راهنمای خرید در یکاترینبورگ، روسیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
راهنمای خرید در یکاترینبورگ، روسیه

یکاترینبورگ، یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه و مرکز صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال است. این شهر یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه است. خرید در یکاترینبورگ با وجود مراکز تجاری متعدد، تجربه‌ی لذت‌بخشی است که نباید آن را از دست بدهید.

یکاترینبورگ یکی از شهرهای منطقه‌ی اورال روسیه، و یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است. یکاترینبورگ، چهارمین شهر بزرگ روسیه، از نظر فرهنگی و صنعتی اهمیت زیادی دارد و در مرز آسیا و اروپا واقع شده است.

خرید در یکاترینبورگ، تجربه‌ای فوق‌العاده است. اثبات این مدعا، مراکز خرید متعددی است که در این شهر وجود دارد و هر کدام از آن‌ها بارها به عنوان بهترین مراکز خرید روسیه شناخته شده‌اند. در فروشگاه‌ها و مراکز خرید یکاترینبورگ، تنوع قابل توجهی از برندها را خواهید دید که بیشتر آن‌ها خارجی است. قیمت محصولات نسبت به پایتخت، تفاوت چندانی ندارد. از نظر خرید سوغات نیز در این شهر هیچ محدودیتی ندارید. بهترین سوغاتی‌های منطقه‌ی اورال را می‌توانید از فروشگاه‌ها بخرید. انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و اشیا و زیورآلاتی که با این سنگ‌ها تهیه می‌شوند در فروشگاه‌های سوغات توجه گردشگران را جلب می‌کنند.

تنوع مراکز خرید و محصولات عرضه شده در یکاترینبورگ، تقریبا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند و تمام نیازهایتان را به راحتی برآورده می‌کند. تقریبا همه‌ی مناطق شهر، یکی دو مرکز خرید بزرگ دارند و در فروشگاه‌های متعدد آن‌ها می‌توانید انواع محصولات از برندهای داخلی و خارجی و بهترین سوغاتی‌ها را خریداری کنید.

خرید شیک و گران‌قیمت / معقول و مقرون‌به‌صرفه

راهنمای خرید در یکاترینبورگ

مرکز خرید بزرگ و مشهور Greenwich در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، در مرکز شهر قرار دارد. وسعت این مرکز تجاری ۱۵۵ هزار مترمربع است و در آن فروشگاه‌هایی از برندهای مهم خارجی با قیمت‌های گران و متوسط پیدا می‌شود. از ویژگی‌های فضای داخلی این مرکز، وجود تندیس‌های متعدد است. چندین کافه و سینما از دیگر امکانات این مرکز تجاری است.

این مجموعه‌ی کامل را می‌توان یک مرکز تفریحی تجاری نامید. چهار طبقه دارد و ظرفیت پارکینگ آن ۱۸۰۰ خودرو است. بیش از یک میلیون نفر در حوالی این مرکز خرید زندگی می‌کنند در نتیجه علاوه بر گردشگران در میان اهالی شهر هم محبوب است و مشتریان زیادی دارد. محوطه‌ی مخصوص بازی بچه‌ها در این مرکز تفریح فراهم شده تا خانواده‌ها با خیال راحت خرید کنند. بهترین برندهای پوشاک بانوان و آقایان را در این مجموعه‌ی تجاری می‌توانید پیدا کنید.

از دیگر مراکز تجاری بزرگ یکاترینبورگ، مرکز خرید مگا را می‌توان نام برد که یکی از مشهورترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روسیه است. برندهایی که در این مرکز می‌بینید تقریبا با برندهای مرکز خرید گرینیچ مشابه است، ولی در مجموع تمرکز این مرکز بر ارائه‌ی مد و پوشاک مخصوص جوانان است.

برندهای مشهور اکسسوری و پوشاک روسی در مرکز خرید Evropa شعبه دارند. در این مرکز خرید می‌توانید برندهای لوازم آرایش و عطر با قیمت‌های متوسط رو به بالا پیدا کنید. این مجموعه‌ی تجاری در خیابان لنین قرار دارد که یکی از شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین خیابان‌های شهر است.

اگر می‌خواهید سوغاتی لوکس‌تری بخرید، دپارتمان استور مرکزی (TsUM) را انتخاب کنید.

خرید ارزان و با کیفیت

راهنمای خرید در یکاترینبورگ

در مراکز خرید یکاترینبورگ، محصولات لوکس و ارزان در کنار هم قرار دارند و در واقع نمی‌توان مرکز خریدی را معرفی کرد که تماما به اجناس ارزان‌قیمت‌ از برندهای ناشناس اختصاص داشته باشد. در مرکز خرید Alatyr، تمرکز بیشتر فروشگاه‌ها بر ارائه‌ی برندهای داخلی و پوشاک جوانان است. این برندها در عین حال که بسیار باکیفیت هستند، از آنجایی که تازه‌کار و داخلی‌اند، شهرت کمتری دارند و در نتیجه محصولات آن‌ها را با قیمت‌های پایین‌تری می‌توانید خریداری کنید.

در مرکز خرید Uspensky به طور مرتب، حراج‌های متعددی برپا می‌شود. هر دو فروشگاه از نظر جغرافیایی موقعیت خوبی دارند و در مرکز شهر واقع شده‌اند. اگر دنبال قیمت‌های پایین‌تر هستید، باید به مرکز خرید Tagansky Ryad سر بزنید که در حاشیه‌ی شهر قرار دارد.

کجا سوغات ارزان پیدا کنیم؟

در یکاترینبورگ می‌توانید سوغات ارزان پیدا کنید. این سوغاتی‌ها معمولا شامل انواع مگنت است که قیمت آن‌ها از ۷۰ روبل شروع می‌شود. آویزهای مینیاتوری سنگی ۱۰۰ روبل قیمت دارند. تندیس‌ها و ظرف‌های سرامیکی ۲۰۰ روبل هزینه دارند. بهترین و در دسترس‌ترین منطقه‌ی شهر برای خرید سوغات ارزان، در اطراف ایستگاه متروی Geologicheskaya است. در همین حوالی اجناس عتیقه و قدیمی هم پیدا می‌شود که اگر در چانه زدن ماهر باشید، می‌توانید با قیمت خوبی این اشیای قدیمی را خریداری کنید. در گوشه و کنار شهر در کوچه‌ها و خیابان‌های خلوت‌تر، فروشگاه‌های سوغات ارزان‌تری پیدا می‌شود.

خیابان‌های خرید در یکاترینبورگ

راهنمای خرید در یکاترینبورگ

در یکاترینبورگ علاوه بر خرید از مراکز خرید بزرگ می‌توانید از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مستقل خیابان‌های تجاری خرید کنید. در ادامه چند مورد از شلوغ‌ترین خیابان‌های تجاری شهر را معرفی می‌کنیم که بیش از هر چیز برای خرید و مراکز تجاریشان شهرت دارند.

خیابان لنین

این خیابان، خیابان اصلی یکاترینبورگ است. از خیابان Moskovskaya در غرب شروع می‌شود و تا میدان Kirov در شرق ادامه دارد. خیابان لنین یکی از شلوغ‌ترین و پررفت و آمدترین خیابان‌های شهر است و به عنوان منطقه‌ی خرید شناخته می‌شود. این خیابان را به افتخار ولادیمیر لنین نام‌گذاری کرده‌اند.

خیابان واینرا

این خیابان یکی دیگر از خیابان‌های خرید و گشت و گذار در یکاترینبورگ است که معمولا گردشگران از آن استقبال می‌کنند. مرکز خرید بزرگ و مشهور گرینویچ در همین خیابان قرار دارد. به غیر از این مرکز خرید، این خیابان میزبان دو دپارتمان استور مشهور و بزرگ در این خیابان واقع شده‌اند. به غیر از مراکز تجاری، تعداد زیادی رستوران، کافه و فست فود در سراسر این خیابان قرار گرفته که بیشتر آن‌ها لوکس و توریستی هستند. بهترین غذاهای روسی، بین‌المللی، فست فود و دسر را در این کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید نوش جان کنید. هر آنچه که فکر کنید در فروشگاه‌های اختصاصی و متعدد این خیابان پیدا می‌شود؛ زیورآلات، سرامیک و صنایع دستی، لباس و اکسسوری، لوازم دیجیتال و... البته از آنجایی که این خیابان، توریستی است در نظر داشته باشید که ممکن است در بسیاری از موارد قیمت‌ها نسبت به کیفیت محصول بسیار بالاتر باشد. این خیابان مخصوص عابر پیاده، در موقعیت جغرافیایی عالی درست در مرکز شهر قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع russia-ic russia

دیدگاه