرم

بهترین نکته در مورد این هتل، و اصلی‌ترین دلیلی که ما اینجا را انتخاب کرده‌ایم، موقعیت مکانی آن است. با فاصله‌ای کمتر از ۵ دقیقه پیاده‌روی تا آکروپلیس، شما می‌توانید قبل از رسیدن جمعیت گردشگران، به آنجا بروید و از آن دیدن کنید، قبل از اینکه حتی دیگر توریست‌ها از هتل‌شان خارج شوند. برخی مهمانان خوش‌شانس می‌توانند از پنجره اتاق‌شان، آکروپلیس را ببینند، اما همه مسافران می‌توانند به بار روی پشت بام هتل، رستوران و وان‌های دوقلوی آب گرم، دسترسی داشته باشند.

 هتل هرودیون (Herodion Hotel)

اتاق هتل هرودیون، آتن

ما درست در لحظه شروع سال نوی میلادی ۲۰۱۷ در پشت بام این هتل بودیم و آتش‌بازی‌های سال نو را تماشا کردیم و باید بگویم این یکی از بهترین تعطیلات آخر هفته در آتن، بود.

 هتل هرودیون (Herodion Hotel)

منظره آکروپلیس از هتل هرودیون آتن و آتش‌بازی‌ها

۵. هتل سمیرامیس (Semiramis Hotel)

هتل سمیرامیس در آتن، یکی از اولین بوتیک هتل‌هایی است که من در آن اقامت داشتم. تا آن روز و مدت‌ها نیز پس از آن روز، مکان‌های اقامتی من یا خوابگاه یا یک اتاق هتل ارزان بود.

هتل سمیرامیس که در بخش پردرخت حومه شمالی آتن، واقع شده، هتلی عجیب و غریب و پرجنب و جوش است که از رنگ‌های صورتی پویا و سبز لیمویی به عنوان دو رنگ اصلی تشکیل شده است. این هتل با فضایی شیک و راحت، برای زوج‌های جوان که به دنبال جوی رومانتیک هستند، بهترین انتخاب است. همه چیز در اینجا از استخر تا بار، به صورت سرگرم کننده‌ای طراحی شده است؛ حتی کلیدهای اتاق‌ها که به جای شماره اتاق، دارای یک علامت و نماد است (پس از بازدید از بار هتل، متوجه خواهید شد).

هتل سمیرامیس (Semiramis Hotel)

منظره اتاق پنت هاوس

همسایه هتل، کیفیسیا (Kifissia)، درست به اندازه هتل، پرطرفدار است و در آنجا می‌توانید، بارهای عالی و رستوران‌های شیکی پیدا کنید. فاصله تا بخش مرکزی آتن، تنها ۳۰ دقیقه با قطار است که تنها نکته منفی این هتل به شمار می‌آید. اگرچه باید بدانید ماندن در این هتل، فرصت تجربه بخش‌هایی از آتن را به شما پیشنهاد می‌دهد که دیگر گردشگران، آن را قطعا از دست خواهند داد.

۶. هتل کازمپلیت (Hotel Cosmopolit)

به عنوان یک انتخاب عالی برای یک بوتیک هتل در آتن، هتل کازمپلیت را به شما پیشنهاد می‌کنم. در حالی که بسیاری از گردشگران دوست دارند در میدان سینتاگما (Syntagma Square) اقامت داشته باشند، من به خاطر جو بومی بودن و جمعیت کمتر، میدان کوچک‌تر اومانیا (Omonia Square) را انتخاب کردم. فاصله هتل از میدان سینتاگما، ۵ دقیقه پیاده‌روی است، پس در نظر داشته باشید که این هتل در منطقه‌ای فوق‌العاده برای گردشگران، قرار دارد.

هتل کازمپلیت، یک هتل کوچک جالب در این میدان است و برای اقامت گزیدن در آتن، انتخابی عالی به شمار می‌آید. هتل، بسیار تمیز است و اتاق‌ها با وجود کوچک بودن هتل، بزرگ هستند و هزینه هتل، شامل صبحانه بسیار متنوع نیز می‌شود.

کارکنان این هتل، بسیار خونگرم و مهربان هستند و به ما که زبان یونانی بلد نبودیم، کمک کردند تا در شهر، گردش کنیم. آن‌ها انگلیسی را بسیار روان صحبت می‌کردند و همه آن‌ها به ما برای پیدا کردن مکان‌های دیدنی آتن، کمک کردند.

من قویا، هتل کازمپلیت را به مسافرانی که به دنبال هتلی با هزینه مناسب و یک بوتیک هتل دوست‌داشتنی در منطقه عالی در آتن هستند، پیشنهاد می‌کنم.

هتل کازمپلیت (Hotel Cosmopolit

لابی هتل کازمپلیت

مطالب مرتبط:

منبع broganabroad

دیدگاه