یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از راه رفتن روی آب تا بهترین آشیانه

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از راه رفتن روی آب تا بهترین آشیانه

در هفته‌ای که گذشت نشنال جئوگرافی در گالری عکس‌های روز خود، عکس‌های هیجان‌انگیزی را منتشر کرد.

در عکس‌های روز هفته گذشته نشنال جئوگرافی بیشتر پرندگان و حیوانات به چشم می‌خورند. از پرنده سحرخیز گرفته تا آشیانه‌ی زیبای پرندگان و همراهی شیرهای دریایی از جمله این موارد هستند.

راه رفتن روی آب

عکس روز نشنال جئوگرافی

عکاس این تصویر Ramiro Torrents، هنگام دیدن این صحنه بسیار شگفت‌انگیز می‌شود. او دوربینش را تنظیم می‌کند تا از انعکاس کوه‌های ایسلند بر روی دریاچه عکس‌برداری کند. او می‌گوید:

بعد از مدتی متوجه شدم که این یک دریاچه نیست بلکه یک جزر و مد آبی است. درواقع عمق آن چند سانتی‌متر بود؛ بنابراین شروع کردم به پیاده‌روی بر روی آن. این صحنه واقعا دلپذیر و تماشایی بود.

پرنده سحرخیز

عکس روز نشنال جئوگرافی

در یک حوضچه کوچک در تورنتو، کانادا مرغ دریایی یک صبحانه دل‌چسب شکار می‌کند. در اواسط قرن بیستم متأسفانه اغلب پرندگان محلی بر اثر وجود ددت و دیگر مواد شیمیایی و آلوده‌کننده در دریاچه‌های بزرگ قاره آمریکای شمالی از بین رفته‌اند.

همراهان کنجکاو

عکس روز نشنال جئوگرافی

جزیره هورنبی، در سواحل ونکوور کانادا، خانه جمعیت کثیری از شیرهای دریایی اشتلر (تیره‌ای از فک‌های گوش دار) است. عکاس این صحنه می‌گوید:

این یک تجربه فراموش‌نشدنی است. احاطه شدن غواصان توسط حتی ۳۰ شیر دریایی بازیگوش در این منطقه دور از ذهن نیست.

نورهای شبانه

عکس روز نشنال جئوگرافی

نورهای شبانه در یک شب پاییز در مرکز نروژ چشم‌نوازی می‌کنند. عکاس این صحنه برای ثبت آن از تکنیک عکس‌برداری نوردهی طولانی مدت ۴ ثانیه‌ای استفاده کرده است.

ماهی گیری با عصای چوبی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در Maharuppe سریلانکا ماهیگیران برای ماهی‌گیری بر روی پایه‌های چوبی می‌نشینند. جالب است بدانید این روش ماهی‌گیری پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که ماهی‌ها کمیاب بودند و مکان‌های متناسب برای ماهی‌گیری خیلی شلوغ شده بود، متداول شد.

کارخانه آب نبات سازی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در یک کارخانه در Quảng Ngãi در ویتنام کارگران رشته نخ‌های سنگین می‌سازند که در نهایت به آب‌نبات‌های شیرین تبدیل می‌شوند. شهر Quảng Ngãi به دلیل تولید آب‌نبات‌های سنگی که تولید می‌کند، مشهور شده است.

بهترین آشیانه

عکس روز نشنال جئوگرافی

در عکس پیش رو یک پرنده جولای طلایی آفریقایی را می‌بینید که با لانه دست سازش، خودنمایی می‌کند. این پرندگان که با نام بافنده طلایی هم شناخته می‌شوند، در فصل جفت‌گیری لانه‌های منحصربه‌فردی را برای جلب توجه پرندگان ماده می‌سازند. بد نیست بدانید که این عکس در کشور کنیا و توسط کن دیبال گرفته شده است.

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه