اهواز آماده پذیرایی از گردشگران نوروز ۹۷

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
اهواز آماده پذیرایی از گردشگران نوروز ۹۷

برنامه‎های متنوعی در اهواز برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در نوروز ۹۷ تدارک دیده شده است.

غلامرضا جلیلی‎نیا دبیر ستاد خدمات سفر نوروز گفت:

برنامه‎های متنوعی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است که از‌جمله آن‎ها می‎توان به برگزاری تورهای رایگان اهوازگردی، برنامه‎های متنوع و نشاط‎‎‎آور نوروزگاه به‌مدت ۱۵ شب در خانه تاریخی ماپار و سواحل کارون به‌همراه جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع‌دستی در جاده ساحلی از یکم تا ۱۵ فروردین اشاره کرد.

جلیلی‌نیا با بیان اینکه برنامه‎هایی نظیر توزیع کاتالوگ، بروشور، سی‎دی‎های تبلیغاتی و نقشه‎های شهرستان اهواز به منظور استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی‎های شهر تدارک دیده شده است، افزود:

بناست در این ورودی‎ها ایستگاه‎های گردشگری‎ هم دایر شود که این ایستگاه‎ها غذاهای محلی و سنتی را در اختیار میهمانان نوروزی قرار خواهند داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی اهواز از همکاری شرکت «ساب» به منظور ایجاد ایستگاه گردشگری در فرودگاه این شهرستان خبر داد و عنوان کرد:

در ایام نوروز در این ایستگاه‎ها راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد و ضمن معرفی آثار تاریخی خوزستان و شهر اهواز، اقلام فرهنگی را نیز در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهند داد.

از دیگر تمهیدات اندیشیده‌شده برای پذیرایی و خدمات‎رسانی به گردشگران در ایام نوروز به گفته وی، ایجاد ده کیوسک راهنمای «از من بپرس» در مناطق پررفت‎وآمد سطح شهرستان و همچنین پاک‌سازی جاذبه‎ها و مکان‎های تاریخی با همکاری شهرداری است.

وی افزود:

تمام این برنامه‎ها در جلسه هفته گذشته ستاد خدمات سفر نوروز اهواز که با حضور سازمان‎ها و ارگان‎های ذی‌ربط در فرمانداری اهواز برگزار شد، مصوب و هماهنگی‎های ‎لازم در خصوص اسکان نیز با چهار ناحیه آموزش و پرورش شهرستان انجام شد.

از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین‎ ۹۷ستاد خدمات سفر نوروز اهواز در محل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز مستقر خواهد بود. این ستاد از فرماندار به‌عنوان رئیس ستاد، نمایندگان ده کمیته پشتیبان و اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز به‌عنوان دبیرخانه تشکیل شده است.

 عکس کاور از مریم حق‌پناهی

مطالب مرتبط:

دیدگاه