بهترین مناطق اسب سواری دنیا کجاست؟

سعید شاعری
سعید شاعری دوشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین مناطق اسب سواری دنیا کجاست؟

بسیاری از گردشگران از مسافرت‌های تکراری با هواپیما، ماشین و... خسته می‌شوند و دنبال روش جدید سفر می‌گردند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، ما به شما «سوارکاری» را پیشنهاد می‌کنیم.

امروزه بسیاری از گردشگران به طبیعت‌گردی روی آورده‌اند، به‌طوری که ترجیح می‌دهند از اتوبوس، ماشین، موتور سیکلت و حتی دوچرخه هم استفاده نکنند و طبیعت را به طبیعی‌ترین حالت ممکن نظاره‌گر باشند. چراکه به نظر ما، هیچ لذتی بالاتر از پرسه زدن در دل حیات وحش آن هم سوار بر اسب‌های زیبا نیست؛ تصور کنید روی سمندی بلند بالا نشسته‌اید و غرق در زیبایی‌های اطراف خود شده‌اید. با توجه به تجربه و توانایی شما در سوارکاری، می‌توانید از کوه‌ها بالا بروید، در جمع‌آوری گله‌های حیوانات دیگر مثل بوفالو،گاو، گوسفند و... شرکت کنید (به ما اعتماد کنید و اگر چنین موقعیتی را در اختیار دارید، تعلل نکنید و زود اقدام کنید!) یا در میان سواحل صحرایی، چهارنعل بتازید و از مناظر اطراف لذت ببرید. در واقع موقعیت‌های این‌چنینی، هنگامی که سوار اسب خود می‌شوید، نامحدود است.

قبل از اینکه گشت و گذار خود را آغاز کنید، چه سوارکار ماهری هستید و چه برای اولین بار سوار اسب می‌شوید، باید کمی تمرین‌های کششی انجام دهید و به اصطلاح، بدن خود را گرم کنید. قطعا بعد از گردش پاهایتان از شما تشکر می‌کنند.

حالا که خوب نرمش کردیم، سوار اسب خود می‌شویم تا به ۷ تا از بهترین کشور‌ها برای سوارکاری سفر کنیم.

۱. آمریکا

کابوی

«سوارکاری غربی» (Western Riding) در آمریکا طرفداران بسیاری دارد. این نوع سوارکاری یکی از سبک‌های سوارکاری اسپانیایی‌ها است که بعد‌ها برای رفع نیاز گاوچران‌ها یا همان «کابوی‌ها» به آمریکا منتقل شده است. این روش برای مبتدی‌ها بسیار مناسب است؛ چون که نه‌تنها سوارکار به‌علت بزرگ بودن زین احساس امنیت بیشتری می‌کند، بلکه راحت‌تر نیز است. در ضمن، قبول کنید همه ما با کلاه‌های مخصوص گاوچرانی باحال‌تر به نظر می‌رسیم.  اگر مزرعه‌ی اسب معتبری را پیدا کنید، چه در مونتانا باشید و چه در دشت‌های جنوب غرب آمریکا، می‌توانید از هدایت گله‌های گاومیش، تمرین طناب انداختن دور گردن اسب‌ها یا سواری در طبیعت وحشی لذت ببرید.

۲. جنوب آفریقا

polocrosse

سواری در آفریقا بسته به اینکه در ایام تعطیلات مخصوص سوارکاری می‌روید یا برای سیاحت، متفاوت است. اما اگر مایل هستید ترکیبی از هر دو را داشته باشید، باید به جنوب آفریقا یعنی به «Waterberg Biosphere» سفر کنید. اینجا قسمت دست نخورده‌ی آفریقا است. با اینکه این مکان تنها دو سه ساعت با شمال منطقه‌ی «Johannesburg» فاصله دارد، اما به‌خوبی توانسته طبیعت خود را بکر نگه دارد. تمام تفریحات ممکن با اسب، از جمله سیاحت و گردش سواره، بازی‌های غربی همراه با اسب، بازی گروهی «polocrosse»، تماشای رژه‌ی اسب‌ها و شنا کردن با اسب خود را می‌توانید تجربه کنید.

۳. اندلس؛ اسپانیا

اندلس

سوارکاری در فرهنگ و تمدن اسپانیایی ریشه کرده است. بنابراین در سفر به اسپانیا حتما با اسب اندلسی روبه‌رو می‌شوید. این نژاد قدیمی، از منطقه‌ای به نام «فیریجیلیانا» اَندَلُس ریشه می‌گیرد. قبل از قرون وسطی، این اسب‌ها به‌دلیل چابکی و نرمی حرکات، در جنگ‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند. تا اینکه با رنسانس، نرمی و سبکی حرکات این اسب‌ها دوباره مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر در اسپانیا به سیرک یا نمایش‌های مخصوص اسب می‌روید، حتما به اسب اندلسی سلام کنید. اسب‌های اسپانیایی به چابکی، زیبایی و شجاعت معروف‌اند و همان اسب‌هایی هستند که بچه‌ها آرزوی داشتن‌شان را دارند. به‌محض سوار شدن بر پشت این اسب‌ها، خود را در حال گشت و گذار در میان رشته‌کوه‌های نوک تیز، سواحل ناهموار یا جنگل‌های کاج جنوب اسپانیا می‌یابید.

۴. ماچو پیچو، پرو

پرو

ماچو پیچو یکی از شگفتی‌های ساخت دست بشر به شمار می‌رود که از دوران «اینکاها» (Inca) به جا مانده است. این شهر باستانی، پربازدیدترین جاذبه‌‌ی گردشگری کشور پرو محسوب می‌شود. قدم گذاشتن و سوارکاری دقیقا بر جای پای اینکاهای سرخپوست، بین راه‌های باریک کوهستانی و سواری در مسیر «Salkantay » (بلندترین قله‌ی رشته‌کوه ویلکابامبا) واقعا تجربه‌ی متفاوتی است. در پایان گشت و گذار هم، شب را در یکی از کلبه‌های لوکس، در حالی که در جکوزی آب گرم شنا می‌کنید و خستگی و درد حاصل از سواری طولانی را از بدن خود در می‌کنید، به پایان می‌رسانید.

۵. ایسلند

ایسلند

بهترین راه گشت و گذار سرزمین یخ و آتش همان کاری است که بومی‌های این منطقه به‌مدت قرن‌ها انجام می‌دهند؛ سوارکاری. نژاد اصیل اسب‌های ایسلند، بیش از هزار سال پیش توسط وایکینگ‌ها به این منطقه منتقل شد. این اسب‌ها کمی کوچک‌اند، اما هیچ‌وقت آن‌ها را با اسب‌های پونی اشتباه نگیرید. اسب‌های ایسلندی یورتمه‌ی  مخصوص خود را دارند که به‌طور باورنکردنی سریع و راحت است. (این یورتمه به یورتمه‌ی «tolt» معروف است.)؛ یورتمه‌ی زمستانی، در مسیر آتشفشان‌های خاموش و یخچالی، در جستجوی موجودات افسانه‌ای به نام «trolls» (در افسانه‌های مردم اسکاندیناوی از نوعی غول یا کوتوله‌ای یاد شده که در غارها و دخمه‌ی کوه‌ها ساکن‌اند).

۶. جمهوری مقدونیه

مقدونیه

مقدونیه کشوری کوهستانی و کوچک است، اما با توجه شرایط خاص و فرم این کشور، می‌تواند برای سوارکاری گزینه‌ی مناسبی باشد. پارک ملی زیبای ماوروو «Mavrovo»، در حالی که زیستگاه خرس‌ها، گرگ‌ها و گربه‌سانان بوده، در عین حال یکی از بزرگترین مجموعه‌های سوارکاری این کشور را در خود جای داده است. اکثر اسب‌های این منطقه از نژاد‌های مهربان و آرام‌اند که به زین‌های غربی مخصوص مجهز شده‌اند. این سرزمین ترکیبی از مسیر‌های جنگلی و علفزار‌های بلند است. به شما تضمین می‌کنیم که لحظات شاد بسیاری خواهید داشت.

۷. بوتسوانا

زرافه

کشور بوتسوانا که در جنوب آفریقا واقع شده است، شما را به یکی از متفاوت‌ترین سوارکاری‌های زندگی‌تان فرا می‌خواند. سوارکاری سراسر هیجان؛ سواری در نزدیک‌ترین حالت ممکن به حیات وحش. به‌گونه‌ای که در این سفر شما با اسب خود دقیقا از کنار زرافه‌ها یورتمه می‌روید، همراه با گورخر‌ها چهارنعل می‌تازید، و با فیل‌های وحشی مسابقه‌ی سرعت می‌دهید. البته برای سفر به این مناطق واقعا نیاز به تجربه کافی در سوارکاری دارید؛ چراکه در این مسیر ممکن است با شیر‌های درنده‌ی آفریقایی نیز روبه‌رو شوید. پس احتیاط کنید و بی‌پروا در این نواحی نتازید.

رز

مطالب مرتبط:

منبع wanderlust

دیدگاه