هتل هاسلر روما ۱۲۵ ساله شد

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
هتل هاسلر روما ۱۲۵ ساله شد

هتل هاسلر، هتلی پنج ستاره در شهر رم است که شهرت بسیار زیادی داشته و از مهمانان معروف زیادی پذیرایی کرده است. این هتل امسال، وارد ۱۲۵امین سال تاسیس خود شد. 

هتل پنج ستاره و معروف «هاسلر روما» که در بالای پله‌های اسپانیایی (پله‌هایی زیبا و معروف در ایتالیا) بنا شده است و نمایی بی‌نظیر از شهر را پیش چشمان خود دارد، ۱۲۵ ساله شد. این هتل که متعلق به رئیس و مدیرکل، روبرتو ای. ویرث، پنجمین نواده‌ی یک خاندان معروف هتل‌دار سوئیسی است، به سبک و سیاق گذشته و از سال ۱۸۹۳، همچنان به فعالیت خود به‌عنوان محل اقامت برگزیده‌ی افراد نخبه‌ی جهان و مسافران معروف در رم ادامه می‌دهد؛ این هتل میزبان افراد زیادی، از چارلی چاپلین گرفته تا جورج کلونی بوده است. این هتل در طول جنگ به‌عنوان محل اقامت آیزنهاور انتخاب شده بود، آدری هپبورن این مکان را در هنگام فیلمبرداری فیلم «تعطیلات رمی» انتخاب کرد و آن را خانه‌ی خود نامید و همچنین، گریس کلی و شاهزاده رینیه، شاهزاده‌ی موناکو، این هتل را برای گذراندن ماه عسل خود برگزیدند.

هتل هاسلر

اکنون و بعد از گذشت ۱۲۵ سال، هاسلر همچنان توازن بین گذشته، حال و آینده را حفظ می‌کند و همیشه به دنبال ارائه‌ی خدماتی فراتر از انتظارات مهمانان خود بوده است. برای برگزاری شکوهمندانه‌ی این این رویداد، این هتل لوکس اقدام به بازسازی تعدادی از فضاهای عمومی، اتاق‌ها و سوئیت‌های خود کرده است تا بتواند ضمن حفظ زیبایی بی‌نظیر این هتل، ویژگی‌های معاصر و جدیدی را هم به آن بیفزاید. آن‌ها، همچنین از تعداد اتاق‌ها و سوئیت‌ها کاسته‌اند تا اتاق‌های بزرگ‌تر و سوئیت‌های بیشتری به هتل اضافه کنند. هدف از این بازسازی آن است که نیازها و خواسته‌های مشتری‌های خود را به گونه‌ای برآورده سازند که ذره‌ای از حس خوشایندی که همیشه در هتل جاری بود و مهمانان وفادار هتل به آن عشق می ورزیدند، کم نشود.

پس از یک تعطیلات کوتاه مدت سه هفته‌ای در ابتدای سال، هتل هاسلر در تاریخ ۲۹ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ دوباره باز شد و از ویژگی‌های سبک‌های جدید و نماهای بازسازی شده‌ی خود، در آغاز ورود به ۱۲۵ سالگی، رونمایی کرد. این بازسازی‌ها توسط روبرتو ویرث انجام شد که شخصا و در راس تیمی متشکل از مهندسان و معماران، بر پروژه نظارت می‌کرد.

هتل هاسلر

بازسازی‌های انجام گرفته شامل موارد زیر است:

  • ورودی و لابی: در ورودی اصلی تغییرات زیادی انجام شده است، مثلا یک نیم پنجره در آنجا تعبیه شده است که اجازه می‌دهد نور طبیعی به داخل سالن اصلی بتابد. همچنین درهای ورودی مزین به تکنولوژی‌های مدرن شده است. کف جدید لابی از سنگ مرمری بوتیچینو ساخته شده و لوازم جدیدی به دیوار اضافه شده است. میزهای پذیرش و نگهبانان دارای نمای جدیدی به رنگ قهوه‌ای هستند و با تزئینات طلایی تزپین شده‌اند.
  • سوئیت ریاست سان پیترو (Presidential Suite San Pietro): این سوئیت با هدف برآورده‌سازی انتظارات مسافران امروزی طراحی شده و مبلمان و اثاثیه‌ی این سوئیت مجلل به شکلی تغییر داده شده است تا چهره‌ای معاصر به فضا ببخشد و در عین حال، سبک اصلی آن را حفظ کرده باشد.
  • «Salone Evashgh» و «Sala Vietri»: این فضاهای عمومی شاداب که در نزدیکی ورودی قرار دارند طوری بازسازی شده‌اند که فضاها، روشن‌تر به نظر برسند. آینه‌ها، سیستم نورپردازی و لوازم جدیدی به آن اضافه شده‌اند. در کوچکی در ورودی «سالون ایوا» تعبیه شده است که در ۵۰ سال گذشته بخشی از هتل بوده و باز هم با برگ‌های طلایی آراسته شده است تا با شکوه تر از همیشه به نظر برسد.

رئیس و مدیر کل هتل، روبرتو ای. ویرث می‌گوید:

به‌طور خلاصه، ما می‌خواهیم که هاسلر، همچنان انتخابی عالی برای مسافرانی باشد که به رم می‌آیند و برای رسیدن به این هدف، باید به تعهدات خود پایبند بمانیم و تلاش کنیم تا استانداردهای بالایی که ما را از دیگران متمایز می‌سازند، حفظ کنیم. ما طی چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌ایم و همچنان به سرمایه‌گذاری‌های خود ادامه خواهیم داد: هدف ما قرار گرفتن در صف اول تامین‌کنندگان آسایش و رفاه و در عین حال، بهره‌گیری از فناوری است. نکته‌ای که از همه مهم‌تر است این است که باید هوشیار باشیم تا رضایت مهمانان‌مان را جلب کنیم. وقتی به آینده فکر می‌کنم، نسل جدیدی را با حضور دختر و پسرم می‌بینم که سنت‌های هتل بزرگ خاندان ما را ادامه خواهند داد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه