چه تفریحاتی در لندن رایگان هستند؟

احد کشاورز
احد کشاورز چهار شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
چه تفریحاتی در لندن رایگان هستند؟

لندن همواره به عنوان یکی از گران‌‌ترین شهر‌های جهان مطرح بوده است. با این وجود کارهای جذاب بسیاری وجود دارد که می‌توانید در این شهر به رایگان انجام دهید. 

جسیکا وینسنت از نویسنده‌های ساکن لندن در رابطه با شهر لندن و زیبایی‌های آن که می‌تواند به رایگان در اختیار افراد قرار بگیرد، صحبت کرده است. او در روابط خود با مسافرانی که از لندن دیدن کرده‌اند، این نگاه را به خوبی مشاهده کرده است که در کنار جذابیت و زیبایی‌های فراوان، لندن شهری گران‌قیمت به نظر رسیده است. به نظر جسیکا چیزی که می‌تواند نبود غذا و جای خواب ارزان را برای مسافران جبران کند تعداد بالای تجربه‌ها و کارهایی است که می‌توانید در لندن به رایگان در اختیار داشته باشید. تجربه‌هایی همچون دیدن نمایش کمدی زنده تا بازار روز‌های (vintage market) بسیار جذاب می‌تواند برایتان روز‌هایی فراموش‌نشدنی را به یادگار بگذارد. 

به تماشای اجرای زنده در اسکوپ بروید

لندن اسکوپ

در سمت جنوبی رودخانه تایمز , در حالیکه می‌توانید در پشت سر خود، پل برج لندن را ببینید، به تماشای اجرای زنده در اسکوپ (scoop) بروید. اسکوپ که آمفی تئاتر روباز است، ظرفیتی ۱۰۰۰ نفری دارد و همواره میزبان اجرای هنرمندانی از همه سبک‌ها است. اپرا، نمایش فیلم و شعر خوانی از جمله برنامه‌هایی است که تقریبا هر روز (معمولا در تابستان) در این مکان اجرا می‌شود و نیاز به خرید یا رزرو خاصی ندارد. از فرصت استفاده کنید و کمی از وقت خود را به دیدن اجرا و استعداد‌هایی ناب اختصاص دهید. بعد از اتمام برنامه می‌توانید در اطراف سالن به پیاده‌روی بپردازید. این سالن و مناطق اطراف آن جزو بهترین نقاط شهر برای پیاده‌روی است. به خاطر داشته باشید که برای دیدن برنامه باید از قبل برنامه‌ریزی کنید، چرا که ظرفیت سالن خیلی زود پر می‌شود. 

میدان فلت آیرون، دنیایی از غنیمت

فلت آیرون

چه کسی از زیر و رو کردن دامن‌های دهه ۲۰ میلادی و دوربین‌های عتیقه و غنیمت‌های کمیاب بدش می‌آید؟ اما این بازار همانند دیگر بازار‌های دست دوم فروشی معمول نیست. هر یکشنبه میدان فلت آیرون با دور هم جمع کردن رخداد‌های متفاوت به دور یکدیگر جشن را شروع می‌کند. حتی اگر شما اهل خرید‌های لوکس و از پشت ویترین باشید، باز هم جو این بازار برایتان بسیار جذاب خواهد بود. در تمامی طول روز موسیقی زنده، از جاز و فولک تا راک و  ایستگاه‌های خوراکی و نوشیدنی برپا است. 

مسیر سوث بنک را برای پیاده‌روی انتخاب کنید

سوث بنک

سوث بنک (south bank) یکی از مسیر‌های جذاب و محبوب برای دویدن در لندن است که اهالی لندن برای آرامش یافتن از آن استفاده می‌کنند و با دیدن آن می‌توانید دلیل این انتخاب را متوجه شوید. این منطقه بسیار زیبا است و می‌توانید برخی از بهترین مناظر لندن را از این منطقه به نظاره بنشینید. چشم لندن، بیگ بن، ساختمان پارلمان با کمی فاصله، برج شارد، پل لندن و... همه از جذابیت‌های لندن هستند که می‌توانید از سوث‌ بنک به نظاره آن‌ها بنشینید. اطراف این منطقه پر است از اتفاقات جذاب و فرصت‌هایی که به رایگان می توانید آن‌ها را تجربه کنید. تجربه‌هایی از قبیل فستیوال‌ها و اجراهای خیابانی که به در اختیار شما است. آخر شب و ساعت یازده شب را برای گشت و گذار در این منطقه انتخاب کنید. در این ساعت خیابان‌ها خلوت‌تر است و می‌توانید منظره زیبایی که از بازتاب نور چراغ‌های شهر و سوث بنک به وجود می‌آید را به نظاره بنشینید.

 به خودتان فرصتی برای خندیدن بدهید

هر روزه  و از ساعت ۳ عصر برنامه‌ها و اجراهایی کمدی در باشگاه کمدی انجل (Angel Comedy Club) به نمایش در می‌آید که هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت و کاملا رایگان است. در گذشته کمدین‌‌های برتر و برنده‌های جایزه‌های بزرگ در این سالن به اجرای هنر خود می‌پرداخته‌اند و ممکن است این بار شانس با شما هم همراه باشد. طبق انتظار، پیدا کردن جا برای دیدن این نمایش کار سختی خواهد بود و برای آنکه خیال‌تان راحت باشد، سعی کنید از حداقل یک ساعت قبل در آنجا حضور داشته باشید. این شلوغی در روز‌های آخر هفته بسیار بیشتر است. 

به تماشای نمایش‌های خیابانی کوونت گاردن بروید

نمایش خیابانی لندن

گشت و گذار شما در لندن تا زمانی که نصف روز را در خیابان‌های سنگ‌فرش شده کاونت گاردن نگذرانید، نیمه تمام خواهد بود. می‌توانید از شنل یا کورت گایگر خرید کنید، اما هدف شما از آمدن به این منطقه تماشای بهترین اجراهای خیابانی خواهد بود. اجراهای بی‌نظیری که در آن  هنرمندان تمام تلاش‌شان برای به دست آوردن بیشترین مخاطب انجام می‌دهند. 

این می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای کودکان باشد، چراکه همیشه می‌توانید سیرک یا گروهی پیدا کنید که برنامه‌های جذاب و سرگرم‌کننده اجرا کند. اجرای اپرا در محوطه روباز را از دست ندهید. 

موزه‌ها و گالری‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید

موره لندن

تعداد موزه‌ها و گالری‌های رایگان در لندن کم نیست. فارغ از اینکه شما به هنرهای مدرن علاقه دارید یا سرگرمی‌های تعاملی برای کودکان، می‌توانید گزینه‌های زیادی را پیدا کنید و بدون نیاز به پرداخت هزینه ورودی، از آن‌ها استفاده کنید. از برخی از گزینه‌های موجود می‌توان به تیت مدرن، موزه تاریخ طبیعی ( Natural History Museum) و گالری ساعتچی (Saatchi Gallery) اشاره کرد. 

گرافیتی‌های لندن 

گرافیتی لندن

انتهای شرقی لندن (east End of Londone)، به عنوان هسته تاریخی شرق لندن پر است از هنر‌های خیابانی جذاب و دیدنی، که شامل آثار هنرمند مشهور جهان بانکسی (Banksy) است. دو راه پیش رویتان خواهید داشت؛ یا خودتان به دیدن شهر و پیدا کردن خیابان و محله شوردیچ (Shoreditch)، بریک لین (Brick Lane) و  به دنیای آثار هنری به تصویر کشیده شده روی دیوار‌ها بروید یا اگر می‌خواهید در مورد این هنر‌ها و تاریخ آن‌ها بیشتر بدانید، از تور‌های رایگان پیاده روی با هنر‌های خیابانی استفاده کنید. 

از نمای بسیار زیبای گرینویچ استفاده کنید

گرینویچ لندن

برای دست یافتن به نمایی فوق‌العاده از شهر لندن، نیازی به هزینه کردن برای یکی از کافه‌های گران‌قیمت با بالکن‌های سقفی نیست. رصدخانه سلطنتی گرینویچ (Royal Observatory Greenwich) با داشتن فضایی سرسبز و وسیع و مناظری بسیار زیبا جزو محبوب‌ترین نقاط برای ساکنان لندن و گذراندن آخر هفته‌ها در آنجا است. تا بالاترین نقاط پارک پیاده‌روی کنید. در آنجا و از  رصد‌خانه، آسمان لندن و تابش نور خورشید بر فراز شهر را به نظاره بنشینید. به راه انداختن پیک‌نیکی کوچک در حوالی این منطقه امری عادی در بین مردم است. 

به بزرگترین بازار عتیقه جهان سر بزنید

پورتوبلو لندن

به پورتوبلو خوش آمدید. پورتوبلو بزرگ‌ترین بازار عتیقه جهان است و با بیش از هزار فروشنده، هر نوع عتیقه‌ای که بتوانید به آن فکر کنید را دارد. لباس‌های قدیمی، کتاب، موسیقی، صنایع دستی و غذا از جمله چیز‌هایی است که به راحتی می‌توانید در این بازار پیدا کنید. این حقیقت که این بازار در فریمی از خانه‌های زیبا با رنگ‌آمیزی رنگارنگ قرار گرفته است، جذابیت این بازار را دوچندان می‌کند و باعث می‌شود تا تجربه گردش در این بازار و عکاسی در آن لذت بخش‌تر شود. 

در انستیتو فیلم بریتیش به تماشای فیلم بنشینید

اگر با خانواده سفر می‌کنید یا به فیلم و تلویزیون علاقه دارید، این مورد برای شما است. روز‌های پنج‌شنبه و یک‌شنبه عصر، انستیتو فیلم بریتانیا (British Film Institute) این اجازه را به خانواده‌ها و افراد علاقه‌مند به فیلم و تلویزیون می‌دهد تا با دسترسی به آرشیو فیلم کامل‌شان، برنامه منتخب خود را انتخاب کرده و روی پرده‌های بزرگ به تماشای آن بنشینند. در میان این آشیو‌ها می‌توانید به آثار کلاسیک چارلز دیکنز همجون الیور تویست و آرزو‌های بزرگ هم دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه