رویدادهای شگفت انگیز سال 2018 که ارزش دیدن دارند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
رویدادهای شگفت انگیز سال 2018 که ارزش دیدن دارند

رویدادهای شگفت‌انگیزی در سال ۲۰۱۸ اتفاق می‌افتد نظیر کارناوال ونیز، فستیوال فانوس تایوان، جشن ۳۰۰ سالگی نیواورلئان، روز پادشاه در آمستردام و... که هر یک اوقات به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند.

از کره جنوبی تا ??????، از جشن‌های خیابانی تا مسابقات ورزشی، رویدادهای جالبی در سال 2018 در ساسر دنیا اتفاق می‌افتد که هر یک می‌تواند لذت سفر را دو چندان کند. در ادامه با همراه باشید تا گشت و گذاری در جهان داشته باشیم و با جشنواره‌های کشورهای مختلف آشنا شویم.

۱. کارناوال ونیز؛ ایتالیا

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

با اینکه کارناوال بزرگی از قرن یازدهم (حدود دو هفته قبل از چهارشنبه‌ی خاکستر) در سراسر ایتالیا برگزار می‌شود؛ اما باشکوه‌ترین کارناوال را می‌توانید در ونیز شاهد باشید. در این مراسم، علاوه بر گاندولاهای زیادی که در ونیز به حرکت درمی‌آیند، آتش‌بازی در میدان سنت مارک را خواهید دید، البته می‌توانید در یکی از جشن‌های ماسک نیز شرکت کنید. این کارناوال از ۲۷ ژانویه تا ۱۳ فوریه برگزار می‌شود.

۲. فستیوال فانوس؛ تایوان

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

فستیوال فانوس تایوان در اولین ماه کامل سال نو قمری برگزار می‌شود و همه چیز را از نمایش فانوس‌های الکتریکی و نمایش‌های فولکلور تا رویدادهای سنتی مانند جشنواره فانوس Pingxi Sky را شامل می‌شود. شهر کوچک Pingxi در حومه تایپه قرار دارد و روستایی‌ها طبق عادت، فانوس‌های کاغذی در آسمان رها می‌کنند. امروزه مردم محلی و بازدیدکنندگان این کار را به نشانه خوش‌شانسی در سال جدید انجام می‌دهند. زمان برگزاری این مراسم از ۳ تا ۱۱ مارس است.

۳. جشن ۳۰۰ سالگی نیواورلئان؛ آمریکا

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

نیواورلئان به شهر جشن‌ها معروف است، با این حال در سال ۲۰۱۸ قرار است ۳۰۰ سالگی خود را با مراسم‌های خاص برگزار کند که شامل آتش‌بازی، کنسرت و... می‌شود. اتفاقات جالبی در این شهر بندری رنگارنگ در انتظار گردشگران است که در طول سال و به‌خصوص ۹ تا ۱۳ فوریه با قیمت‌های نازل عرضه می‌شود.

۴. روز پادشاه در آمستردام؛ هلند

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

برای روز پادشاه در آمستردام، لباس‌هایی به رنگ نارنجی بپوشید که روز تولد پادشاه دوست داشتنی هلند را با یک جشن خیابانی بزرگ نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که جمعیت شهر تقریبا دو برابر شده است. اتفاقات جالبی در شب قبل رخ می‌دهد و تا روز بعد ادامه دارد. حتما شیرینی محلی Tompouce را امتحان کنید که به مناسبت این روز با روکشی به رنگ نارنجی تزیین شده است. باید بدانید که تاریخ برگزاری این مراسم، ۲۷ آوریل است.

۵. فستیوال دیستورشن کپنهاگ؛ دانمارک

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

فستیوال دیستورشن (Distortion) دانمارک اغلب به مدت یک هفته از ۳۰ مه تا ۳ ژوئن، با رقص و پایکوبی و موسیقی برگزار می‌شود. این مراسم که برای اولین بار به‌‌صورت آزمایشی در سال ۱۹۹۶ انجام شد، الان به فستیوالی سالانه تبدیل شده که با پارتی‌های خیابانی رایگان، کلوپ‌های شبانه و یک جشن دو روزه همره است که در فضای سرپوشیده کارخانه انبار صنعتی شهر برگزار می‌شود.

۶. فستویال اینتی‌رایمی در کوزکو؛ پرو

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

جشنواره اینتی‌رایمی (Inti Raymi) در زمان تحول زمستانی نیم‌کره جنوبی مصادف با ۲۴ ژوئن، برای بزرگداشت اینتی (خدای خورشید) برگزار می‌شود. این مراسم از مرکز شهر کوزکو (Cuzco) تا قلعه Sacsayhuaman ادامه پیدا می‌کند. از آنجا که کوزکو در ارتفاعات آندس قرار دارد، می‌توانید از بقایای ماچو پیچو نیز دیدن کنید.

۷. تولد ۱۰۰ سالگی نلسون ماندلا؛ آفریقای جنوبی

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

۱۸ جولای سال ۲۰۱۸ مصادف با تولد صد سالگی نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی است. یک کمیته دولتی مسئول هماهنگی این مراسم بزرگداشت است و انتظار می‌رود جشن‌های زیادی به یاد ماندلا برگزار شود. این جشن صدسالگی، موقعیتی ایده‌آل برای بازدید از مکان‌های بسیار مهم و دیدنی مرتبط با رئیس جمهور سابق و انقلاب ضد آپارتاید به‌شمار می‌رود.

۸. صد و پانزده سالگی هارلی دیویدسون در میلواکی؛ آمریکا

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

در صورتی که عاشق موتور و موتورسواری هستید، باید بدانید که جشن صد و پانزده سالگی هارلی دیویدسون در میلواکی، آمریکا از ۲۹ آگوست تا ۲ سپتامبر برگزار می‌شود. این مرسم شامل بازی، ون‌های فروش غذا و خوراکی است. در ضمن می‌توانید به پشت صحنه کارخانه هارلی دیویدسون نگاهی بندازید و در ادامه نیز رژه موتورها در شهر آغاز می‌شود.

۹. بازار وسایل دست دوم در لیل؛ فرانسه

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

هر سال در اولین هفته سپتامبر (قبل از شروع مدارس)، بزرگ‌ترین بازار وسایل دست دوم اروپا در خیابان‌های لیل فرانسه برپا می‌شود. در این بازار هر چیزی به فروش می‌رسد و دست خالی برنمی‌گردید. ضمنا غذاهای خوشمزه رستوران‌های این خیابان را نیز از دست ندهید.

۱۰. رقص سماع دراویش قونیه؛ ترکیه

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

چرخیدن دروایش قونیه به رقص سماع معروف است و قدمت آن به ۷۵۰ سال قبل و زمان مرگ رومی برمی‌گردد. کنسرت‌ها و نمایش‌هایی همزمان با سالگرد مرگ او از ۱۰ تا ۱۷ دسامبر برگزار می‌شود؛ اما جاذبه اصلی این مراسم، رقص مذهبی دراویش در ۱۷ دسامبر است.

۱۱. مدرنیسم وین؛ اتریش

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

پایتخت اتریش در سال ۲۰۱۸، مدرنیسم وین را در طول سال جشن می‌گیرد که امسال، ۱۰۰ سالگی این مراسم از زمان مرگ ۴ هنرمند مهم آن دوران برگزار می‌شود. انتظار رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف را در سراسر شهر داشته باشید که همگی تاثیر این ۴ هنرمند را بر شهر نشان می‌دهند. در این میان سری هم به یکی از قهوه خانه‌های وین بزنید که مباحث فلسفی در اوایل دهه ۱۹۰۰ در آن رخ داده است.

۱۲. فوتبال روسیه

رویدادهای شگفت انگیز سال 2018

روسیه میزبان بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی فوتبال در سال ۲۰۱۸ با میزبانی ۱۱ شهر است و میلیون‌ها نفر از طرفداران فوتبال از اقصی نقاط دنیا خود را به این کشور می‌رسانند. علاوه بر تماشای بازی‌ها و مسابقات، می‌توانید از میدان سرخ، تئاتر Bolshoi مسکو، کانال‌های بسیار بزرگ، کاخ‌های سن پترزبورگ و بسیاری نقاط دیدنی نیز بازدید کنید.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه