هزینه سفر به آفریقای جنوبی چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
هزینه سفر به آفریقای جنوبی چقدر است؟

آفریقای جنوبی مقصد بعدی شما برای سفر است؟ جزئیات هزینه سفر به این کشور را در در این مقاله بخوانید.

سافاری، کوه‌های شگفت‌انگیز، خط ساحلی بی پایان و شهرهایی بی‌نظیر مانند کیپ تاون، آفریقای جنوبی را مکانی جادویی برای هر مسافری بت هر سلیقه‌ای تبدیل کرده است. این کشور به‌خصوص برای کوله‌گردها، یکی از بهترین انتخاب‌ها است؛ هم هزینه سفر به آنجا ارزان است (به‌دلیل ارزش پایین پول کشور)، هم فرصت‌های کاری زیادی در این کشور وجود دارد و البته اینکه بسیاری از فعالیت‌های ماجراجویانه برای آن‌هایی که اهل ماجراجویی هستند در این کشور وجود دارد. درست است که آفریقای جنوبی از سطح بالای فساد و جرم و جنایت رنج می‌برد، اما تاریخ غنی کشور، زیبایی طبیعی و فرهنگی بین‌المللی، این کشور را به‌عنوان مقصدی ایده‌ال برای بسیاری از مسافران در  جهان تبدیل کرده است. در ادامه با کجارو همراه باشید و درباره جزئیات هزینه سفر به آفریقای جنوبی در این مقاله بخوانید.

متوسط هزینه اقامت در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

هزینه یک شب اقامت در هاستل ۱۲۰ تا ۱۵۰ راند برای یک اتاق ۱۰ تا ۲۰ تخت خوابه و حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ راند در هر شب برای خوابگاه ۴ تا ۸ نفره است. یک اتاق دو نفره خصوصی بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ راند هزینه خواهد داشت. وای‌-فای رایگان استاندارد در بیشتر هاستل‌ها وجود دارد و بسیاری از آن‌ها صبحانه رایگان هم سرو می‌کنند. اگر چادر دارید، اکثر هاستل‌ها به شما اجازه خواهند داد که اردو بزنید. اگر اقامت در هتل را ترجیح می‌دهید، هتل‌هایی با بودجه‌ای حدود ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ راند برای اتاق دو تخته یا با تخت دبل در شهرهای بزرگ است و در مناطق روستایی کمی ارزان‌تر است. برای اقامت در یک هتل با صبحانه رایگان، انتظار می‌رود حداقل ۹۰۰ راند  پرداخت کنید. Airbnb نیز یک گزینه مناسب در سراسر کشور است، هر چند که بیشتر در مناطق شهری و اغلب شهرهای بزرگ‌تر استفاده می‌شود. قیمت اقامت در خانه مشترک از حدود ۳۰۰ راند در شب شروع می‌شود، در حالی که کل خانه یا آپارتمان حداقل ۸۰۰ راند هزینه خواهد داشت (اگرچه میانگین قیمت‌ها به عدد ۱۸۰۰ راند نزدیک‌تر است). برای کسانی که با چادر مسافرت می‌کنند، اردوگاه‌ها را می‌توایدن در سراسر کشور پیدا کنید. انتظار می‌رود که بین ۹۰ تا ۴۰۰ راند در هر شب، بسته به امکانات و مکان، پرداخت کنید.

متوسط هزینه خورد و خوراک در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

رستوران‌های آفریقای جنوبی بسیار ارزان هستند. غذا در ناندو (Nando) یا یکی دیگر از زنجیره‌های غذایی حدود ۵۰ راند برای هر نفر هزینه دارد. در یک رستوران معمولی یک وعده غذای کامل شامل پیش غذا، غذای اصلی، دسر به‌همراه نوشیدنی برای هر نفر ۲۲۵ راند قیمت دارد. انتظار می‌رود حدود ۳۰ راند برای یک بطری نوشیدنی و ۹ راند برای یک بطری آب پرداخت کنید.جایگزینی کم هزینه برای صرف غذا در رستوران‌ها خرید مواد غذایی است. قیمت یک هفته خرید خواروبار حدود ۵۰۰ راند هزینه خواهد داشت.  اگر می‌خواهید هزینه‌ها را پایین نگه دارید، از خرید اجناس گران قیمت مانند مرغ، گوشت گاو و پنیر را اجتناب کنید.

هزینه حمل و نقل در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

اتوبوس‌های گری هاوند (Greyhound) و باز (Baz) قابل اعتمادترین سیستم حمل و نقل عمومی است و هزینه‌های جابه‌جایی در هر نقطه از ۲۵ تا ۷۰۰ راند است. برای مثال، کرایه یک اتوبوس از کیپ تاون به ژوهانسبورگ، حدود ۵۰۰ راند هزینه خواهد داشت. حمل و نقل با استفاده از قطار کمتر رایج است، اما راحت‌تر و ایمن‌تر از اتوبوس‌ها هستند. بسته به فاصله مسیرها هزینه‌ها متفاوت است. اگر دوست دارید کمی بیشتر در شهر گشت بزنید و راحت باشید هزینه کرایه یک ماشین کوچک می‌تواند ۲۶۰ راند در روز باشد. حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ در دسترس است، هرچند که معروف هستند به غیرقابل‌اعتماد بودن (و در واقع توصیه نمیکنیم از اتوبوس‌ها در داخل شهرها استفاده کنید). پیشنهاد ما استفاده از برنامه Uber است و سعی کنید هیچ‌هایک کردن در این کشور را فراموش کنید.

هزینه فعالیت‌ها و بازدید از جاذبه‌های آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

فعالیت‌ها و جاذبه‌های بسیار زیادی در آفریقای جنوبی وجود دارد. پیاده‌روی و فعالیت‌های مربوط به طبیعت به‌طور کلی آزاد است. هزینه ورود به محیط‌های بازی معمولا حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ راند برای هر نفر هزینه دارد. تورهای روزانه می‌تواند بسته به فعالیتی که انجام می‌دهید بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزینه داشته باشند. به‌عنوان مثال،  حداقل ۵۵۰ راند برای قایق رانی، این بار هم بسته به‌مدت زمان قایق‌ سواری قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. غواصی حدود ۱۹۰۰ راند هزینه خواهد کرد. سعی کنید تمام این فعالیت‌ها را از داخل هاستل یا هتل محل اقامت خود رزرو کنید تا امکان استفاده از ارزان‌ترین قیمت‌ها را داشته باشید.

بودجه پیشنهادی روزانه سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

۴۶۰ تا ۶۰۰ راند | ۳۵ تا ۴۵ دلار آمریکا

توجه داشته باشید این یک بودجه پیشنهادی است؛ با در نظر گرفتن اینکه شما در هاستل اقامت دارید، غذای مناسب و کم بخورید، بیشتر غذا‌ها را خودتان تهیه کنید و از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، تخمین زده شده است. 

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه