لوازم جانبی هوشمند برای تامین امنیت در سفر انفرادی

سحر مردانه
سحر مردانه جمعه، ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
لوازم جانبی هوشمند برای تامین امنیت در سفر انفرادی

سفر انفرادی می‌تواند بهترین کار در زندگی یک زن باشد، زیرا این امر بسیار شجاعانه است که بخواهید به تنهایی دور دست‌ها را کشف کنید. اما سفر بدون خانواده و دوستان به این معنی است که باید نسبت به محیط آگاه‌تر باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

هنگام بسته‌بندی برای اولین سفر انفرادی خود، مهم است که چند اقدام احتیاطی اضافی را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید نه تنها مشکلی برایتان پیش نمی‌آید، بلکه سفر‌تان به راحتی انجام خواهد شد. ۱۱ محصولی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، جزء تجهیزات سفر محسوب می‌شوند و به صورتی طراحی شده‌اند که به خوبی بتوانید، با موقعیت‌های خطرناک در سفر روبرو شده و همچنین هر ثانیه از سفر انفرادی خود را بدون هیچ نگرانی سپری کنید.

۱. راهی برای شیک بودن با پوشیدن سوت

تجهیزات سفر

پدر شما قطعا برای این سفر نگران است و به شما اسپری فلفل و چاقوی چند‌کاره ارتش سوئیس را معرفی می‌کند، اما ما این سوت زیبا را پیشنهاد می‌کنیم که هم کاربردی است و هم ظاهری زیبا دارد. این سوت در نگاه اول شبیه به یک گردنبند زیبا است، اما در عمل دارای صدای بسیار بلند برای رهایی از وضعیت پیچیده و درخواست برای کمک است.

۲. راهی برای مقابله با باران‌های غیر منتظره

تجهیزات سفر

هنگامی که در حال سفر به آمریکای جنوبی و مرکزی هستید، نه تنها احتمال، بلکه باید انتظار بارش باران و رعد و برق را به‌صورت روزانه داشته باشید. خب، در این شرایط به جای فرار از باران، کمک گرفتن از غریبه‌ها، حمل روزانه‌ی چتر و پوشیدن بارانی، بهتر است از روسری استفاده کنید. این روسری‌ها با توجه به جنسی که دارند، در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و همچنین در مواقعی که باران نمی‌بارد، می‌توانید به عنوان شال دور گردن از آن استفاده کرده و بر زیبایی ظاهر خود بیافزایید.

۳. راهی برای برقراری ارتباط مداوم

تجهیزات سفر

در ایستگاه اتوبوس گیر افتاده‌اید و به پریز برق احتیاج دارید؟ این سخت‌افزار یک پاور بانک قوی است که می‌توانید همه جا از وجود فناوری بهره‌مند شوید. این وسیله همچنین دارای ردیاب بلوتوثی است که به چمدان شما وصل شده و شما در همه‌ی حالت‌ها می‌توانید از مکان چمدان‌تان باخبر شوید. حتی از طریق چمدا‌ن‌تان نیز می‌توانید تلفن همراه خود را در حالت بی‌صدا، پیدا کنید.

۴. زمانی که تلفن همراه‌تان خاموش شده و نیاز به نور دارید

تجهیزات سفر

امروزه دیگر همراه داشتن چراغ قوه، اولویت محسوب نمی‌شود؛ زیرا تمامی تلفن‌های همراه مجهز به چراغ قوه هستند. اما اگر به نور نیاز شدید داشته باشید و شارژ تلفن همراه شما تمام و خاموش شود، باید چه کار کنید؟ این چراغ قوه، ابعادی شبیه به یک قلم دارد که نه وزنی دارد و نه حجمی، اما کابرد زیادی دارد.

۵. برای زمانی که احساس نا‌امنی می‌کنید

تجهیزات سفر

مورسو (Moreso)، بیشتر از راهنما‌های سفر و تور‌ها شما را به سمت مسیر درست هدایت می‌کند. زمانی که احساس ناراحتی یا نا‌امنی می‌کنید، کافی است پین سیاه روی وسیله را بکشید تا صدای بلند و آزار‌دهنده‌ی آن بلند شود. در این زمان اگر کسی قصد نزدیک شدن به شما را داشته باشد، دور می‌شود یا در زمان نیاز به کمک، دیگران متوجه شما خواهند شد.

۶. راهی برای داشتن آب آشامیدنی سالم

تجهیزات سفر

پیدا کردن و نوشیدن آب آشامیدنی سالم در سراسر جهان همیشه یک دغدغه برای مسافران بوده است. هنگام سفر، همیشه به مسافران توصیه می‌شود که از آب بطری استفاده کنند، اما علاوه بر هزینه، تولید پلاستیک هم نوعی ضرر برای محیط‌زیست محسوب می‌شود. برای اینکه از این موارد جلوگیری شود، بهتر است از این فیلتر آب استفاده کنید. این فیلتر سرب، کلر و کروم را از آب حذف می‌کنند و احتمال بیماری‌های مرتبط با سفر را کاهش می‌دهد.

۷. راهی برای هیدراته ماندن

تجهیزات سفر

همانطور که استفاده از کرم ضدآفتاب در سفر مهم است، توجه به هیدراته ماندن بدن هم بسیار مهم است. در سفر زمان زیادی را در فرودگاه می‌گذرانید، برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و خرید در طول روز به هر سویی می‌روید و طبیعی است که نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز را فراموش کنید. همراه داشتن بطری هم شاید جاگیر و خسته‌کننده باشد، اما این کیسه‌های آب که ۱۷ اونس آب در خود جای می‌دهند، نه تنها جاگیر نیستند، بلکه به راحتی در کیف کوچک شما جای می‌شوند.

۸. برای حفاظت از ملزومات خود در مکان‌های شلوغ

تجهیزات سفر

وقت آن رسیده که کوله‌پشتی بزرگ خود را خانه بگذارید. یکی از اتفاقات بدی که در طول سفر می‌تواند رخ دهد، روبرو شدن با سرقت و جیب‌بری است. پک سیف (PacSafe) نام تجاری این کوله‌پشتی ۲۵ لیتری است که دارای پارچه‌ای ایمن و ضد ضربه و همچنین تسمه‌ای است که به راحتی بدون آنکه کسی متوجه شود، می‌توانید آن را به جایی قفل کنید. این کوله‌پشتی برخلاف ظاهر کوچکی که دارد، جای زیادی دارد، مثلا می‌توانید برای سفر یک هفته‌ای به راحتی از آن استفاده کنید.

۹. برای روز‌‌هایی که بدون برق می‌گذرانید

تجهیزات سفر

زمانی که برای یک تور سرگرم‌کننده و روزانه اقدام می‌کنید، شاید به منطقه‌ای دوردست و دورافتاده از شهر بروید. قطعا در طول روز برای عکس گرفتن یا بر‌قراری تماس ضروری با هم گروه‌های خود به تلفن همراه نیاز خواهید داشت. اما تلفن همراه نیز به شارژ نیاز دارد، در صورت اتمام شارژ باید چه کار کنید؟ این وسیله یک باتری با طرحی مبتکرانه و کاربردی است که به پشت تلفن همراه شما وصل شده و شارژ مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

۱۰. راهی برای نگهداری از وسایل در پشت تلفن همراه

تجهیزات سفر

این روز‌ها، تلفن همراه تنها یک وسیله برای چک کردن اینستاگرام و فیس‌بوک نیست، بلکه وسیله‌ای است که در هر کجای جهان هم که باشید، شما را به خانه متصل می‌کند. بعد از پاسپورت، به جرات می‌توان گفت که تلفن همراه یکی از وسایل ضروری و مورد نیاز در سفر است. وجود تلفن همراه در همه جا کنار شما، باعث شده که لوازم جانبی آن نیز به‌صورت کارآمد طراحی شود. مثلا در پشت این قاب تلفن همراه، جایی تعبیه شده که می‌توانید در آن پول و کارت‌های خود را قرار دهید.

۱۱. راهی برای داشتن نور کم

تجهیزات سفر

گاهی اوقات برخی از افراد دوست دارند در سفر با پای پیاده مکان‌های جدید را کشف کنند. راه هوشمندانه و عاقلانه در کشور‌های غریبه این است که به مکان‌های خلوت مخصوصا شب هنگام نروید، اما اگر مجبور به این کار شدید، بهتر است این چراغ‌های کوچک و بسیار سبک را همراه داشته باشید تا از نور آن استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه